Hi november-mama's!
Hier weer een poging om bij te schrijven.... laatste keer was bijna 2 weken geleden... 't gaat zoooo snel!
Ik zag dat de kinderwagenbak voor een aantal al te klein werd. Hier kunnen we nog een paar weekjes denk ik en dan maar eens ombouwen. Tot nu toe slaapt Joris op het kdv nog steeds in de bak, dus zal hij daar maar eens moeten wennen aan een bedje. Spannend 😊 Thuis kan hij nog een behoorlijke poos vooruit in de wieg, qua grootte tenminste. Het is een rieten wieg waar zelfs mijn vader nog in geslapen heeft. In die tijd waren ze denk ik wat groter, als ik de nieuwe wiegjes nu zie zijn die echt maar voor korte tijd!
Maar ik zie nog wel gebeuren dat we toch eerder naar het ledikantje gaan dan dat hij uit de wieg is gegroeid, omdat het wel zo stevig is. De wieg schudt nu al wel eens heen en weer als hij zich flink beweegt, dat zal alleen nog wel meer worden!
De slaaptijden gaan hier ook nog prima. Op 8/2 (precies bij 12 weken) werd Joris voor het eerst om 6 uur wakker voor voeding, ipv om 4 of 5 uur. In de week daarop hebben we nog 2x rond 4u moeten voeden, maar sindsdien is het al weken zo rond 6u a 6:30. Na laatste voeding rond 22:30.
Rond dezelfde tijd dat hij wat langer doorsliep, zijn we ook van 7 naar 6 voedingen gegaan. Dat lijkt nog wel even zo te blijven. Dacht dat we nu wel een fijn ritme hadden, maar volgens mij gooit het volgende sprongetje nu af en toe wat roet in het eten. En ineens kon Joris het ook zomaar op een brullen zetten als er een nieuw (of niet meer zo bekend) gezicht voor hem verscheen, terwijl hij eerder naar iedereen lachte. Nou ja! Gelukkig trekt het vaak wel gauw weer bij, wint uiteindelijk toch de nieuwsgierigheid 😊
Precies een week geleden (27 feb) zagen we hem voor het eerst echt gericht een 'sleutelbos' (van plastic) pakken die voor hem lag. Tot dan toe pakte hij eigenlijk alleen de ring van de babygym.
Verder is hij nog steeds enorm enthousiast als we hem helpen om te staan (aan zijn handjes vastpakken, eerst naar zit en dan zet hij met zijn voetjes af en moeten we hem helpen balanceren) en gaat het ook heel goed met zijn nek bij zitten en op buik liggen etc. Omrollen zit er nog niet in, vanuit zij gaat hij bijna altijd terug naar rug, maar vanuit rug of buikligging komt hij vooralsnog niet op de zij. Beweegt wel van alles, armen en benen, maar voornamelijk als resultaat dat hij naar voren of achteren schuift, haha. Ben benieuwd of er intussen naast E. van Prinses meer kindjes zijn die kunnen rollen en hoe dat zoal gaat!
Shirtjuh bij jou ook al van alles aan het pakken zag ik, leuk!
En Mirjam grappig he die geluiden die je ineens hoort, soms vraag je je af wat er aan de hand is, maar dan is hij gewoon even de stem aan het uitproberen. Lynn kan dus ook al gillen, hopelijk valt het volume nog een beetje mee 😊 Daar schijnen ze ook nog op te oefenen, haha! Joris blijft een echte kletsmajoor, hele verhalen... en we snappen er nog steeds niks van 😊
Hapjes zijn we hier nog niet mee bezig. Ik heb laatste keer bij cb gevraagd hoe dat aan te pakken, wanneer beginnen, wat als eerste enzo, maar ze waren er helemaal niet happig op... liefst tot 6 maanden borstvoeding geven en dan pas beginnen. En eventueel bij 5 maanden, maar vooral niet te snel dus.
Nouja, vooralsnog heeft Joris ook genoeg aan de melk, dus misschien moeten we het dan ook nog maar even uitstellen. Voor je 't weet is het ook al zo ver....
Zwemmen lijkt me ook heerlijk om eens te gaan doen. Amore ik zag dat jij in Center Parcs naar het zwembad was geweest. En Natjemenk bij jullie ging het ook al goed he! Hebben jullie nog tips?
@foto's: wat zit B. lekker te genieten Stampertje! En wat een vrolijke foto's van Stef en J. Tooth en Shirtjuh!
@Prinses: nog gefeliciteerd met de ondertrouw! Ben je druk met voorbereidingen voor jullie bruiloft? Of hoef je alleen maar af te tellen? 😃
@Gnd: beterschap!
@Amore: fijn dat R. weer opgeknapt is. Nu alleen nog jouw pink herstellen 😊 Hier snottert Joris ook al best een tijdje, meestal helpt neusspray wel voldoende en verder lijkt hij er niet heel veel last van te hebben, maar vind het wel lang duren. wellicht deze week toch ook maar even naar de huisarts.
@alle dames: sorry als ik niet overal op gereageerd heb, wens jullie allemaal weer veel plezier met jullie kleintjes, blijven genieten want ze worden zoooo gauw groot!!!!!!
veel liefs!