Namen eindigend op een -y Nicky Jessy Joery Barry Kay Coby Denny Ferdy Finley Geordy (zeg djordie) Geremy / Jeremy Gerrey Hardey Henley Jimmy Jerzy Joby Joey
Vind het wel heel erg moeilijk hoor!
Prinses88Oud lidBerichten: 14.418Lid sinds: 9 mei 2010
Liz Joan Jude June Jill Mia Mya Do Macie Ivy ( tweede naam van onze dochter hihi ) Nora Jady Jaimy Laura ( Lora uitspraak) Lillian Quinn ( zo heet het dochtertje van Dan Karaty zag ik op sbs6 vandaag hihi ) Mila Nila Amy of Emely Rose Jane Daisy Lilly
patrieskeOud lidBerichten: 1.460Lid sinds: 1 november 2012
Loren kunnen wij niet kiezen we kennen in de buurt al n kindje dat zo heet. Voor jongens vinden wij uiteraard T.h.i.j.m.e.n. mooi maar ook de volgende namen:
Pepijn Krijn Thomas Stijn Lukas Raf Mex
linnie-1982Oud lidBerichten: 273Lid sinds: 4 november 2012
Lammetje, heb even voor je nagedacht en heb even wat namen eindigend op -y die ik tegen kwam in het onderwijs en onze omgeving.. Weet niet of het allemaal leuk is bij jullie dochter, maar misschien kun je er iets mee..
Benny Berny of Bernie Barry of Bary Billy Body Cody Dany (uitspraak gewoon danny of als daanie) Ferry Jeffrey/Jefrey Jemy (uitspraak als jaimy) Jeremy Joey Jordy Jony Ray Roy Rudy Semmy Tony Toby
Nu ga ik nadenken of ik namen kan bedenken die hier niet tussen staan..
LammetjeOud lidBerichten: 314Lid sinds: 7 november 2012
Poele en Princess als ik jullie namen lees met een Y dan staat er niet iets tussen van wauw! Ik denk ook dat het zonder Y gaat worden en gewoon hollands maar wel 2 lettergrepen. Veeleisend he??!
Lammetje.... maar dat vond ik zelf ook niet 😉 Kreeg alleen niks meer bedacht met een -y hihi En van de namen zonder y? Zat ik dan een heel klein beetje in de richting of niet?
Ram1988Oud lidBerichten: 3.146Lid sinds: 3 december 2012
Ja als ik het zo bekijk wordt het een naam zonder Y. Vindt ze voor jongetjes vaak te stoer, past niet bij de oudste en ik ben absoluut geen stoere moeder, op de 1 of andere manier moet het dus niet stoer zijn. Als ik me bedenk dat ik een stoere moeder moet zijn dan ben ik het effe helemaal kwijt hahaha
1 lettergrepige namen vallen sowieso af. zowel poele als princess, jullie zitten wel redelijk in de goede richting! Kom maar op met nog meer inspiratie! Poele jij weet mijn achternaam he!
Lee..vay spreek je ook uit als t merk Levi's 😉 maar daar spreek je een s achteraan.. (lie faai) Klopt wel dat vay eerder als fee op zn amerikaans word uitgesproken, maar we komen nooit in amerika hihi.. maar buiten dat hebben ik en de oudste ook 1 deel van de naam spreek je amerikaans uit en een deel van de naam juist niet dus dat is wel grappig toeval ;).. En als je bijvoorbeeld naar de naam Vayen kijkt spreek je het ook uit als Vai en niet als vee.. Kan allemaal! hihi. Enige andere optie is dan Leevi, maar dan kan je er net zo goed levi van maken en dat wil ik dus niet.. nahja manlief is er in elk geval helemaal weg van.. ik zie em ook wel zitten.. maar sta nog open voor andere suggesties..
Lammetje, even weer denken voor jou hihi.. Kyo (klinkt wel lief samen) Milan Timo Dave(y) Levi (hihi) Dani Rafi Quinty
(bij lieve jongens namen kom ik eigenlijk automatisch op namen eindigend met i/y) Heb er echt even over zitten denken en gecombineert met je dochter dr naam en jullie achternaam.. ben heeel benieuwd wat je er van vind! ALs je t niks vind of ik verkeerd zit denk ik weer verder haha
Wat waren de overige verzoeken? ben het spoort even bijster.. haha
Princess: van jouw namen komen er maar 4 namen niet voor in de familie, alle namen hebben mijn neefs of ooms al, echt bizar en toevallig! Maar... ik vind de meeste namen nog een beetje te gewoon, zoals bijv Matthijs vind ik echt te gewoon. Maar ik hou ook niet van apart. Vind Thymo of hoe je het ook schrijf erg leuk en Kyo ook maar dat zal een dubieus geval voor manlief zijn. Dus als jullie nog inspiratie hebben voor een naam die wel hollands is maar niet te gewoon en 2 lettergrepen dan houd ik me aanbevolen 😊
Girafje: o spreek je het zo uit, wauw echt een gave naam! Past ook heel goed bij jullie allemaal. Vind ik persoonlijk nog leuker als M.eyson.
Ik las net op het forum dat iemand was bevallen van een meisje k.a.y.l.e.e wauw echt prachtig! Tis dat we al een meisjesnaam hebben vaststaan maar die vind ik ook echt prachtig!!
poelepetoetOud lidBerichten: 5.541Lid sinds: 25 maart 2010
Lammetje... Caylee / Cayley stond de vorige keer op ons lijstje. Niet meer, omdat je het dus op veel manieren kunt schrijven. (Kaylee, Kayleigh, Caylee, Cayley)
Nog wat namen voor jou: (ik ga nu voor apart, dus pas op! hihi!)
Weet niet of er iets tussen zit? Jouw meisjesnaam is ook niet heel apart toch? Scheelt wel, dat daar dan alles zo'n beetje wel bij past wat een beetje schattig klinkt 😉
De meiden zijn uiteraard benieuwd naar het resultaat van hun inspanningen dus die houden even hun KD 😊 Ik ga ze zo aan mijn vent laten zien, ben er nog niet aan toegekomen omdat ik me niet echt geweldig voel, zeg maar ronduit ka-uu-tee.
Wauw Sharon dat vind ik echt een prachtige naam C.aithlynn. Heel mooi!
Ik las net in de krant iemand die zijn dochter Zilpah had genoemd, ach germ arm kind!
2,5 week geleden hebben wij 2 prachtige dochters gekregen genaamd T.essa en L.otte helaas kunnen we nu onze jongensnamen niet gebruiken maar ik heb het idee dat hier wel meiden zijn waarbij ze in de smaak zullen vallen dus plaats ik ze hier wie weet kan iemand er iets mee... als jongensnamen hadden we Milo en Dex..
Mama2be gefeliciteerd!!! Wist helemaal niet dat je al bevallen was! Milo en Dex waren ook erg leuke namen geweest bij je eerste zoon! Tessa en Lotte passen ook goed bij Jona! Gaat het helemaal goed met de ukkies en met jou? Geniet er maar lekker van!
LunanoaOud lidBerichten: 13.006Lid sinds: 25 maart 2009
Mama gefeliciteerd met de geboorte van je meiden!! Zeker Leuke namen... Vind de jongensnamen wat minder maar vind meisennamen ook zoveel leuker om te bedenken...
LunanoaOud lidBerichten: 13.006Lid sinds: 25 maart 2009
svb.nl dan naar namen top 20 en dan kun je verder klikken naar lijsten op alfabetische volgorde of op populariteit 😉 Heb de lijsten van 2010 en 2011 ook nog ergens bewaard hihi
Die lijsten van SVB zijn echt super handig ja! Ik heb hem ook uit 2010/2011 bewaard en nu 2012 doorgenomen. Ontzettend veel namen zeg 😉 Mijn vriendin is trouwens net bevallen en kan de naam wel verklappen nu... Y.elina misschien voor iemand hier?
Ram1988Oud lidBerichten: 3.146Lid sinds: 3 december 2012
als je googled op baby namen zoeken kom je een site tegen waarop je echt aantal letters en welke letter je erin wilt hebben en wat voor afkomst enzo in kan voeren.. die is wel leuk!! en handig! zeker als je zo specifiek op zoek bent als ik 😃
LindyOud lidBerichten: 4.195Lid sinds: 1 januari 2005
Prinses... ja dat klopt bij babybytes.nl kun je ook naam laten beginnen of eindigen op. Je kunt ook zoeken op herkomst of betekenis. En zelfs op je eigen achternaam wat daar bij past (al slaan die namen nergens op ;-))
girlnextdoor1987Oud lidBerichten: 5.901Lid sinds: 13 november 2010
Poele, haha inderdaad! Ze hebben de meest vreemde namen die dan ineens moeten passen terwijl wij een super Hollandse achternaam hebben, ik verwacht dan eerder top 50 namen erbij hihi.
Vrijdag de operatie en dan nog 6 weken wachten tot de speeltuin weer open kan!! Ben benieuwd, we willen graag weer oefenen en dan los. 😛
Dat vind ik geen handige site girafje. Want wij hebben niet een speciale letter, geen speciale afkomst oid. Als je je achternaam in toetst dan komt er bij mij bijv Theunis uit. Dat vond ik echt een ware belediging!!
Kga vandaag eens kijken op de site van de svb.
Princess heel veel succes, je omschrijft het zo grappig, maar ik hoop dat het allemaal goed gaat verlopen! Durf jij nog wel op de natuurlijke manier te bevallen straks?
Lammetje, hahaha dat is ook een ware belediging. Wat een prehistorische naam! Teun vind ik nog wel leuk, maar Theunis. :? De svb lijst maar even doorlopen, daar staan soms echt unieke namen in.
Sta er nuchter in, ik weet niet hoe het gaat herstellen maar verwacht wel dat het altijd beter zal zijn dan dat het nu is. Ik durf straks ook wel weer natuurlijk te bevallen, ik zou ook niet anders willen hoor. Denk dat de reden waarom het er nu zo bij ligt ook mede komt omdat mn dochter op haar zij is geboren dus dan moet de breedste diameter erdoor, ze kregen geen kans meer om een knip te zetten terwijl de verdoving al gezet was. Ik probeer wel met de gyn te regelen dat ik volgende keer op medische indicatie mag bevallen, de angst om weer zo uit te scheuren is er wel maar dan wil ik ook direct te plek zijn.
Hier afgelopen vrijdag geopereerd! Vroeg aanwezig, eind van de ochtend geholpen en begin van de middag was ik alweer terug op de afdeling. Gynaecoloog kwam voorafgaand aan de operatie nog even bij me toen ik het infuus kreeg samen met de anesthesist. Die stelde zich voor: ...... Anesthesist, waarop ik zei: ....... Patient. Iedereen in een deuk, geen zenuwen dus top! Na de operatie was ik heerlijk voorbarig, ging goed dus hoppa benen uit bed en naar t toilet maar daar ging ik bijna tegen de vlakte haha. Dus paniek bij de verpleegkundigen en terug in bed plat liggen. Eind van de middag mocht ik naar huis. Kreeg voor 2 dagen pijnstillers mee, ze zeiden dat ik hier niet zoveel last van zou hebben. Nou, echt wel! Alsof ik bevallen en maar er geen kind is. Maar goed, het begint nu weer op te knappen.
Dankjewel! Hoop op een mooi resultaat, dan is dit niet voor niks. Vervelende vind ik dat je nu weinig mag tillen door de druk die je dan krijgt op de wond, maar gelukkig krijg ik hulp dus dat scheelt.
Hoe is 't met jou?
Hihi, ben niet dapper hoor. Een bevalling eindigt niet altijd even goed, je weet nooit hoe je hersteld en helaas had ik pech en dus een hersteloperatie nodig. Ik kan alleen maar blij zijn dat het gebeurd is en nu hopen dat het goed hersteld. 😉
Euhm, even denken..
Kyle Noah Oscar Lewis Ethan Jack Ryan Bryan Levi Alex Sean Joe Billy Alec Matt Colin Neil
Zoek je korte namen of lange namen?
Linnie.... weet je wat ik zo grappig vind? Mijn beste vriendin dr dochtertje heeft dezelfde naam als jouw dochter en mijn zoontje heet B. Owen... hahaha Dat je ook gelijk die naam in je lijstje noemt, zonder de B dan.. maar toch 😉
Jaivey stond hier ook op het lijstje voor een jongen. Korte Engelse namen dan? Of hoeft het niet per se Engels te zijn?
Prinses ik hoop dat je snel weer lekker kunt vrijen en dat je ook maar snel zwanger mag zijn, dat heb jij nu wel verdiend!!
Abby en Sybe Abby en Jeremy Abby en Jamie Abby en Kyan
Lindy: ben jij er al uit welke namen het worden?
Wij zijn er nog steeds niet uit! We zitten nu met 4 namen en iedere keer vinden we de 1 leuker als de ander. Lastig lastig! Ik wil graag een naam die veel mensen leuk vinden maar mijn vent kiest liever iets wat hij leuk vind en wat anderen ervan vinden, lekker boeiend. Maar dat vind ik zo lastig! Gelukkig hebben we nog tot september want we willen dit keer niet weten wat het word.
KittyOud lidBerichten: 927Lid sinds: 4 september 2011
Lammetje, dankjewel meid! Zwanger worden is hier straks wel weer aan de orde, maar voorlopig nog even niet. Hoop vanaf juni/juli. Wat betreft de namen, ik zou echt kiezen voor een naam die jullie mooi vinden. Niet iedereen heeft dezelfde smaak en je kunt dus nooit voorkomen of iemand het mooi vindt ja of nee. Ik heb daar zelf altijd lak aan gehad, zolang wij de naam maar mooi vinden! 😉
GirafjeOud lidBerichten: 149Lid sinds: 18 januari 2013
Linnie, wat leuk een jongentje!! dat word zoeken naar namen!! gaaf hoor na een meid een jongen..
lammetje, hahaha teunis!!?? ik ga eens kijken bij onze achternaam, had dat nog niet gezien haha Je bent wel grappig, je verteld laatst tegen iemand hier dat ze absoluut niet moet uitgaan van anderen hun mening omtrent de naam... maar zelf doe je t wel!! :-p... hihi.. ik denk dat ik dat niet doe eigenlijk, rekening houden met anderen.. t zijn onze namen, onze kindjes.. tot nu toe alleen nog positieve reacties op de namen gehoord, maar ja negatieve reacties hoef ik ook niet te horen 😛 hahahhah nee hoor, ik weet dat dit lang niet de smaak van anderen is, maar het past bij ons, daar gaat t om!
prinses, zow meid hoop dat je snel opknapt.. heftig hoor.. hoe gaat het nu??
ik had nog een naam opgegooid.. Ayden.. maar nee, ook afgekeurd door manlief wahhahah
Girafje je hebt helemaal gelijk! Ik weet het voor een ander allemaal zo goed, maar voor mezelf: ho maar! 😊 Ik kan soms zo onzeker zijn grmbl! Maar hier hebben we er dus 4 en geen idee welke het word, het kan echt nog alle kanten op!
Girafje, lastig! Is die ene naam nog wel een optie? Ik ga nog es even voor jullie nadenken. Ja, gaat eigenlijk best goed. De wond geneest volgens mij mooi, vandaag was ik weer voor het eerst alleen thuis met E. dus ook weer volop tillen en dat ging wel. Soms een vervelende druk, maar dat is logisch.
Lammetje, hihi. Die 4 namen bij langs en dan beide een top 3 maken!
Ja ik denk dat we eruit zijn... Ga iig proefdruk van de eboortekaartjes laten maken met de namen die nu op 1 staan. Is ook wel leuk om de naam dan zo zwart op wit te zien staan...
Wij komen maar niet uit de jongensnamen, echt vreselijk hoeveel rijtjes hier al voorbij zijn gekomen en er niet DE naam tussen zat. En manlief en ik worden het niet eens, dat is eigenlijk meer het probleem! En wij willen niet weten wat het word dus we zullen toch echt een jongensnaam moeten hebben. Pfff! Ons lijstje bestaat inmiddels uit 5 namen waarvan 2 door Poele en 1 door Princess verzonnen. Maar het zijn allemaal namen in een andere categorie. Lastig hoor! En er heeft mij nog niemand overtuigd dat ik schijt moet hebben aan iedereen en moet doen wat ik zelf leuk vind, dan hoeven we sowieso nog maar tussen 2 namen te kiezen ipv 5.
LAmmetje... heb je zelf het gevoel dat je een jongetje krijgt of een meisje? enne... hoe stom het ook klinkt, die naam komt uiteindelijk vanzelf wel. Onze naam hebben we ook niet gevonden op dit forum 😉
GND... nogmaals gefeliciteerd meis!! 😃
Lammetje, frustrerend! Maar het is belangrijk dat jullie de naam mooi vinden, ongeacht wat een ander vindt. Je kunt het niet iedereen naar het zin maken en iedereen heeft een andere smaak. Als jullie de naam mooi vinden dan doen! En ik zal nog even voor je denken of ik nog wat namen weet!
Poele, echo gehad zag ik! Leuk zeg! Weten jullie t geslacht nu of nog steeds een verassing?
Ik weet bijna zeker dat ik een jongetje krijg. Heb dat gevoel al vanaf de eerste dag. En als je kijkt naar het praatje over de kruin van je eerste kind dan zou het ook een jongen moeten zijn. Kan me gewoon niet voorstellen als ik in september een meisje in mijn armen krijg! Gek he!
Prinses... we weten het idd nog steeds niet! Maar ook ik denk een jongetje. Kindje lag zo dubbelgeklapt en te spartelen dat het gezichtje, maar ook daar beneden niet goed te zien was. Nou heb ik er ook niet om gevraagd verder hoor. Dacht alleen als ik nou wat zie... 😉
Las bij de echoscopiste allemaal namen op de kaartjes. Was er eentje met "Furrie" Dus ik vraag haar: Dat is toch geen naam of wel? En dat was het dus wel.... een meisje.... Zielig vind ik dat hoor!
Eelco Dinant Falco Kaylen Lyon (uitspraak vind ik wel leuk, maar schrijfwijze is wat leeuwachtig..) Tymon Bryant Elias of Elyas Kieran Thyme of Tieme Kyann
ja die naam was ook afgeleid van Furby. Want haar moeder werd vroeger op school gepest met de naam Furby, daarom hebben ze hun dochter Furrie genoemd... wat de logica ervan is snap ik ook niet helemaal....
jorinaOud lidBerichten: 4.978Lid sinds: 27 mei 2009
Haha furrie kan echt niet nee... Misschien willen ze dat hun kind ook gepest wordt... Geen idee waarom je anders zo'n naam kiest... Hier inmiddels 37 weken dus komt dichtbij... Jongensnamen staat bij ons wel hoog in de namenlijstjes maar vind die naam al jaren mooi (en blijkbaar meerdere mensen haha...) dus we doen hem gewoon...
Als de kruin van je eerdere kindje recht zit (op het achterhoofd en misschien ook op het voorhoofd) dan word het hetzelfde geslacht. Als de kruin schuin zit, krijg je het andere geslacht. Iemand van ons topic zei dat en dat klopte bij een aantal mensen ook echt. Misschien 1 van de vele bakerpraatjes maar die vind ik meestal wel grappig. Als het klopt dan moet ik rap namen bedenken!
Furrie neeee dat kan echt niet!! Ik moest gelijk aan een slushpuppie denken. En Furby dan lijkt op Kirby en dat is mijn stofzuiger.
Ik vind het echt zielig! Dan ben je als ouder vroeger gepest met die naam en dan noem je vervolgens je kind zo, is dat een manier van verwerken? Heel raar. Hoop voor dat meisje dat ze er niet mee gepest wordt!