Wat een ontzettend leuk filmpje, Ana. En wat is ze qua motoriek al goed bezig. Leanne is qua leeftijd hetzelfde maar heeft het 'kruipen' nog niet ontdekt. Wel kletst ze de oren van je kop, op haar eigen manier... En ja, Mofie, jouw omschrijving is zo gek nog niet daarvoor :-).
Gisteren de uitslag gekregen i.v.m. helmpje voor Leanne. Er is een meting gedaan en die viel gelukkig goed uit. Tussen de 100 en 104 is normaal. Leanne is gemeten op 105,2. Tussen de 104 en 108 is er een 'afwijking' waarneembaar maar is spontane afname mogelijk. Boven de 108 wordt een helmpje voorgeschreven.
@ Koekoek, is bij jullie ook een meting gedaan? Ik heb ook al veel gelezen over helmpjes en idd ze zijn er in veel kleurtjes en ze zijn tegenwoordig ook niet meer helemaal dicht etcetera. Maar toch, kan me voorstellen dat je er niet op zit te wachten hoor voor je kleintje. De kindjes schijnen er zelf geen last van te hebben. De ouders meer i.v.m. gewenning van het helmpje, huid goed in de gaten houden etcetera.
Ik heb veel gelezen op
www.redressiehelm.nl en
www.redressiehelmtherapie.yourbb.nl. Waarschijnlijk heb je ze ook al gezien maar voor het geval dat...
Over het terugdraaien van buik naar rug... Tip van fysio: Je zorgt ervoor dat je het armpje spelenderwijs naar voren laat strekken m.b.v. bijvoorbeeld een speeltje (het armpje aan de kant waar je naar toe rolt). Zodra ze dit heeft dan het knietje aan de andere kant buigen. Dan zullen het hoofdje neerleggen en kunnen ze met een heel klein beetje hulp draaien. Mmm, lekker uitgelegd zie ik. Hoop dat jullie het begrijpen ;-).