Hoi, hoi wat is er weer een hoop geschreven.
Goosje, wat Sil gisteren had, had Benthe vandaag. Ze wilde niet slapen om 19.00 uur. Uiteindelijk lag ze om 21.00 uur in bed en viel ze gelijk in slaap.
Hier is het in de namiddag hysterisch huilen, dus dan maar weer beneden. Ze gaat dan weer spelen en als ze echt vervelend is, is de wipstoel met de playgym een goed alternatief.
Elfke, fijn dat ze tevreden over Robin waren. Je hebt ook het boek (blauw boek met een kindje voorop) ouders en nu en daar staat per maand de onwikkelingen van je kind in. Ook hoe je met ze kunt spelen. Ik heb er veel aan. Het lees makkelijk weg en er staan handige tips in.
Friend, Benthe gaat 2 of 3 keer per week in bad. Iedere dag was ik met een washandje haar gezicht. Dit meerdere keren, want door het eten worden ze ook vies. Ik doe Benthe alleen in bad. Sinds we de compybath hebben gekocht, kan ik het alleen en heb ik mijn handen vrij. Straks kan ze er ook in zitten. Je hebt ook van die badjes die je op je doucheputje kunt klikken. Ze zijn ook makkelijk op te vouwen en ook voor de vakantie.
Vicky, leuke foto heb je van je kids. Ze kijken altijd vrolijk. heb je ook een foto waarop ze boos kijkt. Volgens mij niet veel.
Hier lekker dagje gehad, alleen in de avond was het hommeles. Zoals jullie weten is Benthe veel wakker en in de namiddag is ze moe en dan is het soms hectisch met eten koken. Om 19.00 uur was ze doodop, viel al tijdens de fles in slaap en ging gelijk in bed op haar zij liggen, tegenwoordig haar favoriete houding, en viel in slaap. Niet veel later werd ze huilend wakker. Ze had een beetje gespuugd, maar geen koorts. Dus beneden nog even gespeeld en uiteindelijk is ze weer gaan slapen.
Vandaag heeft ze weinig gegeten. Geen fruit (appeltjes een beetje gekookt, maar dat vond ze niets), brood/soepstengel minimaal, gekookte sperziebonen met aardappel (voor de eerste keer sinds tijden aangeboden) ging goed, maar eten eet het potjes niet echt. Misschien toch last van de aankomende tandjes?
Als Benthe wakker is, kan zich prima met allerlei dingen vermaken. Ze doet veel met haar handen en is erg gevoelig voor bewegende dingen of geluid. Ik zit vaak met haar te spelen of ze speelt alleen. Ik ga ook weleens naar haar toe op het moment dat ze niet zeurt en praat of kijkt dan naar haar.
Ze speelt graag met knisperdoekjes met labeltjes (kiekeboe), kleine beestjes van de speelboog, stapelbekers, rammelaars, kiekeboeblokken/supriseblokken van fischerprice, balletjes, tuimelaar, zacgte activykubus, playgym, speelkleed met boog, activitycenter aan de box en de pipknuffel, activities potjes/dingetjes. De vormenstoof vindt ze nog niet leuk. Mijn haren en kleding vindt ze ook leuk om mee te spelen. En bij het eten heeft ze het tafelkleed ook al ontdekt.
Genoeg dingen om mee te spelen en boven ligt nog meer. De opblaasrol die Snippie heeft, wil ik ook nog hebben.
Buiten vindt ze de blaadjes die bewegen ook interessant. De wasmachine vinden ze ook interessant, dus dat is misschien nog een tip om uit te proberen (dat staat in dat boek die ik hierboven genoemd heb).
Top 3 van favoriete speelgoed is hier
1 playgym
2 stapelsbekers
3 activityspeeltjes, balletjes, knisperdoekjes