Faithe schreef:Speciaal voor Nien
Leer dat liedje maar van buiten 😉
http://www.youtube.com/watch?v=2CukcgyZ9JQ
Deze moet je kijken
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=26AEihr7Pys#!
Faithe schreef:Speciaal voor Nien
Leer dat liedje maar van buiten 😉
http://www.youtube.com/watch?v=2CukcgyZ9JQ
liek84 schreef:net naar de VK geweest; mooi kloppend hartje gezien! (maar 1 hartje, haha)
ben nu ongeveer 8 wkn, over 3 wkn de echte termijnecho
grove schatting is dus dat ik ongeveer een week voor Eetjes verjaardag ben uitgerekend; 23 sept
fijn om weer de bevestiging te hebben dat het hartje klopt en ik dus ook echt zwanger ben, haha
Elien schreef:Mensen kort vraagje. Is er iemand die nutriton gebruikt heeft? zo ja, moet je daarvoor een dikkere speen hebben, met een groter gat zeg maar? ik heb de s-fles van difrax.
Nien schreef:Hoi meiden,
Spring hier even in. Ik heb een vraagje over carnaval.. haha dus alle carnavalsmensen!! 17e is scholierencarnaval, is er de 18e ook wat te doen met carnaval 's avonds?
Spring hier even in. Ik heb een vraagje over carnaval.. haha dus alle carnavalsmensen!! 17e is scholierencarnaval, is er de 18e ook wat te doen met carnaval 's avonds?
Nien schreef:Faithe, hahaha ik ga um lekker vaak luisteren :razz:, kan ik lekker meebrullen of niet?! :-). Jaa waar carnaval gevierd wordt op zaterdagavond/nacht :razz:. Ben niet bekend met carnaval, mijn broer komt hierheen en wil graaaag verkleed :razz: maar zou niet weten in welke plaats iedereen zich verkleed zaterdagavond? HAHAHA!
slotje schreef:elien, heb je gepbt
faithe, bij mij kwam er zelfs na 6 weken een bult naar buiten maar is helemaal normaal volgens de ha, kan zeker 3 mnd duren voor de zwelling weg is.
ik moet weer voeden !
Elien schreef:Hoi meiden, even een kleine update vanaf hier.. Het lijkt allemaal wel ietsje beter te gaan. CB is net geweest, lois is wel iets aangekomen, maar nog erg weinig. Ze weegt nu 3620 (geboortegewicht: 3805) dus ze moet nog wel even. Ze poept en plast wel goed, en is goed alert. Wel spuugt ze aardig wat, dus we gaan misschien dat nutriton proberen. Al met al voel ik heel zwaar de zorg en verantwoordelijkheid voor haar op me liggen. En soms bekruipen me ook gevoelens die ik nooit verwacht had, dat ik het wel prima zou vinden als iemand haar een poos mee zou nemen bijv. Vooral als ze zo onrustig is. Maar nu willen we er nog niet teveel aan doen, omdat we ook de tijd moeten nemen om lois te leren kennen en haar goed te laten wennen aan de flesvoeding. Maar ze kans soms zó huilen.. ontroostbaar. Dan kan ik een hele poos doelloos op de bank zitten, voor me uit te komen, en het doet me dan allemaal niet zoveel meer. En dat maakt me weer bang. Vk heeft ook voorzichtig benoemd dat we wel alert moeten zijn op een eventuele depressie. We hebben bijv. heel veel leuke kleertjes voor lois, maar het boeit me heel weinig wat ze aanheeft, als het maar schoon is en makkelijk om te kleden als ze weer gespuugd heeft. Slotje, ik heb je blog gelezen en vond helaas veel herkenning. Gelukkig merk ik wel dat bij een lichtpuntje ik me ook weer heel anders kan voelen. Hoe gaat het inmiddels met jou?
Wanneer gingen jullie eigenlijk naar buiten? Ik zou wel graag willen, maar ben nu alleen met lois en zij mag nog niet. Maar soms zou ik wel even mn wereld willen verbreden en niet alleen maar op huilgeluidjes willen hoeven letten.
Wat ik verder las was dat liek het hartje had gezien, gefeliciteerd hoor! Bijzonder dat je weer zo dichtbij je dochtertje uitgerekend bent!
Ook las ik wat over afvallen. Ik woog gister 61.3kg. Gewicht voor zwangerschap 56kg en aan het eind 69.3kg. Dus ben benieuwd waar dit heen gaat. Met borstvoeding gaat het meestal wat sneller hé?
Sunshine, succes met je zieke mannetje. Pff, moeten ze eens ondergaan wat wij hebben geklaard bij de bevalling 😉 Ik denk dat ze dat echt niet kunnen. Hoe loopt bij jou de flesvoeding? Zit er al enige regelmaat in? Ik weet soms echt niet wat ik moet doen. Dan is het 4 uur verder, maar ligt ze nog te slapen. Moet ik haar dan wakker maken? Zo lastig..
Sunshine8 schreef:Liek: gek dat Eetje maar 70cc gedronken had, maar kan toch wel een keertje. Zolang dat maar sporadisch voorkomt en niet elke keer zal het niet zo'n kwaad kunnen denk ik. Wij hebben ook niet elke dag evenveel honger 😉
Bloemkool vind ik ook vaak bitter smaken, is dan ook niet mijn favoriete groente 😉
Vervelend dat je wel misselijk bent, maar goed....je weet het he?! Het hoort er bij en gaat (meestal) weer over 😉 suxxes ermee!
Vandaag ga je het vertellen he?! Spannend!! 😊 Ben benieuwd wat iedereen zegt! Veel plezier ermee in elk geval!
Maal: wat een mooie hanger zeg! Leuk hoor, zo'n cadeau! Wij hebben niks gedaan met Valentijn, ik was het zelfs helemaal vergeten! haha...
Maja:18 weken alweer...tjeetje zeg....gaat echt zo snel zeg! Geniet er maar goed van! voor je het weet ben je aan het bevallen 😉 haha. Wel leuk dat je man ook wat lichte beweging voelde.
Hoe laat moet je naar de vk?
Nien: dat is toch goed, als dat voor jou zo werkt...lekker kletsen als je zin hebt en aasje het even niet trekt hier gewoon wat afstand houden.... Je kent jezelf tenslotte het beste 😉 Maar hopelijk kun je snel meepraten over misselijk zijn, schopjes voelen, daarna bevallen en daarna dingen over je kindje....ik zal nog eens extra duimen voor je!
Faithe: fijn dat het nu wel afgehandeld is met de kraamhulp. Zo zie je maar weer dat het fijn is als je een luisterend oor hebt en er met respect met je omgegaan word....kan zoveel schelen....hopelijk hoeft dit niemand meer mee te maken, doordat jullie zo goed zijn geweest om stappen te ondernemen.
Elien: Hij is altijd wel tevreden ja tussen de voedingen door. Ik lig hem ook eigenlijk altijd wel in zijn eigen bedje. Ik vind persoonlijk niet dat je je kindje de hele dag in de box erbij moet hebben liggen, dan krijgen ze toch wat minder rust heb ik het idee. Gewoon door alle geluiden om zich heen en zo. Ik ben ook bang dat als ik hem nu altijd in de box leg hij dadelijk niet meer in bed wil slapen. Dat was bij een vriendin van mij ook. Die hadden hun kindje overdag altijd in de wagen liggen, omdat zij niet goed trappen kon lopen en dan overdag dus de kleine in de wagen legde, daarna wilde dat kindje absoluut niet meer in bed slapen, dat heeft een tijdje geduurd voor dat weer wel lukte.
Natuurlijk ligt hij hier wel eens af en toe tussen een flesje in de box, vooral als hij wat huilerig is. Nu had ik hem net toevallig ook nog even in de box omdat hij dadelijk in bad moet en hij steeds een beetje aan het jengelen is, dus dan vind ik het fijner dat ik snel bij m ben als hij begint te knoeten. Maar over het algemeen leg ik hem dus eigenlijk altijd in bed. Je hebt zelf dan ook meer rust vind ik. Ik heb wel de babyfoon aan, dus hoor wel alles, maar je gaat niet bij elk kreuntje naar boven kijken en ik merk als hij in de box ligt dat ik dat wel doe.
In de kinderwagen heb ik hem nog nooit gelegd, behalve met wandelen dan. Maar natuurlijk is dit ook voor elk kind anders. De een slaapt bijvoorbeeld wel in bed, de ander slaapt beter in de wagen....dus tja, denk dat je gewoon moet doen wat voor jullie het beste werkt. Iedereen is hier vrij in...als je maar gewoon doet wat jij het beste vind! En natuurlijk dat waar je kindje het meest tevreden is. 😉
Hier: vannacht heeft meneer zich om 3:45 gemeld en daarna pas weer om 8:00 uur, dus dat wat weer lekker zijn eigen ritme. Vind het niet zo erg dat hij nog niet de hele dag door slaapt 😉 (al is het soms wel wel fijn! 😉 haha)
Wel is hij sinds gisteren wat meer aan het spugen. Heb het cb gevraagd, maar was niet zo erg. Baby's spugen nu eenmaal. Zolang het niet extreem veel werd was het niet erg. En aangezien hij goed groeit en aangekomen was kan het geen kwaad. Maar natuurlijk wel opletten als het te veel word, dat hij niet uitdroogt!
Ook was hij gister morgen een beetje aan het snotteren, dus dacht dat hij verkouden ging worden (moet haast wel met zieke oma, zieke papa...) maar nu valt het weer mee. Ik begin zelf wel...:( keelpijn en snotneus...zat er dik in he...haha...
Elien: op het cb zeiden ze dat het geen kwaad kon als je kindje verkouden is, dat je er ook niks aan hoeft te doen, tenzij hij/zij niet kan slapen of eten doordat alles zo verstopt zit, dan kon je zoutoplossing gebruiken.
Dadelijk de kleine man in badje doen en dan wil ik eigenlijk vanmiddag even naar de stad. Wil een dr. Brownfles gaan kopen. Gezellig even met het hele gezin er op uit! 😉 (alleen het weer zit niet mee)
Wat zijn jullie plannen voor vandaag?
Elien schreef:
Hier gaat redelijk. Lois is enorm verkouden, zit echt helemaal vol, zo zielig.. Manlief is ook ziek thuis. Dat lees ik vaker hier op het forum, dat de partner ziek wordt na een paar weekjes. Rare gasten, en wij maar ploeteren 😉 Maar ik geef Lois nu Otrivin, weet niet wat ik verder kan doen? Ze spuugt soms slijmerig, dan zit dat snot echt in dr mondje. Gaat je zo aan je hart.. Nu ligt ze gelukkig even rustig te slapen. Maar ik blijf het toch de hele dag moeilijk vinden wat ik moet doen. Ik heb niet echt zon moedergevoel die me dat ingeeft ofzo, voel me zo onzeker. Vooral nu ze niet lekker is, dan denk ik als ze een andere moeder had gehad, dan was ze misschien niet ziek geworden of veel sneller weer beter 😞 Ik heb gewoon totaal geen ervaring.
maal schreef:Volgens mij mag dat niet faithe je heb recht op zoveel weken verlof na je bevalling!!! Je heb die tijd nodig voor herstellen en binding maken met je kind!
Elien schreef:Faithe, ik moet ook per 14 april weer werken, dus op zich is dan de normale verloftijd wel verstreken. Maar kan me voorstellen als je je instelt op 1 juli, dan is april wel heel erg snel..