Ha meiden,
even weggeweest, onze laptop is stuk :(. zit nu even op die van mijn man zijn werk, heeft hij liever niet, maar ja. Lees wel alles mee via mijn mob hoor! Alleen dat reageert zo lastig.
Leuk om te zien hoe iedereen bezig is met het kamertje en de spullen inkopen! Vorige zwangerschap was ik er ook op tijd mee bezig, maar kan nu nog niet de puf voor vinden, helaas. Vind ik wel jammer, alsof ik nu minder geniet ofzo. Maar zal wel de vermoeidheid zijn. En we zijn druk bezig met vakantievoorbereidingen, manmanman wat is dat een geregel! Eerste jaar dat we gaan kamperen met een vouwwagen, dus veel aanschaffen, alle gordijntjes etc. uitwassen, oude tent verkopen, en allemaal extra spullen aanschaffen die we voor Jesse nodig hebben. Zoals een rugdrager, stoelverhoger, etc. Mensen, wat nemen die kleintjes toch een boel spullen mee zeg! Maar wel leuk, alleen daardoor dus helaas geen tijd voor de kinderkamer nog. Dat komt dan maar na de vakantie!
Wij hebben hier Jesse trouwens nu in een slaapzak liggen, maar met dekentje hoor. Is zo'n zomerslaapzak. Ook in de winter ligt hij in een dikke slaapzak, maar we hebben altijd er een dekentje bij. We slapen nml. het liefste met het raam open, ook als het vriest. Is wel zo gezond, dus dat leren we hem ook (tenzij het heel hard waait en tocht). Ik voel altijd in zijn nekje, is dat te warm en klammig, dan gaat de deken er af. Want daarom mogen ze niet te warm ingepakt worden, kans op wiegendood door oververhitting. Tijdens kraamtijd hadden we nog geen slaapzakje, had geen goede kunnen vinden waar hij in paste (hoofd en armen mogen niet door de gaten naar binnen kunnen glippen ivm verstikkingsgevaar). Maar daarna hebben we dat wel gedaan. Vond het zelf als kind heerlijk om ingestopt te worden, kan me niet voorstellen dat je lekker slaapt in alleen een slaapzakje (tenzij het heel warm is) :D.
Bedje opmaken leer je trouwens van je kraamverzorgster, beter gezegd, je man leert dat eerst, als jij op de been bent doet ze jou dat voor. Sterker nog, als je het bedje van tevoren opgemaakt hebt liggen en je bevalt thuis, halen ze het hele bed af en maken het opnieuw op! Geen idee waarom, misschien om zeker te weten dat het goed opgemaakt is ofzo?
Maken jullie wel allemaal foto's van de kinderkamer? Ben heel benieuwd! Hier totaal geen inspiratie, dus wie weet helpt het ;). In ons vorige huis hadden we muurverf op de muren, daar heb ik toen hele leuke boerderijdierstickers voor gehaald. Kan je gewoon op de muur plakken en heel makkelijk verwijderen. Zag er zo vreselijk lief uit, Jesse vond ze ook erg leuk. Verder hadden we niets aan het kamertje gedaan, die diertjes maakten het gewoon helemaal af! Nu hebben we op Jesse's kamer structuurverf, daar wil dat niet zo goed op. En op de andere kamer behang, niet heel mooi, maar we weten niet hoelang we in dit huis weer wonen. Dus om dan veel geld uit te geven aan behang:-?... Weet nog niet of we Jesse van zijn kamer halen en verhuizen of dat de baby op de andere kamer gaat. Vind het nogal wat als er een ander kindje komt je ook nog van je eigen kamer af moet... maakt het niet makkelijker voor hem lijkt mij. Maar goed, zijn kamer is knusser, die ander groter... moet er nog maar ff over nadenken.
Zal dus niet veel online zijn komende tijd ivm de laptop en daarna vakantie. Naar Zuid-Frankrijk, ik ben heeeeel benieuwd hoe Jesse dat gaat vinden! En hoe hij het onderweg gaat houden :). Heb er echt onwijs veel zin in, lekker energie op doen in de zon!
Oh, en ik denk dat mijn placenta ook precies in het midden van mijn buik voor ligt! want ik voel ukkie overal schoppen, met name onderin mijn buik. Maar ook tegen mijn ribbenboog en aan de zijkanten. Alleen in het midden voel ik niets, alleen af en toe een druk-gevoel als hij draait... Maar goed, ik voel hem gelukkig wel goed, alleen niet op de meest bereikbare plekken.
Nou, fijne avond weer verder, sorry dat ik weinig reageer maar heb zoveel gelezen dat ik niet meer weet waar ik op moet reageren! Als jullie maar weten dat ik wel meeleef, vind het leuk om alle verhalen en ervaringen te lezen!
Alle dames die nog zo misselijk zijn, sterkte! Hoop dat het snel over is.
En tot nu toe allemaal goede echo's, wat fijn zeg!!!
Liefs,Inge