Hello ladies,
long time no see. Hoe issie met iedereen hier? Ik probeer zo af en toe wel mee te lezen, maar ben bang dat ik veel niet bijgehouden heb..
Maar misschien vinden jullie het wel leuk om even een update te lezen..
Hannah's papa en ik zijn al een tijdje uit elkaar, zoals jullie vast nog wel weten. Maar we wonen nog steeds wel in hetzelfde huis. Door allerlei gedoe (waar ik jullie niet mee zal vermoeien) heeft het iets langer geduurd dan gedacht, voordat ik mn eigen plekje had.
Maar... vandaag gehoord :-D! Woehoe, ik heb mn eigen (huur-)huisje!! Tis niet groot, maar heeft wel 3 slaapkamers en wel een flinke tuin, dus daar kunnen Hannah en ik prima terecht. De woningstichting gaat er eerst nog flink aan verbouwen (nieuwe keuken, nieuwe WC, muren stucen etc) maar over ruim 3 weken krijg ik dan toch echt de sleutels!
Maar pff.. wat een rompslomp en administratief gedoe zeg, dat hele uit-elkaar-gaan.
Denk ook niet dat we nog zo lang onder hetzelfde dak hadden kunnen wonen, als mn ex niet zo vaak weg was geweest. Hij was natuurlijk altijd al veel weg voor zn werk, maar nu nog meer. Moet wel zeggen dat we, ondanks spanningen zo nu en dan, op redelijk goede voet met elkaar staan. We hebben van de week een goed gesprek gehad, waarin hij voor het eerst ook echt heeft aangegeven, dat de zorg voor Hannah hem eigenlijk nooit zo heeft geïnteresseerd. Was wel hard om te horen, maar
mijn gevoel dat ik er alleen voor stond, was dus gewoon echt terecht.
Pas nu, nu Hannah groter aan het worden is, vindt hij het met haar leuker worden. Maar nog steeds is het verzorgen niet zijn ding. Zo was hij laatst een dagje met haar en toen was hij dus gewoon vergeten om haar tussen de middag eten te geven!! Ja, vind je het gek dat ze dan niet gaat slapen :confused:??
Ik moet wel zeggen, dat ik het idee heb dat het met Hannah over het algemeen goed gaat. Ze is een vrolijk, pittig, eigenwijs ding. Op het KDV gaat het goed en hoewel ze uiteraard haar buien wel eens heeft, denk ik dat ze er al helemaal aan gewend is om de meeste tijd met mama door te brengen.
Ben wel benieuwd hoe dat dan straks met omgangsregeling etc zal gaan...
Hannah is intussen ook helemaal volop aan het kletsen en ik vind het echt genieten om te zien hoe haar ontwikkeling gaat en hoe ze elke dag nieuwe dingen leert/ kan.
Met mij persoonlijk gaat het daarom ook best goed. Zo'n opluchting om deze beslissing te hebben genomen. Soms denk ik; had ik eigenlijk eerder moeten doen.. maar ja, dan had ik mn kleine meisje moeten missen!
Ik ben trouwens ook nog steeds wel in therapie en ben er intussen achter dat mijn hele freaky bevalling en de eerste periode erna er harder hebben ingehakt bij me. Net als die enge koortsstuipjes van Hannah. Ik sta inmiddels echt een stuk relaxter in het hele moeder-zijn. Ik blijk ook behoorlijk dicht tegen een post-natale
depressie te hebben aangezeten, ik ben zo blij dat ik daar met therapie nu anders tegenaan leer kijken allemaal! Ik kan eindelijk echt genieten van Hannah!
Daarbij moet ik ook eerlijk zeggen dat ik langzaam maar zeker nieuwe liefde in mn leven aan het toelaten ben.:-D Ik durf het allemaal nog niet zo goed, want ben veel te bang dat ik me ergens instort, dat het allemaal mis gaat etc
Maar ik ben iemand aan het (opnieuw/ beter) leren kennen en dat bevalt me eigenlijk wel heel goed.
Deze man in kwestie heeft een zoontje uit een eerdere relatie, die een jaar ouder is dan Hannah en we hebben nu een aantal keer iets met zn 4-en gedaan. En dan hebben we zo'n bijzondere klik met elkaar, echt bizar. Maar we zien wel hoe dat allemaal loopt.
Dus, al met al, gaat het allemaal nog wel goedkomen... ooit..:) Als ik dit allemaal een jaar geleden had geweten....
Ik vind het trouwens leuk dat ik de meesten van jullie ook op FB heb, want op die manier blijf ik ook nog wel een beetje op de hoogte van jullie. Ik heb namelijk wel de indruk, dat toch meer dames het niet meer altijd redden om mee te schrijven hier.
Rian; hoe is het met jou allemaal? Volgens mij ben jij ook flink bezig of niet?
En Juff; jouw probleem moest ik ook erg over nadenken. Heeft Daimy dat ook, als ze eens ergens gaat logeren (Ha, zie nu dat Jolanda dat ook vroeg)? Als je haar al uit logeren durft te doen natuurlijk? Maar daar zou ik toch ook wel benieuwd naar zijn. En over dat naar de deur kijken, sinds een paar weken gaat Hannah uit zichzelf zo liggen, dat ze de deur beter kan zien. Viel me ineens op. Dus misschien heeft dat
er ook wel mee te maken ja. Als Daimy bij jullie in slaap valt en je legt haar daarna over naar haar eigen bedje, wordt ze dan snel wakker? Of slaapt ze dan wel verder en wordt ze rustig wakker de volgende ochtend?
En als je bij haar blijft, tot ze slaapt? Laat ze dat wel gebeuren? Al dan niet dmv haar armpje strelen ofzo bijv? Wordt Hannah altijd wel rustig van..
Volgens mij heeft Lex met Billie ook een slaapmethode geprobeerd, toch? Van om de 4-5 minuten er naartoe gaan en dan troosten? Schijnt na een paar nachten ook wel te helpen. Alleen moet je dan wel een paar nachten door kunnen pakken. Dus eerst zelf uitgerust zijn denk ik en niet te veel dingen te doen hebben. Anders trek je het zelf echt helemaal niet. Zo naar dat slaapgebrek. Op een gegeven moment kun je zelf ook aan niks anders meer denken, tenminste had ik altijd wel.
Nou, dat was wel weer genoeg update van mijn kant dacht ik zo ;-).
Tot ?? ooit??:confused::confused: dames