miesss schreef:nog lekker in een ledikantje, en ze kan er ook gelukkig niet uit komen! Maar past niet heel erg lang meer, ben ik bang!
Oh moet er inderdaad niet aan denken nog 2 erbij! (sorry zazu!) Heb je der zomaar 3! Zo groot is ons huis niet ;-)
Je hoeft geen sorry te zeggen, hoor. Maar soms vind ik het wel een beetje lastig. Mijn collega is ook net zwanger, 2,5 week langer dan mij, 1e ronde raak. Ze heeft de hele medische molen van mij van dichtbij meegemaakt. En nog maakt ze soms zulke pijnlijke opmerkingen. "We hebben er echt heel veel moeite voor gedaan, hoor." Heel veel moeite is voor haar één week om de dag sexen. En dat blijft ze maar herhalen. Terwijl ze dagelijks meekrijgt dat ik hormoonspuiten moes)t zetten, om de dag naar het ziekenhuis moest, en al 1,5 jaar tegenslagen krijg.
Na mijn echo afgelopen dinsdag, toen bleek dat er 2 vruchtjes zitten, zei ze ook meteen: "Ik moet d'r niet aan denken om een tweeling te krijgen."
"Hallo!? Wij hebben hier ook niet voor gekozen, maar ik ben na 1,5 jaar vecht zó blij dat ik zwanger ben, en nu zijn het er 2 en dat is misschien wel een extra cadeautje." Had ik ervoor mogen kiezen, had ik ze ook één voor één gewild, dat zeg ik heel eerlijk. Maar dat heeft puur te maken met wat we van dichtbij meegemaakt hebben. Mijn schoonbroer/-zus hebben paar jaar geleden een tweeling verloren na 27 weken zwangerschap. Eén zoontje is 3 dagen oud geworden, het andere zoontje 2,5 maand. Dus ik zou het niet durven vertellen bij hun dat we een tweeling verwachten, en ik zou nog 8 maanden in angst zitten of het wel goed zou gaan...
Sorry voor mijn verhaal...moest d'r even uit. Begrijp me goed, totaal geen verwijten, maar soms is het gewoon moeilijk en die hele medische molen heeft er flink ingehakt.