Tanja, ook gezellig als jij hier langskomt. Maar helemaal te begrijpen, je hebt een druk leventje nu met werk, 2 kids, en je webshop. En idd, die me-time he. Toch gewoon op blijven hameren. Maar dat is makkelijk praten voor n outsider. Ik heb het hier ook, ik mag van manlief best me-time hebben, maar dan wel het liefst als de kinderen op bed liggen :roll:. Maar ik denk wel dat het je enorm kan schelen om ook een weer wat langer lontje te krijgen, gewoon weer wat lekkerder in je vel zitten. Sport je uberhaupt graag? Anders kan dat inderdaad een heerlijk uitlaapklep zijn, aan het flubberbuikje werken is bijzaak, koppie is belangrijker toch? Maar als dat ook een verplichting zou zijn zou ik lekker proberen iedere week me time te hebben en iets doen wat je ECHT heel leuk vind. Weet deed je graag voor R was geboren? Dat moet je gewoon gaan inplannen. Verplicht. Van Dr Silvie 😂
Ja, L is echt een vlugge, wel heel leuk hoor. Dit weekend heeft ze voor het eerst helemaal zelf woordjes geschreven die ze nog niet kende: Sap en Melik (melk, maar wij zeggen meer mellik inderdaad). Leuk om haar zo bezig te zien. Tsja, in haar klas blijven, ik hoop van wel en ik denk dat ze hier ook niet aan klassen overslaan doen. Ze heeft het zo leuk in haar klas en zoveel vriendjes, daar zou ik haar niet uit willen halen. Voordeel is dat ze hier al heel vroeg met lezen en schrijven beginnen, vanaf groep 0 (wat in NL groep 0 zou zijn bedoel ik, daar zit ze nu in) al. Groep 1 beginnen met simpele boekjes, en in groep 2 wordt er al volop gelezen en geschreven, gemiddeld dan he. Heb huiswerk van de volgende school gezien van een ouder zusje die nu dan in vergelijkbaar groep 3 zit en dat is echt werkboeken vol tekst die ze zelf moeten lezen en opdrachten maken. Dus nou ja, ik denk dat L dat alleen maar super vindt. Als we in NL zouden zijn zou het anders zijn denk. Denk dat ze groep 3 over 2.5 jaar oersaai zou gaan vinden met boom, maan, vis, dat kan ze nu al. Wat Susanna ook zegt is het meertalige wel een voordeel inderdaad, er is nog een hoop te leren en extra uitdaging. Maar ik maak me er af en toe wel zorgen over hoor, hoop dat ze genoeg uitdaging krijgt in de klas en haar nieuwsgierigheid niet over de jaren heen verliest omdat het allemaal te simpel is. Ach ja, zo vinden mama´s altijd wel wat om zorgen om te maken he :???: Oh ja, wat Susanna zegt over emotioneel, het lijkt soms alsof ik haar geboortejaar gewoon verkeerd heb genoteerd, qua emotionele kant liep ze ook altijd voor en qua lengte steekt ze ook overal bovenuit. Altijd gewoon al snel geweest, liep bijv ook al met 9 maanden. Ach ja, wel genieten hoor. Oh ja, en K dacht ik altijd gewoon heel gemiddeld te zijn, denk ik nog steeds hoor, maar van het weekend zette ie me even aan het twijfelen of er niet meer in dat koppie van m rondgaat, hij wees naar een ´L´ op zn shirt en riep ´Lluc!´ (jongetje in zn klas), maar goed, kan net zo goed papegaaien gedrag zijn natuurlijk, vond het wel grappig.
Susanna, oh jee, jouw man houdt ook niet zo van drukke aangelegenheden? Mijne ook niet zo, als ie kon gaat ie ze ook liever uit de weg. Tenzij het een club vrienden of zo is natuurlijk. En, had ie de bedden nog gedaan? Lastig dat S soms zn middagslaapje niet meer wilt doen. Ik hoorde het via fb ook al van meerdere, ik vind dat zo moeilijk voor te stellen, hier doet L zelfs bijna altijd nog middagslaapje. Maar ik geloof dat ik 2 slaapkopjes heb.
Marijke, is V alweer beter? Lekker weekend gehad? Zag dat je weer lekker had gelopen, super! Toch maar eens samen voor een race opgeven dan 😊
Hier lekker weekend gehad. Manlief was weekendje in NL en die vriendin kwam langs, dus niet alleen, wel zo gezellig. Dit weekend ook overgeschakeld op volledig onderbroekjes voor K (als ie wakker is dan), vandaag dus voor eerst naar school zonder luier, ben benieuwd hoe het gaat. Thuis gaat het iig super. Wel paar ongelukjes gehad, maar goed, dat hoort erbij. Even naar de kermis geweest, ook zonder luier, en daar heeft ie ergens in zn broek gepoept zonder het ook te zeggen, dat verbaasde me wel, zag t pas toen we thuiswaren. L had dat heel lang, dat vond ik het minste van die hele zindelijkheidstraining, poep uit de broekjes schrapen... jammie.
Ok, fijne week allemaal weer!