Susanna schreef:Besparingstip voor luiers: schakel je man in! Die van mij presteerd het om m'n dochter van twee op zijn papa-dag alleen 's ochtends van een luier te voorzien, en dan 's avonds voor ze naar bed gaat... Een wonder dat ze er geen luieruitslag van krijgt! (en mazzel dat ze geen grote boodschap doet). Echt erg, vind dat niet kunnen.
In eerste instantie: Hahaha! Maar ach germ, hoe krijgt hij dat voor elkaar???? Ik neem aan dat je er al de nodige discussies over hebt gevoerd. Germ, arm mupke van jullie.
@luierkeuze: ieder natuurlijk zijn eigen ding! Ik hoop ook dat het me gaat bevallen hoor 😉 Maar ik vind het milieu- en financiële aspect toch best zwaar wegen in onze eigen keuze. Daarnaast vind ik het groot voordeel dat luieruitslag minder snel voorkomt en dat de kindjes sneller zindelijk worden. Maar ik kan me goed voorstellen dat men zegt: doe mij maar gemakkelijk! Want dat is natuurlijk dé grote plus van wegwerp luiers.
Ik denk dat ik alleen voor de meconium wegwerp zal gebruiken, maar dat is iets voor een paar daagjes. (en dus langleve de gratis kruidvat bon!)
@Kerst: hier een echte kerst-freak! Wij zetten normaal gesproken de kerstbomen (ja, 2 stuks) al op als Sinterklaas in het land is. Zodra hij weg is doen we de voor en achtertuin (loyaal naar de buren toe;)). En dan mag dat van ons ook nog eens lang staan/hangen (tot eind januari). Haha. Maar dit jaar wat bescheidener, omdat ik geen zin heb om zoveel op te moeten gaan ruimen met een dikke buik. Dus dit jaar 1 boom en dan waarschijnlijk alleen de voortuin. Nu nog vrije tijd gaan vinden om de boom op te zetten.
Heb wel echt veel zin in de kerst! Vind het zo'n gezellige tijd. Wij vieren kerstavond samen, 1e kerstdag zullen we waarschijnlijk bij schoonouders gaan eten (lees: plof op de bank en vreet je vol) en 2e kerstdag gaat mijn man workshops geven dus die is ook al volgepland.
@Bernadat, ik liep met dezelfde vraag als jij (alleen niet zo'n twijfel over de groei). Bij mij maken ze dus nog een groei echo én een ligginsecho. Gewoon even navragen dus. En als het niet is, dan zou je nog altijd zelf een echo kunnen laten doen bij een ander bureau. Zeker een 2d echo is best betaalbaar.
@Haargroei, nu ik dus nog twee echo's ga krijgen vroeg ik mij af of je dan haartjes op de echo kunt gaan zien? Logischerwijs zou ik denken van niet, maar had even op google gekeken en daar vond ik dat soms er toch iets gezien kan worden. Iemand hier daar ervaring mee??? (2d dan wel) Ben zo benieuwd!!! Maar ben zelf blond en manlief was als klein menneke ook niet al te donker, dus vraag me sowieso af of je dan überhaupt iets ziet. Lijkt me zo gaaf als ons kleintje al meteen een hele bos haar heeft! (Ach en anders moet ik gewoon nog 12 weken geduld hebben).
@Zonnebloempje, valt me reuze mee, 6 overbroekjes per maat. Had zelf zo'n idee dat je toch eerder kans op lekkages hebt, en dat je dan dus ook het overbroekje moet verschonen. Lijkt dus anders te zijn dan mijn beleving.
@Weekendje weg, wij hebben ook nog heel gedurfd een weekend in januari geboekt.... Meteen mijn eerste verlofweekend. Nu maar hopen dat ik dan niet alleen maar thuis wil zitten cocoonen. Haha. Ben alleen benieuwd waar we heen gaan, want manlief heeft het geregeld en houdt de locatie nog geheim. Mijn enige eis was dat er een ziekenhuis in de buurt zou zijn. En liever niet gigantisch lang rijden. Laat me dus verrassen!