@Hond, heeft vandaag alleen weer zo'n lichte gehad, even schudden met de kop en toen was het weer weg. Lijkt dan net alsof 'ie rilt van de kou. Hopelijk komen die flinke maar niet meer voor. Maar we realiseren ons dat het in principe iedere dag gedaan kan zijn. Daar is 'ie gewoon te oud voor. Heel egoïstisch hoop ik gewoon dat hij het nog een half jaar (of langer) volhoud.
@verwarming, ben bang dat we hier dan in de clinch komen te liggen. Had het er met mijn man al over en we gaan nu waarschijnlijk voor die paar dagen kraamzorg dan maar "braaf" de verwarming aanhouden. Wij zelf hebben ook dag en nacht op onze slaapkamer een raam open. Daarbij is ons huis van 1937 en tocht het dus her en der behoorlijk. In mijn ogen alleen maar gezonde ventilatie 😉
Maar ik vind het maar grote onzin. Vraag me ook af hoe de mensen het 50 jaar terug deden??? Toen was het toch ook niet anders. Anderzijds hebben we echt geen zin in aantekeningen in het dossier. Komen beiden uit het jeugdzorg-veld en weten dus hoe dossiervorming verloopt. Wil je als professional toch echt niet bij je eigen kindje hebben. (wil sowieso niemand natuurlijk...)
@Klossen, ons bed kán niet eens op klossen. We zouden het hooguit kunnen oplossen met bierkratjes eronder, maar ook dat ga ik echt niet doen. Dan verschonen ze maar niet. Kan manlief prima doen.
Wij hebben net een vergelijkbare als deze
http://kind-baby.marktplaats.nl/badjes-en-verzorging/509431849-superhandig-babybadje-voor-op-bad-handig-in-kleine-ruimte.html opgehaald. Lijkt mij zo handig! Omdat bij ons dus boven het eigenlijk altijd koud is in de winter, zullen wij de kleine veel op de badkamer wassen en verschonen. Hebben daar voor ons eigen comfort een straalkacheltje hangen. En nu we toch apart een bad en douche krijgen, is zo'n ding wel super handig!