lisi
heel herkenbaar, ik heb ook dagen met haar op de bank gezeten, dat ik gewoon ook niet kookte omdat ik het allemaal niet meer wist. Ik kwam nergens meer aan toe in huis, moest mezelf dwingen om elke ochtend zoals normaal te douchen e.d. Gelukkig sliep ze wel goed s nachts in die periode, weliswaar met een nachtvoeding of twee, maar zonder problemen of huilen.
ik heb hier tips opgevolgd van internet en die gaven heel duidelijk verbetering. Daarom weet ik zeker dat het reflux was. maar artsen hier erkennen dat niet, die gooien alles op krampjes. Dus geen medicatie gekregen. Uiteindelijk wel vanuit NL Galviscon (vloeibaar) gekregen maar dat wilde ze echt niet, vond ze vies. Tegen de tijd dat mijn ouders de banaan-variant uit Frankrijk hadden meegenomen, waren de klachten eigenlijk al zodanig weg dat het niet meer hoefde. (toen was ze 5 tot 6 maanden)
Joela heeft nooit bloed opgehoest dus waarschijnlijk heeft Finn het zeker erger.
Maar wat hier heel erg hielp is dat ik gestopt ben om haar plat neer te leggen. Niet in bed en niet overdag. Heel consequent in geweest en letterlijk de volgende dag huilde ze al veel minder en na twee dagen had ik een ander kind. Ik liet haar vaak in de maxicosi 'zitten' ipv dat ik haar plat neerlegde. Totdat ik een wipstoeltje kreeg overigens, daar heeft ze ook veel in gezeten. Zelfs het matrasje van de kinderwagen heb ik opgehoogd want ook in de kinderwagen huilde ze heel erg totdat ik dat deed.
Verder zijn er veel algemene adviezen:
indikken met johannesbroodpitmeel (dit kan als je het in een fles geeft)
kleine maaltijden dus geen grotere fles geven maar vaker een kleine fles
rechtophouden tijdens het voeden.
langere tijd (half uur) overeind houden na de voeding.
nog een site over reflux:
http://reflux-baby.nl/?page_id=7lees verder over reflux en probeer gewoon alle tips uit...
heel veel sterkte ermee meis!!!! je enige troost is dat het met de tijd afneemt omdat de maag'klep' zich meer en meer ontwikkelt.
ik had voor mezelf besloten dat ik haar niet alleen zou laten huilen, als ze huilde, dan mocht dat veilig bij mij en dan wist ik dat ik echt al het mogelijke had gedaan om het haar zo comfortabel mogelijk te maken.