Even reageren uit m'n blote bol:
Ik was nog niet langs fb geweest, maar jullie hebben dus flink wateroverlast gehad Silke? Onwijs balen lijkt me dat, net terug en hup, weer in de ellende, ook nog eens met die illegale aansluiting, tss. Kan me voorstellen dat je, al helemaal als buitenlander, netjes de regels wilt volgen. Gelukkig wordt dat dus opgelost. And again: ik zou uit m'n stekker gaan, uit jouw verhaal komen alleen maar positieve kleuren, heerlijk karakter heb je toch 😉
Ach, die L op kamp, leuk! Heeft ze haar schoenen nog een beetje heel gelaten? Wij werden altijd met oude kleren op pad gestuurd zodat m'n moeder alles zo in de vuilbak kon kieperen als we weer thuis waren.
K weer helemaal blij dat ie thuis is. Weer een hoop 'nieuw' speelgoed te ontdekken denk ik zo. Ben benieuwd of jullie nog in de dierentuin zijn geweest?
Marijke, schoonouders, ouders, ze zeggen weleens dat kinderen niet luisteren, ze kunnen er zelf ook wat van 😉 Ik heb S thuis zijn fles-met-speen verboden, hij drinkt prima uit een beker, maar papa vond dat 's ochtends nog weleens handig. Ik heb dat ding nu verstopt, en S lijkt er inmiddels vrede mee te hebben. Eenmaal bij oma ook daar de fles verstopt (ligt er voor kleine nichtjes en S eist hem altijd op). Vraagt m'n moeder: waar is die fles? Antwoord: die heb ik om het hoekje gezet zodat S hem niet ziet. Hij heeft een beker gekregen EN daar heeft hij ook al uit gedronken net. Vervolgens gaat ze die fles halen en giet de rest van het drinken daar in over... Hoeveel duidelijker moet ik zijn?! Haar excuus: ach joh, hier is toch niet thuis? Hmpf. Ik lach er maar om, wat moet je anders?
Tanja, wat jouw schoonmoeder 'versiert' heeft, dat vind ik dus wel te ver gaan, jemig, je kunt toch nadenken? Erg zonde ja, zou er ook flink van balen. Wat fijn dat je nu thuis voedt ipv kolft! Speciale momentjes zijn dat toch, ik heb er ook van genoten met S destijds.
En idd, wat de andere meiden ook zeggen, let goed op jezelf, loop jezelf niet voorbij! Werk is leuk, maar je kunt er ook tever in gaan (je verantwoordelijk voelen). Ja, en ik mag het zeggen, zat vorige week zondag nog wat dingen af te maken, ben 's maandags zelfs nog langsgeweest om wat af te geven, terwijl we 's maandags dus op vakantie gingen. Er zijn belangrijker dingen (maar dat weet je al), en: wat kan er nu helemaal gebeuren als je werk niet af is? Oke, dan zijn er mensen niet blij, maar ze overleven het wel. Je hebt twee handen, meer kun je niet doen. Ik zit hier ook weleens over m'n werk te tikken, en als ik jullie reacties lees of alleen maar m'n eigen verhaal, dan denk ik weleens: hm, aan de rem trekken. Je ziet het dan weleens in een ander perspectief, wat objectiever zeg maar.
Jeetje, R alweer bijna in 92? S zit sinds een paar weken echt in 86 (hehe). Maar net als vorig jaar komt hij op een of andere manier om in de shirts-met-lange-mouwen en heb ik nauwelijks t'shirts voor hem. Hm, dat wordt shoppen;)
Marijke, jij had ook lekker geshopt dus, voor jezelf of (ook) voor V? Ik moet ook echt weer eens de stad in, kan alleen nooit wat leuks vinden. Jeetje, je vriendin laat er geen gras over groeien, heeft ze al een jurk gevonden? Is ze wel vaker zo inpulsief? Altijd lastig om daar wat van te zeggen, bij m'n zus hadden we ook bepaalde gedachten, altijd jammer als ze daar dan een paar jaar en twee kinderen later pas zelf achter komt.
V is weer helemaal opgeknapt? Wel vreemd zeg, dat beentje. Gelukkig gaat dat nu beter! S was vorige week ook ziek (vlak voor we weggingen en begin vd vakantie), paar dagen steeds 40 graden koorts en hij had 1 beentje dat hij steeds optilde, zat ie op z'n stoel en dan dat ene been omhoog, en die mocht ook niet omlaag van hem. Lopen wilde hij uberhaupt niet, dus weet niet of ie er verder ook last van had. Vind het wel typisch, omdat ik die verhalen van V en K ook had gelezen, maar S lijkt er verder geen last van te hebben.
Wat we op de vakantie hebben ontdekt is overigens dat S geen glij-billen heeft 😂 hij komt een glijbaan gewoon niet af, ook niet in het zwembad. Hij moet zich echt vooruit trekken. Gelukkig had ie al snel door dat op zijn buik veel beter ging, dus hij heeft de grootste lol gehad.
Zuslief trouwens ook, die is groot, groot fan van het zwembad. Verder kinderboerderij en veel speeltuinen gezien. En heerlijk weer gehad natuurlijk. Kinderen in de bolderkar (hadden een huisje, vrij ver van het centrum) en wij lekker aan de wandel.
Stoer van Jynt: die was op zo'n speeltoestel bezig met een verrekijker, komt er een jongetje aan die haar weg wil duwen en dat ding in wil pikken. Mooi dat ze niet aan de kant ging! Uiteindelijk ging ze wel huilen (dat jongetje hield maar niet op, en geen ouder die ingrijpt). Ik heb van een afstandje gekeken en haar uiteindelijk getroost, groot gelijk dat ze zich niet weg laat duwen als zij eerst is.
Binnenkort met Jynt naar de KNO-arts, buisjes en neusamandelen knippen. De arts vond het logisch dat ze niet zoveel hoorde (terwijl wij wel twijfelden, maar niet het idee hadden dat ze zo enorm slecht hoorde). Geen gehoortest gedaan, alleen naar de klachten geluisterd en oren/keel bekeken.
Nu nog even huisarts bellen voor S, die heeft een raar bultje / bobbeltje in zijn nek, al een heel tijdje. Viel zelfs m'n vader van een afstandje op, dus ga nu toch maar even checken bij de ha.
Werk: ik kan ook nooit eens weg zeg, dingen die direct afgehandeld hadden moeten worden zijn op mijn bureau beland, handig. En m'n directeur heeft en passant een paar gigaveranderingen in de bedrijfsvoering gepland (ik werd 'even' bijgepraat). Ach ja, hij bruist van de energie en hij heeft ook wel echt goede dingen bedacht (voel me op dat soort momenten weleens incapabel, moet ik echt eens afleren). Maar ja, nieuwe dingen uitrollen zit er voor mij nog niet in want ik ben alleen maar druk om de geldstromen te leiden (leveranciers willen graag betaald worden, maar onze opdrachtgevers hebben een 60-dagen betalingstermijn afgedwongen, da's dus een flink probleem). Nou is dat ook wel mijn werk, maar ik vind het altijd leuk om uitstapjes in andere richtingen te maken. Komt wel weer.