Goeiemorgen allemaal! Ik zit weer op kantoor. Ik zat net met 1 iemand in de coupe in de trein! Dat is het enige goede aan deze Goede Vrijdag, want ik ben dus niet vrij 😞 Wij zijn dan wel elk jaar op 5 mei vrij, maar da’s dit jaar een zaterdag… Grr!
O en ik heb vandaag voor het eerst mijn zwangerschapsbroek aan! Ik wilde mijn skinny jeans aan (ga op zo’n dag echt niet netjes naar m’n werk, we zitten hier met z’n drietjes tot nu toe), maar die kreeg ik niet meer dicht! Dus toen mijn zwangerschapsskinny (dat klinkt zó tegenstrijdig!) aangedaan en die zit eigenlijk best al prima nu. Het voelt wel een beetje raar…
Dan even reageren op alles wat ik gemist heb, heb er nu even ruim de tijd voor!
@Wensje & kukeltje: Ik lees ook altijd zo’n paardenforum en op dat forum zijn ook allerlei niet-paard-gerelateerde topics waaronder eentje met ‘aparte babynamen’. Daarin stond de link naar dit lijstje en ik vond ‘m ook super handig! Je leest overal altijd alleen maar de top 100 of het zijn van die namensites met de meest afschuwelijke namen erin in 36 verschillende schrijfwijzen. Dit was nou een handzaam lijstje (ik heb blz 1 t/m 40 uitgeprint als boekje) met hedendaagse namen!
@Wensje: Ik zag voor een meisje nog wel een naam die misschien bij die van jullie dochter past: Silke? Heerlijk dat je van die nachtdiensten af bent! Maar je zal het al zwaar genoeg krijgen zonder… Je doet best fysiek werk toch?
En stom toevallig bedacht ik me gisteren dat we idd nog niets hebben geregeld wat erkenning betreft. Ik zat ook te denken dat geregistreerd partnerschap misschien nog een idee is, aangezien ik ons helaas niet zo snel zie trouwen. Maar ja, als we dat doen, dan weet ik zeker dat we nooit trouwen! Zal eerst maar eens achter die erkenning aan gaan…
Wat goed dat jij ook wat aan het tempen gehad hebt. Je weet dan iig dat je een eisprong hebt (dus dat het allemaal werkt!) en wanneer die is geweest. Als ik Myka even als voorbeeld neem met wel 3 of 4 keer positieve ovutestjes, dan was het tempen daar een mooie aanvulling op geweest om meer zekerheid te krijgen. Dus Ann, wij kunnen het je zeker aanraden!
Overigens zijn er op internet (s*nsitest bv, maar ik zag zelfs op dit forum net een advertentie van zo’n test) ook vruchtbaarheidstesten voor mannen te koop voor iets van 27 euro. Mijn vriend was nogal gepikeerd toen ik dat voorstelde (kom niet aan een man zijn mannelijkheid…), maar als het na een half jaar niet gelukt was, stond hij daar wel voor open, zei hij.
@Ann: Ik kan me voorstellen dat je “iets” wilt doen, ik werd zelf ook behoorlijk ongeduldig toen ik het half jaar naderde. En niet geschoten is altijd mis toch? Maar ovutestjes en tempen, zeker doen! Het heeft al zoveel meiden hier geholpen! Ik ben trouwens op de eerste dag van mijn menstruatie begonnen met tempen. Tenminste, dat dacht ik toen, bleek helemaal niet zo te zijn (wat ik dus wist mede door het tempen!) dus je kan eigenlijk op iedere willekeurige dag beginnen.
@Jannie: Ik hecht niet meer belang aan mezelf hoor alleen maar omdat ik die datumprikker geregeld heb. En ik denk toch wel dat ik er gewoon bij kan zijn, dus we laten het lekker zo. Er zal altijd wel iemand niet kunnen, zeker met zo’n grote groep.
Bij mij zit die MvM maatbeker er inmiddels wel ingesleten, dacht ik. Nou gisteravond ging ik dus naar de wc, ga zitten en halverwege zie ik die maatbeker nog op de grond staan…. Oeps! Dat voelt dan zo als een verspilling! Ik moet nog maar tot 20 april, dan ben ik er klaar mee. En die flessen op de stoep… tja ik maak me er maar niet meer druk om. Ik denk dat bijna niemand weet waar het voor is hoor.
@Niena: Hmm… heeft het springend strijken dus toch geholpen 😞 *knuf* En over je opmerking over de VK, ik leef daar niet zo naartoe hoor. Maar misschien ben ik daar ook wat te nuchter voor. De laatste keer kwam ik om 17:15 en het liep allemaal al iets uit, dus ik had echt het idee dat ze het een beetje aan het afraffelen was. Alles goed? Ja? Gegevens bijwerken, ok. Hartje luisteren, nou doei. 15 min later sta je weer buiten. Maar ja, misschien had ze ook haar dag even niet…
@Snoep: Oh nee, blaasontsteking?! Dat is balen… Helemaal zo vlak voor de vakantie. Hopelijk is het snel over! En mag je dan nog wel plassen voor de MvM?
@kukeltje: Ze komen alleen de flessen wisselen. Die maatbeker hou je de hele periode. En wat leuk dat jullie gelijk met de namen aan de slag zijn gegaan! Heerlijk dat er wat bij zit dat hij niet gelijk afkraakte 😉
@Horatia: Veel succes met klussen en tot de 10[SUP]e[/SUP]!
@Lies: Oh nee…. Nog geen verandering in de situatie 😞 En je had toch rond dag 20 dat lichte bloedverlies, waarvan ik dacht dat het wel eens innestelingsbloed kon zijn? Toch vreemd dat er dan nu nog geen ongi of posi test is…
@Myka: Haha jeej! Toch opgelucht zeker? 😊