Hej meiden,
Ben vant weekend behoorlijk ziek geweest en het was ook weer over, zo raar.. Kreeg zaterdagavond ineens 40 graden koorts, heel de zondag flink koorts gehad, gisteren zakte het wat en vanmorgen was het over.. Heb nu alleen nog erg spierpijn en keelpijn, maar geen koorts meer, raar hoor!
Liz is wel weer vrolijk, geen koorts meer, alleen nog flink hoesten en niezen. Geef hoestdrank en we zijn weer aan de neusspoeling:-(
Mijke: het is alleen na de avondfles toch? Wat geef je in die avondfles? Sinds wanneer is het al? Ben je overgegaan op andere melk? Geen citrusvruchten geven, ook niet als het op een potje staat dat hij het wel mag hebben, citrusvruchten geven aan kindjes met gevoelige darmen en maagje kunnen overgeven en diaree veroorzaken. Kan het met gluten te maken hebben? Van tandjes gaat hij niet zo vreselijk spugen en van de warmte ook niet, tenminste, dat lijkt me wel heel bizar.
Heb je weleens gehoord van projectrielbraken? Kindjes die dat hebben zijn hongerig maar kunnen hun fles niet goed leeg drinken. Na het drinken worden ze onrustig en kunnen dan met veel kracht spugen. Je zou hier eens op kunnen googlen, ik weet niet wat er op internet over te vinden is.
Over het huilen.. ik zou hem niet overstuur laten raken. Hij heeft duidelijk behoefte aan jou. Als jij hem tijdelijk deze veiligheid bied, dan zul je zien dat hij rustig wordt omdat hij weet dat jij er hoe dan ook voor hem bent. Tegen de tijd dat hij rustig blijft, kun je weer doorstappen in je oude ritme. Dat zal hij dan echt weer oppakken. Toen Liz ziek was heb ik haar ieder uur gevoed, zodra ze beter was, ging ik terug in het oude ritme en ze doet het prima. Je zult zien dat het jou ook goed doet als je tegen hem zegt: Wessel, mama weet ook niet wat er aan de hand is maar ik ben bij je en hier ben je veilig. Een kind voelt dat echt. Speel maar op zijn behoefte in, dat ritme komt echt wel weer, maar hij moet hier weer even bovenop komen!
En ik zou sowieso niet te lang wachten met naar de ha gaan, als het echt projectielbraken is zijn daar medicijnen voor, is het iets anders met zijn slokdarm zijn daar ook medicijnen voor, dit is voor jullie allemaal niet leuk!
Soleil: je bent helemaal geen rare moeder hoor! Ik wil ook niet dat Liz allerlei lekkers krijgt. Af en toe wat hapjes ijs of pudding of slagroom als wij dat ook eten, maar wij eten dat bijna niet dus zij ook niet. Chips en friet vind ik helemaal uit de boze. Ik hoorde vandaag van een moeder die haar kindje is van 1.2. sept is en heeft maatje 92 en zij geeft hem friet, bami met pindasaus en frikandellen!!! Wat denk je wat hij weegt?? 14 kilo!!!!! Toppunt toch!! Is maar 2 weekjes jonger als Liz en sorry dat ik het zeg, maar hij is echt lelijk van dikkigheid.
Op patat zit bovendien zout en dat mag hij niet, chips idem. Ik ga Liz als ze wat groter is ook niet iedere dag koek of snoep geven. Ik weet dat er moeders zijn die dit heel raar vinden, maar ik vind het niet nodig. In snoep zitten onnodig veel kleurstoffen en koek veel suiker. Om over de enummers nog maar niet te spreken..;-)
Finaly: ik ga ook savonds niet graag met Liz op stap. Bij anderen op bed leggen vind ik ook niet zo prettig, bij een paar mensen vind ik het niet zo erg. Sinds wij Liz hebben gaan wij helemaal niet graag meer weg savonds. Gewoon lekker met Liz in haar bedje en wij saampies op de bank vind ik ook heerlijk. Ik vind het zielig om haar savonds laat uit haar bedje te plukken, in de auto te leggen en thuis weer over te leggen. Moesten ze met mij eens doen... Wij doen het weleens hoor, maar niet te vaak. Wij laten de mensen liever bij ons thuis komen! Iedereen is van harte welkom:-) Mensen die geen kinderen hebben, begrijpen dat niet zo goed. (sommigen die wel kids hebben overigens ook niet haha). Maar ik vind het niet erg dat mensen hier vaker komen als ik bij hun. Ik vind het ook niet zo fijn om oppas te moeten regelen als wij savonds wat hebben. Maar ja, ik ben dan ook een hele slechte in het loslaten en overgeven...;-)
Ben vanmorgen naar het bureau, had een consult van wel 50 minuten.. Veel besproken waar mijn meelezers niets mee te maken hebben haha;-)
Afijn, ze weegt nu 7860 gr en was weer eens gekrompen hahaha. Die vrouw met dat meetlint is zoo dom! Ik meet haar zelf op 71 cm en daar houden we het maar op.
Ze was erg trots op mij, en ook op Liz natuurlijk!
Kga nu naar naailes
xxx