BOB77 schreef:@ vivi: weet je al of je borst- of flesvoeding wilt gaan geven? En wat zegt je voorgevoel: jongen of meisje? Wil je in het ziekenhuis of thuis bevallen?
zegge... ik weet niet eens meer zeker of ik zwanger ben................
ik heb het allemaal niet ingevuld omdat ik niet zulke positieve verhalen heb. Ik wilde bij de 1e heel graag bv en dat is ook een heel mooi romantisch beeld dat overal wordt opgehouden. Heb van die voorlcihting meegemaakt enzo en had me werkelijk niet op voorbereid dat het echt fucking veel pijn kan doen, ook als je het gewoon goed doet. Ik ben daar zo van ondersteboven geweest dat ik me op dat moment voornam om nooit meer zoveel verwachtingen van dingen te hebben maar alles gewoon met open vizier te ondergaan en per ding te handelen naar hoe het komt. Ik wil best bv maar fv is even goed perfect. Ik zie het wel.
Zo ook de thuisbevalling. Na alle ontsluiting plus 2,5 uur persen in mijn eigen huis (inclusief mijn eigen houten vloer onderpoepen) kon ik alsnog met de ambulance (met persweeen van een zeer stijle trap af) naar het ziekenhuis. Van te voren dacht ik daar negatief over, wilde heel graag thuis, blabla... en in het ziekenhuis was het prima. Zou het zo weer over doen... dus dan denk ik: kan het gerust weer thuis proberen. Maar dat zie ik later wel...
En qua boy or a girl, vind ik het ook nog erg vroeg.
Ik word momenteel erg heen en weer gegooid tussen gevoelens dat ik zeker weet dat het goed is en de vrees en ook gevoelend dat ik zeker weet dat het over is. Ben al echt afscheid aan het nemen.