oh jeee... vrijdagmeligheid slaat overal toe :D:D:D Vacuumverpakte visolie.... hahahahaha
Nog een kleine opmerking: mijn mobieltje heeft een probleem met de laatste berichten oproepen. Vandaag op t werk met mn mobiel paar keer gereageerd, maar tijdens het plaatsen (wat echt niet meer dan 2 minuten in beslag nam), zag ik nog nieuwe berichtjes van 30 minuten terug ofzo... dus ik doe niet bot, maar lees sommige berichtjes pas na het plaatsen 😖 Snappen jullie het nog?! Nou ja, hierbij de inhaalslag :mrgreen:
@ Lotte: jeetje, wat een onderzoeken! Positief is inderdaad dat je je beeb zo vaak mag zien.... aan de andere kant... ben je niet bang voor complicaties?! Ervaar je vaker last van je lichte hartafwijking? Kan je wel thuis bevallen of moet je verplicht in het ziekenhuis bevallen?
@ meisje: ook al met verlof! Spannend hoor! En, vind je het leuk om even in alle rust je thuis voor te bereiden op de bevalling, of ben je een druk bezig bijtje dat liever van huis is? In ieder geval veel plezier en geniet van alle vrije tijd die je nu nog helemaal zelf kan indelen 😊
@ Snoep: ah, wat lief van je mannetje! Maar die foto bij zonsondergang is dan ook wel echt heeeeeeeel erg mooi hoor!
@ Niena: haha, geen triangel hoeven kopen, hihi, moest wel errug lachen om die omschrijving! Fijn dat de kans op een gezonde baby erg groot is bij jullie!
@ Marizzz: ja, spannend he, dat de eerste zwangerschapsverloven al ingaan! Dat betekent dat het voor jou ook nog maar een kwestie van aftellen is, toch?! Hoe lang moet/mag je nog werken? En heb jij nog plannen voor de rustige weekjes vooraf (op taarten bakken na dan, thuis maak je ze toch zonder rauwe eieren ;))
@ Stefje: hier ook een auto waarvoor mensen aan de kant gaan hoor! Wij zijn laatst overgestapt op een auto van Deutsche Grundlichkeit.... maar het nadeel is dat je dan soms ook niet mag invoegen... terwijl ik wel gewoon netjes rij! 😞 Dan word je haast gedwongen om aso te rijden.... ach ja, zoals een carpoolmaatje tegen me zei: "Kukel, je hebt nu een asobak, dan mag je ook aso gaan rijden" hahaha..... nou, kom liever heel aan op mijn bestemming hoor!
@ Myka: veel plezier met je avondje uit! Klinkt erg gezellig! Wij komen niet verder dan de bank en topgear (jaja, ik gun manlief ook af en toe zijn pleziertje :))
@ Slaatje: wat fijn dat je nu al zo fijn in de positiekleren past! Ik moet zeggen dat ze alleen maar fijner gaan zitten.... eerst kon ik mn gewone broeken nog wel aan, maar zaten ongemakkelijk/strak en knelden... maar de zw-broek zat eigenlijk nog te los en met dat "ding voor je buik" kon ik niets.... nou, sinds deze week zit die broek een stuk fijner, want mn buik is ook echt aan het groeien :):):) Ennuh, wel lastig dat je buikje zo snel groeit, maar een paar wijde truitjes kopen, helpt dat niet?! Volgens mij zie je het zelf toch veel eerder dan dat anderen het bij jou zien.
@ Horatia: ik had eigenlijk een paar juridische vraagjes voor je (mag het gratis en in het weekend?!). Misschien ook wel nuttige info voor andere meiden (al zijn jullie niet aan het solliciteren):
1) Klopt het dat je pas 3 weken voor je zwangerschapsverlof ingaat, bij je werkgever je zwangerschap moet doorgeven, juridisch gezien?
2) Heb je nog steeds evengoed recht op zwangerschapsverlof als je tijdens je zwangerschap vrijwillig de ene baan opzegt en een nieuwe accepteert?
3) En ik las dat ouderschapsverlof pas opgenomen mag worden als je 1 jaar in dienst bent, klopt dat, of zijn er ook uitzonderingen (bv. als je gezamelijk tijdens de contractonderhandelingen het eens bent met deze voorwaarden)?
Heb je nog andere tips/adviezen? De hamvraag is/blijft: wanneer is het verstandig om de zwangerschap te melden tijdens de sollicitatie? Juridisch gezien is dit volgens mij niet verplicht, maar ja, je wil toch niet met een arbeidsconflict starten?! Hmmmmm lastiglastig!! (het is echt een superleuke baan!! Maar ik heb nu een vast contract en vele zekerheden, dus als het handiger/voordeliger is om na mn verlof de nieuwe baan te starten wil ik dat wel graag van te voren weten...)
Alvast bedankt voor je hulp en meedenken 😊