Zo heb nu even de tijd om hier bij te kletsen.
@Lisi, een hele dikke knuffel meis! Het zit je nu echt niet mee, balen van die pretecho maar nog meer balen van de reactie van het ziekenhuis. Je verwacht dat ze je adviseren om je beslissing daarop te baseren, nu moet je het toch zelf gaan uitzoeken. Ik vind het ook moeilijk om je te helpen hierin een beslissing te maken, het is erg persoonlijk en ook super moeilijk. Ik hoop dat jullie hier samen snel uitkomen! Ik vind het zo oneerlijk, je hebt zo lang op deze zwangerschap gewacht, alles gaat tot nu toe goed en dan moet je zo'n moeilijke beslissing maken! Sterkte meis en nogmaals dikke knuf!
@labella over dat masseren, je mag dit pas vanaf de 34e week doen. Het gaat om het masseren van de schede en idd het plekje tussen anus en vagina. Hiervoor heb je speciale olie van Weleda. Weleda perineum olie daar zit ook een papiertje bij met uitleg hoe je het moet doen. Heb het een aantal keren gedaan nu, maar het valt niet mee om er goed bij te kunnen. Een knip is niet standaard hoor, alleen als het echt nodig is knippen ze. De verloskundige zei gisteren wel dat je er niets van voelt van het inknippen of scheuren, maarja we willen het liever niet! En ja ik voel me rustig, heb de instelling ik laat het maar over me heen komen, net als de puncties. Heb wel wat gelezen van wat je kunt verwachten maar niet teveel, anders zit je meer in je hoofd terwijl het van onderen toch moet gebeuren. Ook heb ik zoveel gelezen over zwanger worden, dat ik nu eigenlijk alleen maar aan het genieten ben en tot rust kom.
Wat naar zeg van je ontlasting, gaat het nu weer goed? Je darmen hebben het ook erg te verduren tijdens je zwangerschap. Ze worden door de hormonen in de steek gelaten en door de baarmoeder weggeduwt. Ik had van de week ook een paar keer krampen in de ochtend bovenin mijn buik, de verloskundige zei gisteren dat mijn darmen nu bovenin mijn buik onder mijn ribben liggen en dat door verdrukking je wat krampen krijgt. Echt bizar dat je darmen zo weggeduwt worden! Sommige vrouwen raken juist verstopt, dat lijkt me ook geen pretje.
Heerlijk dat je zo aan het genieten bent!
En leuk ook die kleding van Carla C. Ik heb zelf niet zoveel positiekleding gekocht, een paar broeken, spijkerrok en 2 shirtjes. Verder heb ik zoveel mogelijk gewone kleding aan gedaan. Ik vind de positiekleding vaak ook wat hobbezakkerig en ook niet in gezellige kleurtjes. En ik bedenk dan ook als ik gewoon normale iets wijdere kleding koop, dan heb ik er straks ook nog wat aan en mijn buik komt er mooi in uit. Nu loop ik het liefst in mijn huispak. Ik heb ook veel thuis gewerkt, dus kan de hele dag erin lopen alleen als ik op pad ga doe ik wat nets aan dat scheelt ook wel. Ik merk nu ook dat de kleding ook de positiebroeken me steeds strakker gaan zitten, als ik thuis ben doe ik gelijk alles uit en wijde kleding aan. Voor de zomer heb ik een hele wijde jurk gekocht, bovenin elastiek en dan zo los naar onderen met bloemen heerlijk voor de warme dagen. Normaal draag ik eigenlijk meestal een broek, komt ook omdat ik niet op hoge hakken kan lopen en ook geen laarzen aan kan. Heb moeilijke voeten, platte, grote en smalle voeten. Het is voor mij dan ook iedere keer een ramp om schoenen te kopen. Ik heb wel wat rokjes die ik soms aan doe, maar niet veel, broek is ook lekker makkelijk. Ik hou niet van harembroeken, mijn moeder en ik noemde ze vroeger altijd drollevangers hihihi.....ze kwamen toe in de mode toen MC Hammer een hit scoorde.
@Noortje, nog gefeliciteerd met je verjaardag! En wat fijn dat de 20 weken echo goed was! En wat leuk een jongetje, leuk hé nu kun je gericht gaan shoppen! En wat spannend, maandag de meubeltjes ophalen! En wordt het helemaal echt als die er eenmaal staan.
@ruthje, yeahhhhh nieuwe ronde! Deze keer moet het gewoon goed gaan!!! Wow wat veel tassen!
De foto's van de babykamer komen eraan hoor! Hopelijk vanmiddag! Eerst mijn verlossing. Vanmiddag om 14.00 uur wordt als het goed is mijn oor uitgespoten yeahhhhhh ik was zo blij vanochtend! Die neusspray heeft voor geen meter geholpen, het kwam alleen maar weer mijn mond in blehhh......Als ik weer kan horen met beide oren voel ik me een stuk beter. Dan wil ik naar de kapper, babykamer netjes maken en foto's maken en Vanavond ga ik zelf op de foto bij de yogadocente.
Vannacht kreeg ik een paniek aanval, zo van wat als ik nu moet gaan bevallen, dan hoor ik de verloskundige maar half! Heb mezelf weer rustig moeten maken. Heb ook flink mijn oor zitten stomen, toen kwam er al veel oorsmeer los, maarja kreeg mijn oor toch niet open helaas. En die neusspray helpt voor geen meter, het komt alleen maar mijn mond binnen blehhhhh ben ermee gestopt.
Zondag hebben mijn man en ik lekker relaxt gedaan, hij heeft mijn muts onderhanden genomen hihihi.....ik kan er zelf niet meer goed bij en zien, anders zou Emmy er dadelijk in blijven hangen. Ja sorry mevr. we moeten eerst wat bij je wegknippen voordat de kleine er doorheen kan komen ahahaha...... Ik ben ook lekker in bad gegaan, alleen het eruit komen viel niet mee. Ik ben eerst op mijn zij gaan draaien, toen op mijn knieen en zo kon ik opstaan. Mijn man zei al je had me moeten roepen, maarja ben toch iemand die eerst zelf wil proberen.
Zaterdag veel zakken met kleding gekregen voor de kleine, ze heeft nu meer kleding dan ik in allerlei maten. We hebben het goed uitgezocht, er zat ook veel nieuwe dingen tussen die niet of amper gedragen is en zelfs ook schoenen en merkkleding! En we hadden een kraamborrel, was erg gezellig.
En vandaag is manlief jarig! En vandaag mijn eerste officiele verlofdag. Gisteren toch veel kunnen doen ondanks de slaap en het beroerd voelen. Van de week nog wat kleine dingetjes doen, maar dan echt klaar!
En zaterdag gaan we bbqen mijn man viert dan zijn verjaardag! 😊
Gisteren bij de verloskundige geweest, ze is nog steeds aan het indalen, mijn buik voelde nog lekker soepel en ik ben niet aangekomen. Alles gaat goed met de kleine, ben nu al erg trots op haar.
Maandag weer terugkomen. We hebben ook een vragenlijst ingevuld, soort bevalplan, kun je alvast nadenken over bepaalde dingen. Mijn navel begint nu te ploppen zeg maar, uit pulpt nu wat naar buiten. En ik heb geen bruine streep van de hormonen over mijn buik, heb het alleen rond mijn navel en soort moedervlekken over mijn buik. Komt ook dat ik een sproetenkoningin ben, dan reageert je lichaam toch anders dan gemiddeld.
Liefs Roosie