Inieh schreef:Wat fijn dat je zo'n goede echo had!!
#Meisje: Ja eigenlijk slaat het nergens op dat ik me zorgen maak.. mijn vriend heeft de echo ook gezien en hij zag het kindje duidelijk zwaaien met z'n armen en benen.. en het hartje klopte als een tierelier.. ik kon dat op dat moment niet zo heel goed zien, dus heb er ook nog niet zo'n gevoel bij. Maar afgelopen vrijdag hadden we daarintegen een super echo! met hele mooie foto's... en de datum werd alleen maar naar voren geschoven (van 1 sept. naar 27/31 augustus) dus dat is een teken dat het kindje goed groeit. k maak me gewoon zorgen omdat ik weet dat er iemand in mijn omgeving een miskraam kreeg met 11 weken zwangerschap.. en ik zit nu rond die 11 weken ;).
Mogelijk krijg ik meer echo's omdat we hier in een piepklein dorpje wonen 😛 het is ook nooit druk bij de verloskundige. kan me voorstellen dat ze vaker een afspraak inplannen om wat te doen te hebben haha.. tja de wereld is en blijft commercieel he 😉 min schoonzusje die in rotterdam woont kreeg in het begin alleen om de 4/5 weken een controle. Echt een verschil! maar mensen die ik ken die ook bij deze verloskundige zitten hebben ook elke 3 weken een controle.. dus het zal wel goed zijn 😉 Hier doen ze tot de 20 weken elke keer bij de controle een echo maken.. ze zeggen 'voor ons een kleine moeite en voor de moeder weer een bevestiging dat alles nog goed is.. zeker omdat het kindje tot die tijd nog niet te voelen is'. alleen maar fijn eigenlijk 😉
Ik ben trouwens al minder aan het werk.. ben nog steeds zo moe.. en vlagen misselijkheid.. nu heb ik kunnen regelen dat ik me zo'n 3 uur per dag ziek meld.. dus ik werk 5 uur op een dag ipv 8. Dat heb ik echt nodig.. en die neem ik ook gewoon ;)
Inieh, ik snap je bezorgdheid goed. Toen we de echo kregen, bewoog de beeb eerst niet. Lag gewoon rustig. Vorige keer was ie heel beweeglijk. Ik al bijna in paniek. Maar daarna zagen en hoorden we het hartje kloppen en begon ie te bewegen gelukkig.
Wat fijn dat je wat minder kunt werken. Dat krijg ik echt nooit voor mekaar. Hier merk ik al dat ze moeilijk doen als ik mét misselijkheid/overgeven én flinke griep thuis blijf. Dus aangepaste werktijden hoef ik niet mee aan te komen. Hoe ziek ik ook ben. Ik voel me dan al snel bezwaard. Zeker omdat mijn collega ook zwanger is, en gewoon fulltime aan het werk is. Zij voelt zich dan ook kiplekker, dus dat is natuurlijk anders.
Ik heb soms echt behoefte aan meer rust...daarom zit ik 's avonds ook bijna nooit meer achter de laptop. Omdat het overdag zoveel energie kost.