@shady: zo he wat een buik al zeg! Echt mooi hoor! En het bedrag voor de opnames wil ik wel zeggen hoor. Zal het in het verslag hieronder zetten;)
@free: mmmm je vond het toch niet zo erg als uk niet meer draaide, of wilde je inmiddels niet meer bevallen met een ks?
Vanmorgen met Jolijn naaar de opnames geweest. We moest er om 8 uur zijn en het was 50 minuten rijden, mits er geen file zou staan. Helaas voor ons moesten we precies de richting op waar het juist altijd vast staat, dus we hadden een half uur extra tijd ingepland en stapten vanmorgen iets over half 7 al in de auto (want in de mail met alle info stond dat je ivm een strakke planning echt op tijd moest zijn). Stond er ondanks de vele regen dus geen file haha. Zelfs rond Amsterdam konden we doorrijden, waarschijnlijk juist omdat we zo vroeg waren, dikke kans dat het vastgestaan had als we een half uur later weg gegaan waren. Maar goed, stonden we daar dus al iets voor half 8. Iedereen was daar toen al druk in rep en roer met het opbouwen van van alles en nog wat. Het was bij een heeeeeel groot vrijstaand woonhuis, jaja mensen geven dus ook hun huis op om te laten casten:) voor dit soort dingen. Ik dacht al, waar halen ze die locatie vandaan. Na even gewacht te hebben mochten we naar de zolder, die kamer was voor de kleine kindjes om zich daar te vermaken zolang ze niet aan de beurt waren. Het bleek dat er incl. Jolijn 3 kindjes waren voor de babyrol. Die wilden ze alle 3 filmen en dan kiezen ze uiteindelijk de beste. Er zat alleen best een groot leeftijdsverschil tussen de kindjes: 5 maanden, 10 maanden en Jolijn van bijna 2. Het kindje van 5 maanden kwam alleen pas om half 9 aan. Die moeder had dus gebeld dat ze 8 uur echt niet ging redden ivm slaaptijden van haar kindje. Slim, want ze kwam met een uitgeruste baby aan en was daarna ook nog eens als eerste aan de beurt. Wij balen, want tegen die tijd was het al kwart over 9 en Jolijn en dat andere kindje begonnen moe te worden, want die waren al best een tijd aan het wachten. Nou slaapt Jolijn nooit meer 's morgens, maar gisteren moest ze nog de kleertjes passen in Amsterdam (zijn mijn schoonouders met haar naar toe geweest) en dat was precies onder het middagslaapje. Gisteren dus slaapje overgeslagen en ook wat hoesten en verkouden is geen goede combi als je als dreumes al om 6 uur s 'ochtends je bed uit moet. Het kindje van 10 maanden bleek normaal gesproken te slapen van 9 tot 12, dus die had het om half 10 helemaal gehad. Die ouders hadden zoiets van 'laat maar, we gaan naar huis (kind krijste alles bij elkaar, Jolijn jengelde af en toe, maar zat toen vooral zoet bij mij op schoot met dr duim in de mond), maar goed, net toen ze op wilden stappen waren ze aan de beurt. Daarna hoefden wij niet lang te wachten en mocht Jolijn. Met dat andere kindje bleek het niet meer gelukt te zijn, 1 concurent minder haha. Jolijn kreeg een jurkje aan en die afleiding deed haar goed. Er stond een grote spiegel op de grond en ze stond echt de show te stelen door zichzelf in de spiegel te bewonderen in die jurk. Vervolgens werd er overlegd of er staartjes in haar haar moesten, ik vond dat prima, maar de ene keer wil ze dat wel en de andere keer rukt ze ze er meteen weer uit. Het werden dus staartjes, gemaakt door iemand van daar, en ze waren helemaal verbaast hoe goed Jolijn stil bleef staan en zichzelf daarna nog eens bewonderde in de spiegel met de staartjes. Van de moeheid was niks meer te merken. Toen naar de woonkamer waar gefilmd ging worden. Ik mocht mee naar binnen, zodat mama in het zicht bleef, ivm met drukte bleef papa op de gang maar kon door de ramen en op een monitor wel alles volgen.
En wat denk je: Jolijn deed het prima haha:) Ze moest met een konijn bij een stoel staan en dat leverde al goede beelden op. Toen zag ze speelgoed in de vensterbank en ging ze de ringtoren die daar stond maken en het konijn hield ze netjes vast en af en toe keek ze om naar de camera, zo van 'kijk eens hoe goed ik ben'. Om me heen hoorde ik de amerikanen zeggen: wow, she's smart! Perfect! She's so cute......haha dan voel je je wel trots. Alleen het laatste stukje, het konijn een knuffel geven terwijl ze voor de stoel stond wilde ze niet.
Maar ja, tijdens de casting was het een beer en nu opeens een konijn. En met konijnen heeft ze helemaal niks, met beren wel, dus ik was al verbaasd hoe goed het ging. Het konijn knuffelen is dus niet gelukt, maar ik geloof niet dat dat heel erg was.
Nu is het afwachten of ze het stukje film gaan gebruiken of niet. Dat krijgen we nog te horen, in ieder geval voordat het uitgezonden gaat worden en dat is vanaf juli.
Ze krijgt in ieder geval betaald voor haar aanwezigheid en het werk van vandaag, dat is 200 euro (wel bruto, dus zal netto iets minder zijn) en als ze haar ook echt gaan gebruiken in het spotje dan krijgt ze een bruto 750euro voor het gebruik voor de komende 3 jaar en als het spotje daarna een 4e jaar gebruikt wordt, krijgt ze als die 3 jaar om zijn nog eens ong. 350 euro. Nu maar hopen dat ze haar ook echt gaan gebruiken.
Na afloop was ze wel weer moe, maar eenmaal in de auto was daar weinig meer van te merken. We gingen dus nog maar even naar Artis. Hebben we een jaarkaart van en we kwamen toch weer langs Amsterdam. Daar nog ruim een uur geweest en om 15.00uur lag ze thuis in bed.