@Odile, tijdens je zwangerschap gaat je energie op en neer eigenlijk, begin fase is meest vermoeiend, dan krijg je weer energie ook de tijd om inkopen te doen e.d. en dan weer minder energie. Volgens mij was ik aan het begin van mijn zwangerschap het meest vermoeiend, ik was ook misselijk daarbij, dan eet je niet veel dus dat maakt je ook vermoeiend.
Wat naar zeg van je reuma, je hebt het niet in je handen, omdat je lekker aan het haken bent? Fijn dat je daar zo'n uitlaatklep aan hebt.
Wat zijn jullie al lang bij elkaar! Ik heb mijn huidige man pas op mijn 35e ontmoet, maarja mijn man en ik zijn dan ook laatbloeiers hahaha.....we wisten wel na een half jaar dat we kinderen wilden en kochten een nieuwbouw huis. Niet wetende dat het 4,5 jaar duurde eer ik zwanger was.
@Labella, mijn werk is ook mijn hobby, is ook best moeilijk je werk dan los te laten, maar op gegeven moment voelde ik dat ik daar toch behoefte aan had. Even geen druk van dit en dat moet af. Ik denk dat als ik nog werkte mijn verloskundige me erop had gewezen toch echt te stoppen met werken, ze vroegen ook steeds wanneer ga je met verlof. Heerlijk hé om spulletjes te kopen voor de kleine! En wat fijn dat je een buik zo mooi uit komt in je kleding, wees maar trots op je mooie buik en dik worden dat hoort erbij! Leuk dat mensen op straat zo naar je buik kijken. Vrijdag kwam ik mijn buurvrouw tegen in het winkelcentrumpje hier in de buurt, ik zei haar gedag oh hallo zei ze en ze keek gelijk naar mijn buik of die er nog aan zat hahahaha.........
@Lin, jemig je vader moet weer geopereerd worden! Maar het is inderdaad wel zo dat het wel fijn is dat hij er nog is! Maar het blijft naar om je vader zo zien te lijden hé. Wat een medeleven van je omgeving, wij hadden een paar mensen verteld over onze mmm, de schoonfamilie wist het niet eens mijn man had het niet verteld, pas na de ivf toen werd het zwaar om het allemaal alleen te dragen vooral toen bleek dat het mislukt was.
@Ruth, ja het zou andersom moeten zijn jullie moeten getroost worden en niet je schoonouders. Fijn dat je een schoonmoeder hebt waar je wel mee kunt opschieten. Ik heb alleen een schoonvader, die maakt zich sinds mijn zwangerschap soms een beetje zorgen hihihi.....maar dan op een lieve manier. Hij belt soms op of het goed gaat en dan is hij weer tevreden, of hij vraagt het aan mijn schoonzus hahaha.....Hij weet niet van onze mmm, mijn man vond het niet nodig om die oude man dat te vertellen.
@Lisi, dat lijkt me ook niets een schoonmoeder die komt logeren en voor de kleine zorgen, daar heb je kraamverzorging voor!
Moeilijk hé dat slapen, ik ben gelukkig geen buikslaper dus dat mis ik dan ook niet. Op mijn rug slapen vind ik ook niets, de kleine gaat dan zo op je organen en aorta liggen krijg je het eerder benauwd van. Enige wat een beetje ligt is op je zij liggen, maar dat hou ik ook niet lang vol rol van de ene naar de andere zij. Ik lig wel met voedingskussen tussen mijn benen en soms lig ik een beetje scheef op mijn rug en leg mijn buik dan tegen het voedingskussen aan, beetje stutten hahaha.......
@Lucky lekker relaxen! Heerlijk hé zo'n weekend!
@Noortje, oh wat een schrik meis! Gelukkig voel je hem weer bewegen! Fijn dat de verloskundige je het hartje hebt kunnen laten horen, heeft je verloskundige geen echoapparaat? Ik let er ook iedere keer op of de kleine wel beweegt.
Ik was hier ook vroeg wakker, om 6 uur moest ik plassen en ben daarna eigenlijk niet meer in slaap gevallen. Wat liggen internetten op mijn mobiel in bed, maar kreeg toen honger en ben maar opgestaan.
Morgen precies 39 weken zwanger, we gaan weer een spannende week tegemoet! Ik zei tegen mijn man gisteren, zullen we volgend weekend nog zo lekker uit kunnen slapen? Morgen avond naar de verloskundige.
Liefs Roosie