Bambi80 schreef:Natje... Sommige kindjes geven hongersignalen af als ze krampjes hebben. Heeft ze ook een harde buik en is ze op die krijsmomenten aan her spartelen met armen en benen? Anders toch beginnen met infoavond voor de eerste voeding van de avond tot en met de nachtvoeding. Even lekker je hand op haar buik leggen, helpt hier ook. Warmte werkt ontspannend. Maar als het geen krampjes zijn, kan het ook best zijn dat ze niet genoeg ineens heeft gedronken?! Is ze altijd goed wakker tijdens het drinken of valt ze heel snel in slaap. Biedt je altijd een 2de borst aan? Anders haar tussen 2 borsten door haar luier verschonen, niet te warm tijdens voeden, voetjes kriebelen ofzo om wakker te krijgen of houden tot ze echt wel genoeg gedronken heeft. Maar sommige babies hebben ook erg veel zuigbehoefte. Je kunt ook de combispeen van difrX gebruiken voor haar. Ze is nu oud genoeg om geen tepelspeenverwarring te krijgen en bovendien hoor je ook geluiden dat dat niet bestaat. Dus als zes ze altijd netjes de borst heeft gepakt en jij geen pijnlijke tepels had bij het voeden, denk ik ook niet dat je daar snel problemen mee krijgt. Hier adviseren ze ook na 2 à 3 weken een voeding per dag uit fles te geven. Wil ik een dezer dagen ook gaan doen, maar zit ermee dat ik totaal nog geen regelbaar heb met voeden en nog biet goed weet wat de handigste tijd is om te kolven. Je kunt je kindje prima in de wandelwagenbak laten slapen overdag hoor. Het wordt alleen afgeraden voor de nacht in verband met ventilatie en wiegendood. Maar ook daar verschillen de meningen over.
Nou ze heeft gisteren inderdaad uit de fles gehad. en dat ging hardstikke goed. ze sparteld enorm veel tijdens het krijsen en dat gaat in golf bewegingen.
tijdens de voeding na 1 borst valt ze in slaap ja, ik zet haar dan recht op om te laten boeren en word ze wel wakkerder van. maar de 2e borst pakt ze bijna niet meer.. en leg haar dan in bed, daar zet ze het dan op het krijsen. ik laat haar dan even krijsen als ik merk dat ze over haar toeren gaat dan ga ik naar d'r toen hoor..
Zo net is het cb geweest. ze heeft het inbakeren laten zien, jeetje dat ziet er zooo zielig uit! en bo lag daar ook alleen maar in te protesteren dus of ik dat wel ga doen...
verder heeft ze mijn vragen best geod beantwoord, ze zij zelf van als de fles dan bevalt zo 's avonds gewoon doen! nou dat doen we dan maar! is even kolf werk maar goed zo lang ik nog thuis ben kan da ook gewoon.