Lynn, Wat die combinatietest betreft, dit zullen jullie echt zelf moeten beslissen, maar bedenk van te voren wat je met een uitslag zult gaan doen, is een kindje met het syndroom van down ook welkom, dan zou ik me afvragen of je het wilt testen, tenzij je je er dan op wilt kunnen voorbereiden natuurlijk. Wil je absoluut geen kindje met het syndroom van down dan zou ik de test doen, maar dan zou je met een verhoogde kans ook moeten verder testen anders weet je eigenlijk nog niets, en die geven inderdaad een verhoogde kans op een miskraam, dus daar zal je dan ook rekening mee moeten houden. Ik heb laatst wel wat gehoord over het testen op down via het bloed, dit zou geen kwaad kunnen voor de kleine, maar weet niet of dit ook al in de praktijk wordt gebruikt eigenlijk..
Hier is een kindje met down ook welkom, al hopen we natuurlijk dat het kindje gewoon gezond is, daarom hebben wij besloten de combinatietest niet te doen, maar daar denkt natuurlijk iedereen weer anders over..
Sjaakster, Kan me voorstellen dat je erg onzeker bent over de zwangerschap, ik hoop heel erg voor je dat het dit keer wel goed blijft gaan! Hoe ver ben je nu? Ik denk dat ik toch al wel de vk zou bellen, en dan goed aangeven dat je zo onzeker bent doordat je al 2x een miskraam gehad hebt, misschien kun je wel wat eerder voor een echo en dan bijv. elke 2 weken tot je 12 weken bent? Dan heb je iets vaker controle/bevestiging of het goed is. Want zo blijf je natuurlijk ook best in onzekerheid.
Wat je werk betreft zou ik niet zo goed kunnen zeggen, dat is ook een beetje je eigen gevoel erbij, als je erg misselijk bent is het misschien wel fijn om het te vertellen. En heb je veel steun gehad na je mk of juist niet? Of dat je bepaalde collega's in vertrouwen neemt bijvoorbeeld. Vind dat moeilijk, ik werk in een klein maar heel hecht team, wij vertelden het elkaar al best vroeg dat we zwanger waren, ik denk dat ik ook echt steun aan ze had gehad als het mis was gegaan, maar kan me voorstellend dat dat lang niet overal zo is..
Semmie, Foliumzuur voor mannen? Heb ik nog niet eerder gehoord. Volgende week vrijdag de intake, spannend, komt al dichterbij, hopelijk krijgen jullie dan toch wat positief nieuws over de mogelijkheden..
Belle, spannend meid, wanneer is je nod? Duim voor je hoor! Enne ik kon helemaal niet eens op de site komen, pas sinds een paar uur weer, heel vreemd..
Ik heb gisteren de liggingsecho gehad, kindje lag netjes met koppie omlaag en had nog voldoende vruchtwater, placenta zag er ook goed uit dus allemaal prima, ohja en had een flink buikje, maarja dat zijn we wel gewend ;).
Verder gister middag voor het eerst naar de fysio geweest voor mijn bekkenklachten, fysio heeft wat oefeningen geprobeerd maar doordat mijn buikspieren niet goed zijn (staan te ver uit elkaar) kon en mocht ik die oefeningen niet doen, dus ze heeft alleen gemasseerd ter verlichting, moet volgende week weer. Wel gaf ze aan dat mijn andere 'klachten' ook kwamen door het niet functioneren van mijn buikspieren, en heb het advies gekregen om maandag bij de gyn aan te geven dat het haar verstandig leek om de kleine met 38 weken te halen ipv met 39 weken, omdat het zo wel erg zwaar werd voor mijn lichaam. Nouja dat gaan we maandag dan maar eens met de gyn bespreken, ben benieuwd of die daar wat op uit doet, hoop het wel want ben er ook wel echt klaar mee, niet zozeer met de zwangerschap maar wel met mijn lichaam dat niet meewerkt en dat ik amper voor mijn kinderen kan zorgen...