Hallo meiden,
er is alweer heel wat bijgeschreven!
@maja, kinderpsychologie, leuk!
@rugpijn (bloempie?) bewegen helpt inderdaad. Als ik teveel en/of te lang in dezelfde houding zit, merk ik het ook. Ga dus regelmatig een praatje maken met collega's of kopje water halen of gewoon even opstaan. Er zijn ook oefeningen voor. Ik merkte het gisteren, ging heel moe en met pijn in nek en rug naar ballet, toen ik terug kwam alleen nog maar moe. In de beentjes dus, haha!
bij de vk was het allemaal weer goed, hartje, bloeddruk, gewicht (bij mij zit er al een kilo of 7 aan dames, zal toch niet aan de cake/taartjes liggen??), lag iets voor op de groei dus voor de zekerheid moet ik even suiker laten prikken (ben ook al een dagje ouder). Maar de vk maakte zich geen zorgen en zei: de baby heeft het goed bij je. Nou, daar kan ik mooi mee vooruit.
En vanavond extra echo ivm vriendin die moet oefenen op 20-wk echo!! Leuk, ben benieuwd of ik ook nog verschil zie met 2 weken geleden.
Bloempie, die band kan ook een soort druk/warmte geven waar de baby juist op af komt, het knelt toch hopelijk niet?
shiley, wat een gedoe met die vakantie. Mijn verlof loopt tot 20 sep (uitgaande van 5 wk voor, datum 5 juli en 11 wk erna), dan zit jij daar toch na? En volgens mij is het de bedoeling van vakantie dat je in ieder geval 2 aaneensluitende weken op kan nemen, jij hebt toch ook recht op vakantie? Het bevallingsverlof is geen compensatie voor vakantie, maar soms denken werkgevers daar blijkbaar anders over. Enfin, ik hoop dat je gewoon lekker vakantie erna kunt krijgen. Ik ga dat ook doen (ik wil eind mei tot 1 oktober, heb ik al aangekondigd, en dat werd goed ontvangen).
joyceg wat een lange dag! En veel plezier alvast met de verjaardag van je kleintje. Ook een mijlpaal!
seep, gelukkig dat je weer gerustgesteld bent. Het blijft spannend he!
wij hebben net haptonomie gehad, waarbij je de baby ' uitnodigt' om naar een bepaalde kant te komen. En omdat het de hele tijd kopjeduikelt, voel je voornamelijk het kontje, zo hebben we begrepen. Wij gisteren zelf geoefend, in de slaapkamer, hahaha, vriend met serieus gezicht aan het voelen, ik de hele tijd lachen om dat gezicht van hem, ik voel van alles, voor hem is het nog moeilijk (' subtiel' noemt hij het zelf). Maar we vinden het wel heel mooi hoor, en ik heb al handige tips gekregen (buik laag, houding). Dus wij gaan met veel plezier over een paar weken weer (en elke avond contact maken thuis).
kraamhulp hier nog niet in zicht, komt pas met 7 mnd begreep ik.
En hebben jullie allemaal die blije dozen al? Ik heb nog niets aangevraagd, is het leuk?
eerstvolgende afspraak vk is 4 april trouwens.
Ik ga weer es een boterham eten!!
Fijn weekend allemaal,
liefs Net