Tanja schreef:
Ik heb even een misschien wat rare vraag:
Man en ik zitten in discussie wanneer ouders, broer en zusje te bellen.
Hij wil dit doen als het begonnen is, ik pas als kindje er is! Lekker op 1 lijn he?!? hahaha
Hebben jullie daar al over nagedacht en zo ja; wanneer stellen jullie de directe familie op de hoogte?!?
En de kersverse mama's; wanneer hebben jullie ze gebeld?!? Ik ben zeer nieuwsgierig...
In het boekje van de kraamzorg geven ze het advies te bellen ongeveer twee uur na de geboorte. Als je belt als je nog moet beginnen en het duurt allemaal wat langer dan normaal, dan gaan mensen elke keer bellen of het wel goed gaat enzo. En tijdens de bevalling moet je eigenlijk helemaal niet met die andere mensen bezig zijn maar gewoon alle aandacht voor jezelf hebben en je man ook voor jou... je hebt echt even genoeg aan jezelf (tenminste dat denk ik (en dat is wat ik zie in het ziekenhuis)). Na de bevalling wil je waarschijnlijk het eerste uur je kindje gewoon op je buik, huid op huid en proberen aan te leggen. En dan moet je misschien nog gehecht, verschoont, lekker even douchen. Schone lakens etcetera. Dus als je na twee uur belt en ze zijn binnen een uurtje bij je, dan ben je misschien net een beetje klaar met alles (en heeeel moe). Dan lig je lekker fris in een bed met je kindje. Is toch fijner. Maar goed, misschien voel je je op het moment zelf wel heel anders en wil je meteen bellen... geen idee..
@ Natjemenk: ook wel heel schattig dat er al zo'm koppie op zit met zo'n sterk willetje. Ik hoop dat je vannacht een beetje bij kan slapen. Jullie vinden heus wel een ritme. Ik kan je helaas (nog) geen tips geven over je meisje... Die harde borst klinkt wel als een verstopte melkklier (niet ontstoken, want dan doet het veel pijn). Lijkt me goed om die ook mee te kolven en anders even te bellen naar het consultatiebureau, want anders gaat het misschien ontsteken...