Zo ff kijken of het me lukt om op iedereen te reageren.
Allereerst: hoi nina, hanse en im, volgens mij “kennen” wij elkaar nog niet. Ik schrijf sinds kort mee omdat ik ook een zoontje heb van 20 november en veel behoefte heb om met andere moeders met kindjes in dezelfde leeftijd ervaringen uit te wisselen. Ik vind het superfijn om mee te mogen schrijven op dit forum!
Vicky, vervelend dat je vinger weer openspringt! Dan zal de huid wel heel strak staan...Wel goed om m dan idd te verbinden.
Tinesje, dat klinkt als een heftig weekje! Heel veel succes ermee! Is Lars alweer wat beter? Robin heeft ook wel eens van die dagen dat hij een fles uitspuugt maar meestal is er dan verder niks aan de hand w.b. Verhoging ofzo.
Ja dat stinkt he! Ook als het op je eigen kleren zit, bah! Wel fijn dat het lukt met 3 flessen, geeft dhij dan idd duidelijk zelf aan.
Die Lars is lekker slim, om zn as draaien om bij alle speeltjes te kunnen!
Bij mij kriebelt het soms ook wel voor een tweede. Mijn vriend heeft dat wat minder. Wij hebben altijd gezegd als Robin 1 jaar is gaan we beginnen voor een tweede. Dus dat zou ook eind dit jaar zijn. Ik weet alleen niet of dat nog steeds geldt, het gaat zo snel en genieten nog zo van hem, maar ik wil er eigenlijk ook rond de 2 jaar tussen laten en je weet nooit hoe lang je er over doet. Dus nog maar ns goed overdenken. Ook omdat wij er in principe 2 willen zoals we nu denken en als ik dan weer zwanger ben is het dus allemaal alweer voo rhet laatst!
Snippie, hoop dat je man toch binnenkort naar de huisarts gaat! Maarja, dat is ook weer makkelijker gezegd dan gedaan want eerlijk gezegd ben ik ook zo iemand die helemaal niet snel naar de HA gaat! Met de kleine wel eerder maar voor mezelf...
G. gaat als een speer ja, heerlijk hoor! En goed dat hij het zo lekker doet op 3 flessen.
Goosje, ow heerlijk zeg, een weekje vrij! Wij hebben vandaag weer eten voor de kleine gemaakt, perzik, appel en sperziebonen! Ben benieuwd! Robin heeft, als hij fruit en groente goed eet, ook bijna altijd veel van zijn fles over. Op het CB zeiden ze dat hij zelf wel aangeeft wat hij nodig heeft. Biedt nog wel 4 flessen aan omdat hij niet altijd zo goed eet en het dus op sommige dagen echt nog nodig heeft.
Robin krijgt diksap (als hij het krijgt) uit een fles, tuitbeker heb ik wel maar dan verslikt hij zich telkens!
GA is greys anatomy!
Im, klinkt alsof je een leuk tevreden mannetje hebt, fijn! Bij het cb zeiden ze tegen mij vanochtend dat de meeste kindjes met 9 maanden op 3 flessen zitten en dat het dan ook eigenlijk wel echt “moet” maar dat je nu nog vooral moet kijken waar je kindje behoefte aan heeft...
Wel vervelend dat ze zo weinig tijd voo rje hadden op het CB, ik heb toch meestal wel wat tijd nodig met al mn vragen haha. Ze lopen hier ook wel altijd uit, vervelend, zeker als het bijna eet- of slaaptijd is....
Ik ben toen de nr 1 voeding op was, gewoon overgestapt op nr 2, niks van gemerkt! Ik gebruik speciale voeding tegen spugen en krampjes en ook de nr 2 daarvan.
Robin slaapt ook zoveel, ik zie ook echt niet hoe ik alles erbij moet proppen haha. Vindt fruit en groente al lastig maar voorlopig hou ik het ook gewoon zo, hij heeft er gnoeg aan.
Jersey, benthe eet echt goed he! Fijn! En kan zij al zitten dat ze met stapelbekers speelt? Dat lukt Robin echt nog niet en liggend kan hij er weinig mee...
Ik geef Robin diksap met veel water. Ik heb het nu al n tijd niet gegeven want het is nogal een geknoei, het is veel dunner dan de melk en het druipt dan overal over zn gezicht, hij krijgt er volgens mij niks van binnen! Dus eigenlijk krijgt hij hier nauwelijks extra vocht. Als het echt warme dagen zijn geef ik het hem wel want wil ook niet dat hij uitdroogt natuurlijk.
Hanse, ik heb je verhaal niet helemaal gevolgd maar n beetje teruggelezen. Ik hoop dat je snel verbetering merkt, wel fijn om te weten wat het is! Succes, ook met je twee andere kids.
Nina,Eline is dus ook klein! Robin is wel iets groter, maar belangrijkst is idd dat ze in hun eigen lijn groeien. Fijn dat Lucas niet meer zon last heeft van zn darmen, is anders zo zielig voor m! En vermoeiend voor jullie kan ik me ook voorstellen...Robin krijgt nog geen brood, hij heeft het veel te druk met fruit en groente, brood zou nu volgens mij echt wat teveel van het goede zijn.
Ik denk ook steeds dat er tandjes komen want Robin poept ook veel, en regelmatig spuitluiers, maar tot nu toe nog niks.
Hier dus alles goed. Hij is vandaag van rug naar buik gerold!!! En vorige week twee keer van buik naar rug. Ik ben super blij haha. Het gebeurt volgens mij nog wel in spel, want hij herhaalt het niet en moet het geloof ik nog echt ontdekken want hij kijkt heel verbaasd haha.
Bij het CB dus alles goed, gaven het advies om vooral het tempo van Robin aan te houden, hij geeft het wel aan of hij meer of minder wil eten, enz.
Had ook gevraagd om advies over de nachten omdat hij vaak rond 5 uur wakker wordt en dan nog maar met halve uurtjes slaapt en dan telkens moeten we eruit voor een speen, erg vermoeiend, begint me echt op te breken. Maar ze gaven aan dat hij zo druk is met ontwikkelen, geestelijk, motorisch, nieuw weten, nieuwe vaardigheden dat hij dat in zijn slaap verwerkt en dat dat zorgt voor de onrust in de nacht bij sommige kindjes. Wrsch dus even doorbijten....
Vandaag was hij supermoe, had maar 3,5 uur geslapen over de hele dag, dus wie weet weer ns een doorslaapdagje....
Vandaag weer lekker met mn nieuwe neefje geknuffeld. Mn zus is alweer bijna op gewicht, sommige mensen hebben daar zon geluk mee he! Lijkt me heerlijk haha. Ik begin donderdag weer met mn dieet, eindelijk die kilos eraf, ben echt klaar met die onderkin en vetkwabbels haha!
Nou ik heb iedereen gehad, tis een hele lap geworden haha, fijne avond, ik ga lekker douchen!