@labella, dat gekriebel voelde ik ook in de 19e week en dat wordt met de week steeds heftiger. Mijn man kon met de 22ste week de kleine ook voelen. Wel zijn hand een tijdje op je buik houden, want vaak is het zo dat de kleine dan gelijk stil is, net of de kleine dan voelt dat iemand anders aan de buik komt, maar na een tijdje gaat de kleine weer bewegen. Nog even geduld!
Wat schrikken dat je zo inelkaar zakte, wat ik gelijk dacht is misschien dat je te druk geweest bent met je werk? Want zo te lezen eet je wel goed en Lisi's tip is ook een goeie voedsel eten waar ijzer in zit. Het zit ook bijv. in biefstuk (wel goed doorbakken ;-)) en andijvie. In ieder geval groene groentje, rood vlees, graanproducten, bonen en gedroogde vruchten zoals abrikozen en rozijnen. Je kunt ook roosvicee ferro drinken. En de appelstroop die Lisi al noemde.
Dat hijgen heb ik ook hoor, je hebt ook een liter bloed meer in je lichaam je hart moet dan ook meepompen. Later in je zwangerschap heb je zelfs 2 liter meer bloed in je lichaam, je kunt daardoor ook sneller warm krijgen. Ik lig soms echt te zweten in mijn bed, terwijl ik het eerder koud heb dan te warm. Rustig aan doen met lopen, laat iedereen je maar voorbij lopen, jij moet ook lopen voor 2 anderen zitten alleen in hun lichaam. Ik ben trouwens ook paar keer duizelig geweest, had toen te lang doorgewerkt achter de pc. Ben toen een stukje chocola gaan eten en knapte daar gelijk van op. Heb ook gevoel gehad dat het bloed naar mijn hoofd steeg en wat duizelig voelde, had dat de verloskundige vertelt moest toen voor de zekerheid die GTT test (suikertest) gaan doen. Maar achteraf was het ook dat ik te druk was geweest, had toen mijn verjaardag gevierd en dus daardoor ook veel te druk geweest. Het is moeilijk, wanneer ben je te druk, maar op gegeven moment voel je dat wel aan wat je aan kunt.
Ohja ik las dat de 20 weken echo je laatste echo is, maar misschien krijg je nog een 30 weken echo! Dat is een groeiecho die sinds jan. in bijna alle praktijken wel gedaan wordt. Moet je maar even navragen en anders kun je nog altijd een pretecho doen.
@Lisi, toen ik je verhalen las dacht ik gelijk, die is veel te gestressd maar dat is ook begrijpelijk hoor meis. Na zoiets is het erg moeilijk om je rustig te houden. Lukt het je nu om rustig aan te doen? Fijn dat je die kleine zo snel mocht bewonderen, heb je vandaag weer een echo? Doe het echt rustig aan, dat getrappel komt omdat je druk bent en ook de harde buiken. Fijn dat de harde buiken over zijn! En bandenpijn klinkt heel bekent dat hoort er echt bij, heb er nu ook last van. Sterkte verder!
Mijn broertje zie ik best regelmatig. Wij gaan ieder jaar naar hem toe, mijn vriendin woont ook in de buurt dat combineren we en hebben we zo een weekje vakantie erg leuk. En hij heeft 2 kinderen die in Ned. wonen, die hij zo vaak als hij kan wil opzoeken. Hij probeert zo gemiddeld wel iedere maand in Ned. te zijn. Dus hij heeft me wel al zwanger gezien. En soms best lastig idd om keuzes te moeten maken tussen leuke activiteiten, maar ik was vrijdag ook super moe. Normaal ging ik even boodschapjes doen op de fiets, maar dat heb ik niet eens gedaan had geen puf die dag. En het was ook leuk om mijn broertje dan wat langer te zien.
@Noortje wat fijn dat je niet meer zo misselijk bent, wat heerlijk hé dat je dan weer van alles kunt eten! Fijn dat de babykamer nu zo lekker opschiet! Ook leuk om mee bezig te zijn hé!
@Lin, welkom terug! Fijn dat je een lekkere vakantie gehad hebt! En wat spannend donderdag je IUI, ik ga weer onwijs voor je duimen!
@Odile, wat fijn dat het toch goed is de zaadkwaliteit van je man! Apart dat de huisarts weer andere normen hanteert dan het ziekenhuis. Onze huisarts had ons gelijk doorgestuurd naar het ziekenhuis om de zaadkwaliteit te testen, hij deed dat zelf niet. Ik heb dat ook gehad, paar keer bloedprikken in je cyclus, dan kunnen ze o.a. zien of je een eisprong hebt gehad. Hopelijk helpen ze jullie dan snel weer verder als de uitslagen bekent zijn, niet dat je dan nog een half jaar zelf moet oefenen.
@Lucky, wow 14 weken zwanger! De cruciale weken ben je ruimschoots voorbij! Ik hoop dat je steeds meer kunt genieten van de kleine in je buik!
@Ruth, hopelijk komt je ei snel in zicht!!!!
Hier zitten we alweer in de 38e week, zo onwerkelijk nog maar 2 weekjes en ik ben uitgerekend! Kan me ondanks mijn dikke buik ook nog niet voorstellen dat ik straks een kindje op de wereld zet, een kindje van manlief en mij samen. Manlief vindt het ook zo spannend! Ik voel me nog steeds goed, al heb ik de laatste dagen wel aan de rechterkant last van mijn banden. Ik kon van de week nauwelijks traplopen en mijn been optillen als ik in bed ging. Nu trekt het nog wel een beetje als ik loop of trap loop. Verkoudheid is gelukkig over! 😊 Vanochtend was ik vroeg opgestaan, heb ik het lunchpakketje en ontbijt voor mijn man gemaakt. Ik hield het gewoon niet meer uit in bed, had last van mijn heupen, paar uurtjes laten ben ik weer teruggegaan naar bed en nog 1,5 uur geslapen. En ik geniet nog steeds van het gerommel in mijn buik, sommigen vragen of ik het al zat ben maar dat ben ik niet. Ik heb er zo naar uitgekeken om zwanger te zijn, vindt het nog steeds een wonder dat ik dit mag meemaken en van iedere fase moet je gewoon genieten. Sommigen gaan echt zitten wachten of klagen steen en been, dan maak je het jezelf alleen maar moeilijk.
Mijn broertje was over uit Engeland, was erg gezellig. Hij heeft vrijdag voor me gekookt en hebben gezellig zitten kletsen. Manlief was alleen naar de bbq, hij kwam pas om 3 uur thuis. Hij was zelfs van de fiets gevallen, had iets teveel op. Beschadiging in zijn gezicht en broek beetje beschadigd en stijve spieren. Moest wel lachen hahaha.......ik zei straks zegt je dochter dat je met zijwieltjes moet gaan fietsen hahahaha....... Manlief heeft de keuze gemaakt om bij zijn huidige werkgever te blijven, dus dat is ook weer van de baan. Savonds nog naar de verjaardag geweest, was ook gezellig maar super druk! Daarna getankt, want die moet vol blijven natuurlijk voor als we ineens naar het ziekenhuis moeten en nog een gezellige avond met mijn broertje gehad. Gisteren vroeg is hij weer weggegaan, hij heeft nu zijn kinderen voor het eerst over in Engeland erg leuk voor ze.
Als het vandaag een keertje droog is ga ik proberen een paar km te fietsen, moet mijn rijbewijs nog verlengen. Het moet voor 1 nov. maar vind het fijn als het gebeurd is.
Liefs Roosie