Susanna schreef:Als ik jullie verhalen zo lees... blij dat wij geen babykamer nodig hebben! (wij moeten dan weer op jacht naar een peuterkamer, da's een heel ander verhaal, en helaas net zo duur). Onze babykamer is trouwens door de winkel (dacht babyplanet) in elkaar gezet. Daar moest je wel voor bijbetalen, maar m'n schoonouders betaalden gelukkig.
Hier nog een kerel die het volgens mij makkelijk heeft (ik vier m'n hormonen namelijk niet bot op hem) en dan met die stomme dingen komt: ik pak de boodschappen wel de auto, zet jij Jynt vast in de stoel? Ja, of je nou een booschappentas tilt of een peuter van 12 kilo :? En op haar verjaardag: doe jij de koffie? Ja joh, lekker bukken en druk doen, had geloof ik net gezegd dat ik een zere buik had van al dat bukken. Maar verder is ie wel lief 😊 De nieuwe kamer van Jynt is leeggehaald en ik wordt in het weekend 's middags samen met m'n dochter naar bed gestuurd om even bij de tanken, en daar maak ik ook dankbaar gebruik van (hoewel, vervolgens neemt meneer uitgebreid te tijd om tv te kijken of te internetten... het lijkt ook net een man af en toe 😂 )
Heeft iemand zich aangemeld voor de kruidvat-doos? Ik nog niet, heb weleens gehoord dat er niet veel leuks in zit, maar dat je wel veel last krijgt van reclame. Iemand ervaring?
hahahaha, heel herkenbaar 😉
Onze dreumes (met 14 maanden woog ze al 12 kilo, ze is inmiddels 17 maanden) zet hij wel in de auto, maar dan doe ik meestal de rest (de wagen e.d.)
Maar soms laat ik alles ook gewoon staan hoor en dan doet hij het ook wel.
Ik mag soms ook uitslapen (als hij nachtdienst heeft gehad), maar dan is het beneden zo'n bende, dat ik soms liever zelf opsta (want dan ruim ik al heel wat op). Hij zit idd achter de pc, telefoon of tv... O ja, en let op dochter...
Hij doet zijn best hoor, maar met die zwangerschapshormonen word ik er niet altijd vrolijk van 😉
bernadet, balen van die deuren zeg! Onze lattenbodem was kapot (was nieuw!), en daar kwamen we achter toen onze dochter er voor de eerste keer in lag. Ze heeft ruim een week met latten en steigerhout onder dr bed gelegen (omdat die lat anders doorbrak), gelukkig waren ze toen wel redelijk snel met een nieuwe lattenbodem..
aswas, dekentje met een lakentje is volgens mij het veiligst... De dekentjes die je bij de prenatal of andere babyzaken kan kopen kunnen volgens mij allemaal (ik weet nog dat ik daar ook over twijfelde). We hebben nu een dekbed voor onze dochter gekocht (peuterdekbed). Die krijgt ze in haar peuterbed (dan is ze bijna 2).
slaapzak heeft ze zelden in geslapen. In het begin vond ik het eng... Daarna ging ze gewoon in haar slaapzak staan... Trok aan alle kanten aan dr nekje natuurlijk. Dus echt alleen gedaan op de camping met koude nachten. Ik trok dr liever een flanellen pyjama ofzo aan...
Het is een beetje wat je zelf fijn vind denk ik...
Zorg wel voor 2 kruiken (wij hadden 1 kruik en het was niet koud, maar van de kraamzorg moesten we er 2 kopen. De tweede is nooit gebruikt!).
Maar in de winter en zonder cv zijn die kruiken niet overbodig 😃