Liedje schreef:@maal en Liek, ik heb ook nog een vraag aan jullie (aangezien wij drieen ongeveer even ver zijn), merken jullie dat jullie buik echt elke week groter wordt?? Want die van mij had met 17/18 weken echt een groeispurt, maar momenteel zie ik niet echt dat ie groeit... Heb verder niet het idee dat er iets mis is met de baby hoor, ik voel hem de hele dag door en de 20 weken echo was natuurlijk ook goed, baby'tje lag ook nog iets voor qua groei. En mijn baarmoeder komt tot mijn navel, maar toch... is het normaal dat je buik soms hard groeit en dan ineens weer bijna niet? Mijn buik is 's avonds wel altijd veel meer opgezet dan 's ochtends en ik had op vakantie last van verstopping, dan is ie natuurlijk ook groter.
mijn buik staat nu ook even een beetje stil heb ik het idee; idd rond 17-18 weken een groeispurt gehad dus hetzelfde als bij jou!
Maal; zou idd balen zijn als je noodgedwongen op kunstvoeding over moet door je borstverkleining; maar toch is het een goede keus geweest toen; als ik het zo las had je behoorlijk veel last van je grote borsten en heb je veel profijt gehad van de ingreep dus je moet je zeker niet schuldig voelen! misschien kan je toch kleine beetjes produceren zodat je kindje toch wat meekrijgt van je antistoffen; en wie weet valt het reuze mee en gaat het gewoon zonder problemen?! kan je dat niet na laten kijken bij een lactatiekundige ofzo; zou ik iig wel inschakelen in de kraamperiode! (tenminste als het een grote wens is om zelf te voeden want kunstvoeding is een prima alternatief!)
mn vriend wil zeker niet proeven nee haha! hij wil het niet eens zien! gisterenavond zij ik; 'voel eens hier' dus hij met zn hand over het hoeslaken; zat een opgedroogde plek melk dus hoeslaken was wat stugger daar. Hij wist niet wat het was maar toen het kwartje viel moest ie bijna kitsen, haha! heb het nu maar in de wasmachine zitten!
overdag valt het wel mee en ik draag voorgevormde bh's dus het lekt niet door tot mn kleding; maar 's-nachts is het wel beetje onprettig! maar met bh slapen vind ik niet zo fijn, en om die pads (heb ze al wel in huis) op mn blote borsten vast te tapen oid zie ik ook niet zo zitten. als ik er niet op lig gebeurt er ook niks maar ik lig graag bijna op mn buik (half zij half buik zeg maar) en dan gaat de onderste borst dus lekken...
maar dat is volgens mij idd extreem vroeg in de zwangerschap dus zwangeren; maak je niet druk over je eigen productie! vanaf een week of 16 begin je met aanmaken en er zit dan meestal een theelepeltje aan hoeveelheid in je borst tot vlak voor de bevalling. als je snel ritmisch in je tepel knijpt krijg je toeschietreflex en misschien dat er dan een eerste duppel naar buiten komt (dus zonder te knijpen)