Meiden, weer ff een ego berichtje van mij...
Weet niet of ik het al eens verteld had dat we zouden gaan, maar wij zijn vanmorgen met Emma bij een mesologe geweest. (voor de geïnteresseerden:
http://drielandenmesologie.nl/mesoloog.php ).
Na diverse metingen kwam er als uitslag uit dat Emma wel een koemelk overgevoeligheid heeft (terwijl de bloedtest zei van niet, maar dat gaat dan ook om een allergie en dat is dit niet). Niet alleen de verstopte darmen zijn hier gevolg van, maar hte heeft blijkbaar ook z'n weerslag op haar luchtwegen en op haar huid (lichte exceem). Na wat praten gaf ik aan dat ik op een gegeven moment dacht dat ze het dan wel van mij 'geërfd' zou hebben en toen wilde ze mij ook wel even (kort) doormeten. En ja hoor, ook ik heb een koemelk overgevoeligheid en dus ook daardoor altijd last van een moeilijke stoelgang. Vanaf nu moeten Emma en ik voorlopig dus zonder melk en melkproducten door het dagelijks leven. Voorlopig omdat we eerst alles 'schoon' willen maken op deze manier, 7 feb moeten we weer heen en dan gaan we kijken hoe het gaat en op welke dingen we specifiek reageren, dus provoceren... De mesologe verwachtte dat we waarschijnlijk al vanaf volgende week kunnen gaan afbouwen met de Forlax en dat we over een week of 3 ook resultaten kunnen gaan merken wat betreft haar huid en luchtwegen.
We zijn dolgelukkig dat er eindelijk iemand naar ons luisterde, eindelijk iemand die ons begreep en mijn gevoel en vermoedens die ik al heel lang had werden dus toch bevestigd.
Vanmiddag boodschappen gedaan, jeetje, hebben volgens mij wel een uur in de winkel gestaan om alle etiketten te lezen enzo.. En vanaaf tijdens het eten koken drong het pas eigenlijk echt tot me door. Zelfs in de pakjes mix voor macaronisaus zit melk(product) verwerkt!!! Toen heb ik ff een flink potje staan janken, we gaan het even behoorlijk zwaar krijgen de komende tijd.. Ik heb het voor 1000% over hoor, voor m'n kaboutertje, maar dat betekent niet dat het gemakkelijk wordt..
Dus als jullie nog lekkere recepten hebben, of tips van producten waar het niet in zit, dan houden wij ons aanbevolen!
En nu snel m'n bedje opzoeken, ben bekaf na zo'n dag, maar wilde dit toch nog even met jullie delen. Hoop dat ik morgenmiddag als Emma slaapt even wat meer tijd voor jullie heb! Dikke knuffel voor iedereen!!