Dat sensormatje heb ik toen via mijn verzekering gekregen (Zilveren Kruis Achmea).
Dan moest ik een verklaring uitprinten en laten ondertekenen door mijn huisarts en dit weer via de post of mail (even scannen) terugsturen.
Ik heb dat ding dus gratis gekregen, maar ik geloof wel dat je hem ook kunt kopen.
Hij gaat echt alleen maar af als je kindje 20 seconden niet ademt en beweegt.
Het is dus niet zo dat als je kindje ligt te slapen en niet beweegt, dat het dan afgaat, omdat het de ademhaling registreert.
Hij is nu in totaal 3 keer afgegaan en dat was helemaal in het begin toen ze net geboren was en ik geloof een maand daarna twee keer.
De eerste keer was midden in de nacht en toen lag ze bovenin haar bed zonder broekje en sokjes (die had ze uitgetrapt).
Ze was dus boven het matje uitgekomen en daarom was het afgegaan.
Voor hetzelfde geld was ze dus op die manier onderkoeld geraakt, want huilen deed ze niet en het was wel ontzettend koud toen.
Die andere keren was er ogenschijnlijk niets aan de hand toen we gingen kijken en lag ze gewoon te slapen, maar het kan best dat ze toen haar adem heeft ingehouden en door het alarm weer is gaan ademen, wie zal het zeggen.
Ik ben er iig erg dankbaar voor en we zetten hem nog steeds iedere keer aan als ze gaat slapen, of het nu overdag is of 's nachts 😉
Dit is de link:
http://nannycare.nl/ Wie weet vergoed jouw verzekering hem ook wel!