Vicky en Simoon, wat spannend!! Superleuk dat we hopelijk binnekort babynieuws van jullie kunnen verwachten.
Simoon, leuk he dat ze nu wat meer gaan doen. En niet gek hoor dat ze nog niet kruipt. Viev is 12,5 mnd en doet het ook nog niet.
Vicky, jouw mannetje loopt gewoon al, wat een snellerd!
Rebecca, wat vervelend dat hij weer zo ziek is geweest. En gemeen, geef je zo braaf bv en dan nog steeds zo'n ziek kereltje de hele tijd. Qua een tweede, rustig aan toch? Of wil je niet dat er te lang tussenzit? Zit je bij deze praktijk nu een tijdje? Het lijkt me wel lastig als je bijv ergens maar 6 maanden zit, je dan met verlof moet tussendoor oid.
Ikke, lijkt me inderdaad vervelend op die troostmomenten. Maar aan de andere kant, je grietje komt nu eindelijk goed aan en heeft geen last meer, dat lijkt me ook wel heel wat waard. Enne, 3 dicht bij elkaar is uiteindelijk het leukste voor hunzelf, voor jou als moeder adviseer ik om er tijd tussen te laten. Je zal nu welk merken dat je Indy veel minder aandacht kan geven, met een 3de is dat nog minder. Als Indy en Lynthe dan al op school zitten heb je veel meer tijd om weer echt te genieten van een baby. Ik vind Vieve echt een kadootje. Je hebt de tijd om van de laatste baby te genieten. Naja, mijn keuze is duidelijk haha. Alhoewel ik het liever dicht op elkaar had willen hebben, maar dan had ik ook niet willen werken en een huishoudster willen hebben ;).
Hier gaat alles goed, iemand vroeg over de fysio? Dat gaf het CB aan. Het is wel de bedoeling dat ze rollen. Ondertussen doet ze dat ook wel van rug naar buik op het bed. Ze trekt nu ook af en toe haar knieen onder dr gat op de vloer. En laatst deed ze zelfs een poging om te kruipen. Ze gaat in sneltreinvaart. Verder is ze bezig met zich mentaal te ontwikkelen, woordjes, bewegingen als aaien, klappen, handkusjes ed, op haar loopauto, hobbelpaard, dat soort dingen kan ze nu allemaal. Trekt zich oceraal aan op en loopt langs de bank en tafel. Los staan vind ze doodeng, ze kan het wel, maar is te bang. Verder zit er een behoorlijke kop op. Ze kan een partijtje boos en beledigd kijken. Express haar brood op de grond gooien of dr hele bord, speelgoed wordt door de kamer gesmeten en ze gooit zichzelf achterover als ze boos is en kan heel hard schreeuwen en nephuilen. Maar ook juist als spelletjes, als kiekeboe en dan gieren van de lach. Ze is dol op haar broer en zus, die worden overladen met knuffels en kusjes (met een open mond). Ze is sowieso echt van het knuffelen, ze heeft ook een heleboel knuffels. Maakt niet uit met welke ze naar bed gaat, maar ze knuffelt de hele nacht met haar knuffel. Zo schattig. Voor haar verjaardag veel knuffels en poppen gehad, is echt favoriet. Madelief haar barbie's zijn ook de bom haha.
Owja Ikke, qua kadootjes heb ik geen idee. Voor M&M had ik nooit knuffels gevraagd, vond het waardeloze dingen, maar Vieve maak ik er echt blij mee. Is er echt niks wat Indy niet heeft, maar wat Lynthe wel leuk vind? Ik had het makkelijker met een jongen erna. Dan vraag je toch andere dingen dan bij een meisje.
Daarover; ik las vandaag een tijdschrift en daar stond een stukje in over geslachtsloos opvoeden. Dat je een kind dus niet meegeeft van; je bent een meisje, dus je houdt van roze en poppen en een jongen voetbal en blauw bijv. Nou gingen die ouders daar heel ver in, maar toen bedacht ik me dat ik eigenlijk ook heel vrij ben. Hoe zijn jullie daarin? Mijn man vind het wel eens vervelend, dan zegt Milan 'ik wil op jongens zumba' en dan meteen zeggen, nee zumba is niet stoer, dat is voor meisjes. Jij moet op voetbal. Dan denk ik; laat die jongen, ik vind dat hij gewoon zijn interesse moet volgen. Dan krijg je het stereo antwoord; maar straks wordt hij homo.. Ja nou en, denk ik dan. Aslof jongens zumba je meteen een homo maakt. Sowieso is het meer geaccepteerd als een meisje jongensdingen doet. Als Madelief tegen een voetbal aan schopt zegt niemand wat, maar als Milan een roze hamsterbaan voor zijn verjaardag vraagt is iedereen in rep en roer. Blijft toch een vreemde zaak. Milan is gewoon een heel vrouwelijk jongetje, maar is wel een jongen. Hij houdt ook van stoer, voetballen, lego, skelteren, pokemon etc. Maar aan de andere kant kan hij heerlijk met een meisje met meisjesspeelgoed spelen. Hij is ook opgegroeid tussen de meisjes, hij weet gewoon niet beter.