oh gelukkig, ik hoef niet tegen mezelf te kletsen 😉 :)!
de planning was wat gewijzigd hierzo. gisteren hadden we namelijk noodweer en zijn dus niet naar de camping gegaan. vandaag hadden we een kinderverjaardag, maar één van de kindjes heeft de waterpokken en op advies van de huisarts (ik had effe gebeld) zijn we niet gegaan. Lieke is nog te jong en kan er heel erg ziek van worden als ze het krijgt, dus het advies was om er ver uit de buurt te blijven. omdat het zonnetje lekker scheen zijn we vandaag naar de camping gegaan, al was het van korte duur. als we dat van tevoren hadden geweten dan waren we niet gegaan. Lieke heeft een uur lang gekrijsd, net als vrijdag. oh wat erg, ik moest bijna zelf ook huilen. toen ik de huisartsenpost belde en de assistente Lieke op de achtergrond hoorde hoefde ik niets meer uit te leggen maar kon gelijk komen. tja, moest eerst nog een uur terug rijden. ondertussen had ze zichzelf gelukkig in slaap gehuild. ze is nagekeken en heeft een darminfectie, daarom krijst ze dus ook zoveel wanneer ze de fles krijgt (die ze inmiddels dus ook niet meer wou). er is jammer genoeg niets aan te doen, haar lichaam moet het zelf oplossen. ze mag paracetamol hebben tegen de pijn en verder moet ik proberen haar wat vaker iets te drinken aan te bieden en dan kleine hoeveelheden en mag maar drie schepjes poeder doen in de melk in plaats van zes. dat dan een dag of twee/drie en dan moet ze weer normaal gaan drinken anders valt ze teveel af. hopen dus dat het snel afzakt.... net heeft ze weer heel erg gehuild nadat ze wat gedronken had:cry:, wat gaat dat door merg en been zeg... bah. en je kunt dan ook zo weinig hè. ik had al van tevoren paracetamol gegeven, dan kon dat even lekker inwerken en ook al cinababy gegeven, maar ja deze pijn is niet tegen te houden. pff, hopelijk is het snel weer over!
Elin was ook best onder de indruk en probeerde op haar manier Lieke te troosten, heel schattig! en ik maar denken dat ze zo beroerd was van de prikken van vrijdag.
nou ja, maar zien wat deze nacht brengt. afgelopen nacht gilde ze ook ineens keihard, je schrikt je dan rot joh. arm kind. Elin schrok er ook wakker van, dus die ook huilen. dat was dus even niet zo gezellig hier.
morgen staat het knuffen met Anne op de planning. hoewel ik zo wel even ga googlen of het nu wel kan, want dat heb ik vanmiddag niet gevraagd.
tink, bedoel je dat de namen Elin, Lieke en Anne leuk bij elkaar passen? ze passen wel bij elkaar in het rijtje hè.
afgelopen donderdag liepen we over de begraafplaats nadat we een bloemetje bij mijn mams gebracht hadden en zagen we op één steen bij een kindergraf vier namen staan, het eerste kindje dat was overleden heette Anne en het laatste kindje heette Lieke... hoe bizar. wat akelig hè, in één gezin vier kindjes overleden. bah. we zijn maar snel doorgelopen.
nog eventjes Claudia, dan weten jullie meer. akelig hè meis, die spanningen weer. maar fijn dat je moeder wel de spirit heeft gevonden om er tegenaan te gaan als het nodig blijkt te zijn!
hebben jullie allemaal een goed weekend meiden? ik hoop maar dat wij deze week toch een beetje rustig door gaan komen, mijn laatste weekje thuis. we hebben voor woensdag een dagje dierenpark in de planning staan dus hopen dat Lieke dan weer helemaal opgeknapt is.
we moeten de plasluiers in de gaten houden en haar gewicht. ehm, tja hoe doe je dat hè. maar samen op de weegschaal gaan denk ik... en hoe alert ze is. we zullen het wel zien.
nou rustig aan allemaal meiden! groetjes!!!