christa: was de nagym gezellig? Was jij dan een van de eerste bevallen omdat het zo laat pas is?
french: Ik had idd ook 80mg, heb tijdje op 120 gezeten. Merk jij er niet van dat je er wat vlakker van wordt? Dus minder vrolijk/uitbundig, maar ook minder verdrietig/gestresst. Mooie tijd hoor, om zindelijkheidstraining te doen, mijn hoop is ook wel voor 3 jaar, maar jongetjes zijn idd vaak langzamer. En Lara is helemaal goedgekeurd (had niet anders verwacht hoor ;)), grappig om r zo argwanend naar de dokter te zien kijken hoe ie bezig was, met zo'n blik naar mij van 'wat wil die vent nou en waarom moet ie in mn luier kijken' hahaha. Leuk zeg, dat jullie gaan zwemmen met hetzelfde clubje! En jeetje, wat een supernacht weer, hoe laat leg je 'm dan erin?
marijke: haha, vinz houdt van goedkoop spul dus, niks geen poespas, dat is makkelijk!! Vreemd van dat ineens in paniek wakker worden, dromen ze zo jong eigenlijk al? Fijn dat je hubbie vanavond weer lekker thuis is he! Alleen vind ik ook maar niks.
faithe: jeetje wat een ellende zeg... Hier ook eentje die lang niet poept (max 6 dagen zitten we nu op, maar 3 weken kan echt normaal zijn hoor, ze gebruiken gewoon zo'n beetje alles van je melk dus ja, dan blijft er weinig over om uit te poepen ;)), dan heeft ie er de laatste 2 dagen wel wat last van, maar niks vergeleken met de krampjes die ie in het begin had, meer af en toe kreunen. Helpt het om m veel in een komma-houding te dragen? Dat maakt het poepen het makkelijkst. En masseer je zn buikje weleens? En fietsbewegingen uiteraard, dat was hier DE truc altijd. Succes, maar denk er maar aan dat die krampen echt wel over zullen zijn bij 3 a 4 maanden, dus eventjes volhouden nog! Waarom denk je dat hij hij te weinig krijgt? Als ie voldoende plasluiers heeft en hij goed op zn groeicurve zit moet het goed zijn. En voor bv geldt toch geen max hoeveelheid? Wel echt heel sneu voor 'm hoor, hopelijk voelt ie zich snel beter!! Oh ja, als je denkt dat je overproductie hebt moet je oppassen je 'm wel goed een kant laat leegdrinken voor ie de andere kant begint en dus de achtermelk ook krijgt, alleen de voormelk (is heel suikerig) kunnen ze ook krampjes van krijgen. Wat slapen betreft, ik vind 15 minuten persoonlijk ook erg lang, al is het afhankelijk van het huiltje, als het een ik-ben-zo-moe-maar-ik-wil-niet-slapen-zeur-huiltje is dan is het niet erg (maar dat houdt ie niet 15 minuten vol), maar als het een ik-ben-boos-verdrietig-en-dus-hysterisch-huiltje, dan haal ik 'm eruit, even wiegen, shhh'en, aanleggen, of wat dan ook om 'm weer rustig te maken en probeer ik het weer, dat helpt hier meestal wel. potjes: hier echt pas met 6 maanden, de wereldgezondheidsraad raadt ook 6 maanden aan, er is alleen nog geen wet die fabrikanten dwingt om de 4 maanden die nu op de potjes staat naar 6 maanden te veranderen. Als je het te vroeg geeft en de darmen zijn nog niet goed ontwikkeld of gevoelig, kunnen ze er juist krampen van krijgen. Maar goed, misschien heeft V er juist wel baat bij hoor, iig wel fijn dat zn darmstelsel weer leeg is! :mrgreen:
lola: fijn zeg dat ze weer lekker doorslaapt nu. Haha, die rammelaar gaat dus overal mee naartoe!
mrij: gezellig en welkom! Wow, wat een mooie meid heb je zeg!
desiree: aaah, ook al zo'n een lieverd! Leuke foto's!
Nou, mijn eerste werkdag zit erop, ben blij dat ik morgen weer thuis mag blijven, haha. Vond het wel echt veel moeilijker dan ik had verwacht, maar hij heeft het super gedaan!! Het flesje wilde ie alleen van miss bonnie, een superlieve oude vrouw die L ook heel wat flesjes heeft gegeven, iedereen op kdv noemt haar de 'baby wisperer' omdat zij dingen voor elkaar krijgt met de babies die anderen niet lukt, haha. Ze werkt alleen sochtends dus de andere leidsters hadden zoiets van oh jee, hopelijk lukt het ons vanmiddag ook, maar dat lukt gelukkig :-D. Verder issie heel vrolijk geweest, naar andere kindjes gestaard en gelachen, naar zn mobiel gestaard, helemaal super dus. Alleen slaapjes waren wat moeilijk, tsja, dat is gewoon zijn probleem, hopelijk gaat dat snel beter. Kolven ging ook super, heb veel meer dan ie dronk, dus dat is ook een zorg minder. Ben alleen wel supergaar, nu komt mn vermoeidheid wel hard aan, thuis maakt het niet zo uit, maar heb geen praktisch werk meer te doen, alleen maar nadenkwerk zeg maar en dat is wel vermoeiend hoor, viel smiddags bijna in slaap achter mn compu... Dus maar regelmatig op tijd naar bed. Oh ja, K sliep vannacht van 19:30 tot 3:00, heel mooi voor 'm! Daarna tot 6 en om 6:15 moest ik 'r toch uit, dus dat was ok, kon ik 'm voeden en heeft ie nog geslapen tot ik 'm wakker maakte omdat we moesten gaan. Nou, heel verhaal... Ik ga zo maar lekker naar bed!