Samantha, jullie dus ook erg nieuwsgierig naar t geslacht van de kleine. En een extra echo is altijd leuk!
Ikke/ marloes, ja de situatie is heftig, maar probeer me zeker rustig te houden en de zonnige kant van dingen te zien en te genieten van de schopjes en bewegingen die ik voel van de kleine. Kijk uit naar de komst van de kleine…. Weet alleen 1 ding… beide ouders kunnen niet meer samen komen om de kleine te verwelkomen als t net geboren is. dat gaat m niet worden. Had echt die hoop dat ze dat zouden kunnen ,maar die hoop moet ik maar laten varen. Aan de ene kant hoop ik nu maar dat het s nachts geboren word. Dan bellen we ze wel om het te vertellen maar willen we geen bezoek. Mn zoontje is bij mn schoonouders dan en die wil ik daar niet voor wakker maken. Die moeten dan s morgens maar komen of evt thuis als we de volgende morgen gelijk naar huis mogen en mijn ouders dat word plannen. Maar net als bij mn zoontje om 23.00 uur s avonds met zn alle op mn kamer in t ziekenhuis… dat gaat m niet worden helaas. Hij wil dr nog maar 2x zien en dat is op de bruiloft van mn beide zusjes. (al zat hij vanmiddag thuis toen ik mn zusje thuis bracht en toen zag hij dr ook… maar oke)
Bepje, ja de hele situatie is behoorlijk vervelend maar ben blij dat het voor de geboorte is. nu hangt er een grijze wolk boven mn verlof maar ik heb iets om naar uit te kijken (en hun ook) iets om naar toe te leven en straks als ik de kleine vast mag houden, dan kan ik op die roze wolk gaan zitten en daarmee hopelijk die grijze wegduwen. Dan zijn we toch weer even een stapje verder, is de scheiding verder geregeld, wonen ze niet meer in 1 huis dus komt er voor beide rust, en voor ons ook. Al blijven de zorgen voor beide ouders er. Mn pa woont straks bij zn moeder (voor nood) maar mn moeder moet wel de huur van t huis nu helemaal zelf gaan betalen en de boodschappen en mn zusje en noem maar op. Dus daar heb ik wel mn zorgen om hoor! hoop zo dat ze die 32 uur op contract kan krijgen en dat daar heel snel uitslag over is en dat er dan ook snel getekend kan gaan worden (dat t per 1 juli ofzo in kan gaan) want anders ben ik heel erg benieuwd hoe ze t wil gaan doen. En met de verdeling van de spullen moet er waarschijnlijk helaas een advocaat aan te pas komen en dat kost ook kei veel geld dus dat zijn ze beide ook kwijt. Mn moeder heeft nu nog handdoeken in de kast waar je bijna doorheen kijkt. Alle goede, nieuwe heeft hij meegenomen vandaag. Ik kon t niet hebben, ben naar de hema gereden en heb handdoeken gekocht en een aantal washandjes. Heb de eerste lading gewassen en gedroogd vanavond dus als hij echt t huis uit is en (hopelijk) de sleutel ingeleverd heeft (hij gaat als t goed is vanaf morgen bij mn oma wonen, maar of hij de sleutel al afgeeft….) maar dan gaat hup die tas met handdoeken naar mn moeder en mn zusj een dan kunnen ze gelijk lekker douchen. Hij had gezegd dat hij die niet hoefde, die nieuwe handdoeken… maar vandaag ‘stiekem’ toch meegenomen. Zonder overleg of iets.
Marloes, als t niet meer gaat, dan gaat het niet. En dat stel je je niet aan. En dan moet je waarschijnlijk naar de bedrijfsarts en als je daar je klachten vertelt zal die bevestigen dat je gewoon rustiger aan moet gaan doen. Zeker met harde buiken!
Ik vond het ook moeilijk om aan te geven en heb ook erg lang doorgelopen op mn werk met hele diensten. Elke keer dacht ik, ach t is de ochtendzorg die t zwaarst is, maar moet lukken. Doe ik s middags wel rustig aan… ja fout. Dan was t ook aanpoten. Ben met 30 weken geloof ik halve diensten gaan werken en dat was me toch lekker! Had ik eigenlijk eerder moeten doen denk ik.
Bepje, haha wat een actie van de poes zeg. Dat zou die van ons nou ook kunnen doen, zo iets. Die is toch ook zo slim haha. (niet dus) ja na een hele nacht opgesloten te hebben gezeten wil je wel rammelen aan die box haha.
Sil, geeft niets meid. als je geen tijd hebt, dan houd het op. T is geen verplichting om hier elke dag te komen hoor. leuk als t kan, maar t moet zeker niet. Misschien heb je straks als je aan t eind van je zwangerschap zit wat meer tijd om te komen en dan zien we je wel wat vaker…
Ikke, t besef dat t weeën zijn die komt nog vrij snel hoor haha. Ik moest plassen, dus gegaan en weer in bed. 10 min later weer t gevoel te moeten plassen. Maar was nog zo moe dus wilde niet en vond dat ik net was geweest dus nu niet hoefde. En opeens…. Weg gevoel. Een 10 min later weer t gevoel te moeten plassen. Weer blijven liggen en t gevoel ging weer weg. En dat is tot half 8 zo gegaan (begon om half 7) en toen kwam t besef dat er regelmaat in zat (beetje dan) en dat t weleens t begin kon zijn. Ja dan slaap je niet meer dus naar beneden gegaan en tv gekeken, wat gegeten enz en ze bleven elke 10 min komen en toen werden ze wat krachtiger enzo en werd ik er echt zeker van dat het begonnen was. Dus dat merk je wel. Helemaal als je echt weeën hebt! de pijn komt op, heeft een piek moment en zakt weer af. Net een golf.
Druifje, jee meid…. is hij onverwachts overleden of was hij al ziek of zwak? (niet dat dat het minder erg maakt hoor!)
Gecondoleerd en heel veel sterkte meid en laat de tranen maar lopen hoor! hou je niet in… het moet er gewoon even uit en de hormonen maken het er niet gemakkelijker op.
En zwart wit gestreept, dat kan toch goed? Evt een zwart jasje erop ipv een wit maar vind het zeker niet te ‘vrolijk’ voor een begrafenis hoor meid.
Marloes, heb geen idee of daar leuke winkels zitten. Misschien even op google kijken?
Oh, dib bevallen. Ze was al een dikke week overtijd. Gefeliciteerd met jullie zoontje meid!
Druifje, wat fijn dat de echo goed was! En dus toch nog gedraaid zodat ze het hartje konden bekijken. Super! En dat niet bewegen, kun je je goed ongerust over voelen he. Gelukkig heeft de kleine het weer helemaal ingehaald.
En een boy, wat leuk.. gefeliciteerd! T word toch wel erg blauw hier hoor haha.
Bepje, haha geweldige opmerking! Hoe kom je er weer op.
Druifje, je hebt ook een mooie behangrand van lief life style en dan voor jongens. Vind dat zelf ook wel een mooie kleur blauw. De blauw die nu op de muur zit van de kamer van mn zoontje is gekozen nadat ik een kussentje van lief heb gezien met die kleur blauw.
Marloes, mooie buik hoor meid. mooi bolletje. Mag je zeker trots op zijn.
Ik moet ook nodig weer een foto maken. Zit nu al in pyama dus gaat m niet worden. Morgen maar even kijken of we er tijd voor hebben.
Bepje, jij hebt ook zeker een mooie buik hoor! ook een lekker bolletje. En had t nou niet gezegd idd… dan gaan mensen er juist op letten haha
vanmorgen controle bij de vk gehad. geboorteplan is aangepast dat ik last minute beslis over de voeding, maar ook er in gezet dat ik of mijn man het kindje de eerste fles geven en niet iemand van de afdeling. voor als we toch voor de fles gaan.
ik had geen 'gekke' dingen erin gezet waar we t over moesten hebben, of dat t wel mogelijk was. dus als t geod is en t word een keizersnede, blijft de kleine bij mij tot ze met mij klaar zijn. dat heb ik er wel in gezet.
bloeddruk was wat hoger dan de vorige keer toen 110/58 en nu 110/70 is die al weleens vaker geweest tijdens de zwangerschap maar meestal zit ik op de 60/65
ach, tot 85 is er niets aan de hand, lig er niet wakker van. hoofdje lag nog iets of wat los maar niet meer zo los als de vorige keer. en ze schat de kleine op 3300/ 3400 gram
dus 6.5/7 pond bij 40 weken. ietsje groter dan mn zoontje was. ach we gaan het zien!
en t is nog een mooi gewicht zo.
heb ook aangegeven dat ik niet over de 41 wil gaan en dat is genoteerd en gelijk al besproken wat ze wanneer gaan doen.
maar hoop echt dat het uit zichzelf begint en dat alles niet nodig is.
heb sinds vanavond weer aardig wat momenten met steken daar beneden. sommige doen ook echt gemeen pijn!
waar dat weer van is??