Even een korte uitleg. Wat er met ons zoontje precies aan de hand is, is niet duidelijk. Het is vooral de fles melk die problemen lijkt te geven. Hij drinkt momenteel gemiddeld 50 cc of zo? Daarna stopt hij gewoon. Met de huidige voeding, pepti, huilt hij niet meer bij iedere fles, met de hypo-allergene voeding was dat, uiteindelijk, wel. Maar de pepti verbeterde niet voldoende. Op advies van de huisarts over gegaan op nutramigen, maar dat leverde verschrikkelijk veel buikpijn op bij hem en daarna weigerde hij te drinken. Afgelopen woensdag is bloed geprikt, als daar een allergie uit komt (die kans is klein), gaan we met de huisarts een plan opstellen, anders worden we weer terug gestuurd naar de kinderarts.
Siem heeft in november in het ziekenhuis gelegen, omdat ik al op was, het leek er toen op dat hij reflux had, maar in het ziekenhuis bleek daar gelukkig niets van. Even daarvoor waren we van de bv over gegaan op de hypo-allergeen en die werkte in het begin redelijk. Tot hij bijvoeding kreeg met 6 maanden. Toen reageerde hij ergens op en pats-boem, de hypo-allergene voeding gaf ellende.
Ik kan me inmiddels niet meer herinneren hoeveel uren ik met hem rondgewandeld heb in de draagdoek. Als kleine baby uren en uren met hem rond de bank gesjokt.
Zelf kan ik, qua energie niveau, geen zwangerschap of baby erbij hebben. Maar ook doen we dan Siem te kort. Die heeft ons nu nog extra nodig. Als alles rustig is, dan gaan we eerst genieten van ons heerlijke ventje en daarna kijken we verder naar de wens voor een brusje.
@Waterangel: Siem beweegt zich soepel. Hij rolt, tijgert, kruipt bijna. Hij is bekend zowel bij de fysiotherapeut ivm voorkeurshouding/scheef hoofdje, maar zij was tevreden, als bij een andere therapeut (geen manueel, maar ik kan even niet op de naam komen). Die merkte een heel klein beetje stijfheid op bij de aanhechting van schedel naar nek, links, maar dat was nauwelijks voelbaar, zei hij. Hij lijkt heel duidelijk te krampen. Dit doet hij na geitenmelk en vis, maar wij dachten ook na koemelk (yoghurt bijvoorbeeld). Dan ligt hij in bed (hij slaapt in de co-sleeper bij ons) en trekt zijn benen, strekt ze weer, trekt ze weer op, strekt ze weer en ondertussen huilen. Soms stopt het even, dan moppert/jengelt hij wat en dan gaat het weer verder. Zo rustig anderhalf uur. Best vermoeiend dus.