Donna schreef:Zoals ik al zei wordt pregnyl niet meer gebruikt en gemaakt. Het is vervangen door andere chemisch gefabriceerde medicijnen. Vandaar ook mijn verhaal van Moeders voor Moeders eerder deze week. De urine gaat naar het buitenland en niet naar Nederlandse fabricanten. Maar die discussie was vd week 😉 Ik ga een volgende terugplaatsing vragen of ik weer Ovitrelle mag spuiten ipv die gore utrogestanbolletjes. Weet niet wat ik moet zeggen tegen je. Blijf vooral hier komen, laten we elkaar steunen. Kus
hey vrouwke
ik ga je even in de reden vallen. het klopt nl echt niet wat je schrijft! en ik zou het vervelend vinden als er een hoop andere vrouwen deze kennis van je over nemen en dit verder verspreiden. en ik val je niet aan (mocht dat zo overkomen) maar het klopt echt niet.
ik werk in een politheek (ben apothekersassistente) en hier word pregnyl nog vollop afgeleverd. ovitrelle hebben we niet eens standaard op voorraad! ovitrelle word hier alleen gebruikt als vrouwen overgevoelig zijn voor pregnyl.
de mvm consulente zal alles haarfijn komen uitleggen hoe het zit als ze bij zwangere mensen komt.
vroeger was mvm eens in het slechte daglicht. er is gefraudeerd ermee. het idee was dat vrouwen die net zwanger zijn misselijk worden van het hcg in je lijf - daardoor moeten overgeven- en minder eetlust hebben. pregnyl = hcg dus 1+1=2 en men dacht als we lekker veel pregnyl geven dan gaan ze vanzelf kotsen en dat verlaagd je gewicht. onzin natuurlijk en door mvm nooit de bedoeling geweest dat het voor deze indicatie op de markt kwam!
nu is deze actie eigenlijk ONMOGELIJK !
door de overheveling van fertiliteit geneesmiddelen naar de politheek mag de apotheek pregnyl alleen maar uitschrijven en afgeven aan patienten die met een recept komen uit hetzelfde ziekenhuis als waar de apotheek in zit. ook alleen door fertiliteitsgeneesmiddelen die in dat ziekenhuis werken. alle recepten mogen tegenwoordig alleen maar getypt worden dus vervalsing met een gejat receptenblokje is ook onmogelijk!
er is maar 1 fabriekant die pregnyl maakt en dat is organon. mvm is ook organon. het klopt dat een deel naar het buitenland gaat maar dat is omdat het een geregistreerd geneesmiddel is. en om een geregistreerd geneesmiddel te mogen zijn moet je aan een aantal eisen voldoen. oa is dat dat het voor een deel geexporteerd word naar het buitenland.
dus hopelijk blijven er mensen wel plassen voor moeders voor moeders! het is een kleine moeite en zonder zouden een hoop mensen (incl ik) nooit zwanger zijn geworden!
hopelijk heb ik het eea goed weten te vermelden. anders laat maar weten.
xx