IM88 schreef:@Maja; WOW! die bub kwam uit onverwachte hoek haha. gefeliciteerd met jullie zoon! Hoe voel je je nu? Nog last van de xwangerschapsvergiftiging?
@Anna; soms hier ook wat gevoelige/pijnlijk harde borsten. Denk dat ze nog een klein groeispurtje maken ofzo. Hier beweegt de kleine ook iets minder "hard"/fel, al vanaf 36 weken. Heeft hier wel met de ruimte te maken. Waar het eerst felle trappen/geduw was is het nu meer golven van de buik en omhoog/omlaag gaan
@Ikke; dat is balen ja, als je gewoon onder de verloskundige wilt staan. Maar wel goed dat ze je scherp in de gaten houden nu, dat is ook wel heel belangrijk.
@net; hoe gaat het met jou en je gezinnetje? Begint het al te wennen, zo'n kleintje erbij in huis? Hoe gaat het nu met jou na zo'n dubbele ok? Is er een plan wat betreft je blaas? En hoe is trouwens het her-examen van je zoon gegaan?
@Natas; wat fijn dat de tuin af is, zeker ook met dit weer, kan je er lekker van genieten als straks je kleintje er is 😊
@Seep; jammer dat er nog geen weeen op gang zijn gekomen... Krijg je nu ook bepaalde controles extra/dingen die je niet mag doen ofzo ivm het infectierisico?
@Joyce; hoop dat de ctg goed is! En vooral lekker rustig aan doen ja 😊
@Angel; hier ook veel hade buiken. Worden ze bij jou ook steeds harder en wat pijnlijk af en toe doordat ze zo hard zijn?
En wat een keizersnedes hier zeg. De eerste 3 die geboren zijn, zijn met een keizersnede geboren, bij mij staat er 1 op de planning... Hoop dat er ook nog een hoop natuurlijke bevallingen aankomen
@Keizersnede dames: Ben nieuwsgierig naar hoe het gaat na een keizersnede. Hoe gaat het met de pijn? Kunnen jullie zelf een beetje de verzorging van jullie kindje doen? En wat kunnen jullie wel en niet?
Hier; redelijke nacht gehad. Zit nu wel elke nacht eventjes beneden. De ene keer is de kleine ontzettend druk en houd ze me wakker, een paar keer ivm krampjes in de buik beneden gezeten en vanacht weer omdat ik een rotdroom had gehad en even gedachten moest verzetten haha. Slaap daarna gelukkig vaak weer prima. Vandaag ook weer tot 11 uur 😊 :oops:
Vandaag beetje poetsen ivm bezoek vanavond. Vanmiddag naar de anesthesist om goedgekeurd te worden voor de ok. Wil dat het zkh belt voor de planning! Ben veel te nieuwsgierig, wil af kunnen tellen haha
hai meiden, zoveel bladzijden dat ik maar even een heel ding kopieer, anders vergeet ik nog iedereen!
zo te lezen rommelt het flink qua buiken en weeen, spannend allemaal hoor!
@keizersnede; je krijgt morfine 24 uur en dat is fijn en genoeg. Katheter voor 24 uur (als het normaal gaat, dus niet zoals bij mij) en dan moet je je bed wel uit om te plassen. ze proberen je dus zo snel mogelijk mobiel te krijgen. Ik heb weinig last van wond ks gehad, dat viel mij mee. Ik heb meer last van het gedoe met die blaas en die katheter daaar heb ik wel genoeg van eerlijk ezegd, maar goed, even doorzetten nog. Herstelperiode na ks = 6-8 weken, dus doe dan ook echt rustig aan (geen zwaredingen tillen, maar ook geen ramen lappen of boodschappen; het gewicht van je kind is leidend zegmaar). Voor alle ks meiden: maak je niet te veel zorgen, het komt goed. Pijnstilling na morfine was paracetaml en diclofenac, thuis alleen paracetamol geslikt.
@anna, beweging inderdaad herkenbaar, is gwoon minder plek
@natas heerlijk genieten van je tuin, wat fijn dat dat gelukt is!
@weer: houden jullie het nog een beetje vol? hier best een gezweet af en toe, vooral tijdens bv of kolven
@seep gebeurt er al wat???
@ikke, laat het over je heen komen, iedereen is vooral bezig met goede zorgen geven aan jou en je baby, zkh of vk.
@joyce,, alles oke met jou en baby?
zoon heeft her niet gehaalld (had ik al verwacht)
verder hier nog weinig mobiel, maar ga morgen proberen beneden te ontbijten,, dat wordt dan de 1e x beneden sinds we thuis zijn (afgelopen vrijdag). dus het gaat met kleine stapjes, ik heb al heel wat tranen gelaten, maar het komt goed.. en vrijdag controle bij uroloog, ik hoop echt dat het dan oke is met die blaas. Die hele ks raakt zowat op de achtergrond, terwijl dat op zich ook al fiks was. Maar de kleine doet het goed, drinkt goed en ligt nu prinsheerlijk naast me in het grote bed te slapen, echt heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lief! En dat maakt zo ongeveer alles goed, al hoop ik wel binnenkort zelf in staat te zijn voor hem te zorgen, want ik doe nu alles vanuit bed....:cry:
voor alle meiden die flink aan het rommelen zijn: zet m op!!!
liefs
net