karenOud lidBerichten: 114Lid sinds: 10 april 2013
Leuk! Spannend, ben benieuwd! 😊
mikky schreef:Goedemorgen allemaal, Hier gisteravond dik drie uur weeen gehad. Dacht echt dat het ging beginnen maar helaas... Het zwakte weer af, super onrustige nacht gehad maar nog steeds BIB..
Nic schreef:Haha dat is waar. Lijkt mij heerlijk overigens. Altijd vrij op je verjaardag en als je ouder bent gelijk lekker feestje erbij. Maar als kind lijkt t mij wel minder. Jammer dat t niet doorzet meis. Maar t hoort er wel een beetje bij geloof ik.
Karen: lekker dat de bib periode aangebroken is. Schiet nu lekker op met een kleine 3 weken te gaan. Vind t hiker ineens dichtbij komen. Nog maar een kleine 5 weken te gaan. Lekker wat rond rommelen en dan is t al snel zo ver.
Vandaag een goeie dag. Geen echte heftige hoofdpijn gehad dus vermoed dat alle verhoogde waardes echt toeval waren. Weet Zeker dat t allemaal wel los loopt.
Vraagje: vanaf hoeveel weken moesten jullie om de week naar de vk?
Saar80 schreef:@Karen, BIBen mag idd vanaf 37 weken. en BUBen HOPELIJK vanaf week 37 😉 Hier alles goed, al gaat het met pieken en dalen. Begin van de week was ik helemaal K.O. omdat meneertje zich om de 2 a 3 uur meldde, óók snachts....dus was gesloopt na 3 dagen! Nu gaat het weer de goede kant op :-)
mikky schreef:Nog steeds Bib, iemand nog iets leuks gedaan gister?
Simoon schreef:Ik heb de kraamtijd zonder forum door gebracht wou gewoon echt genieten dus vandaar nu pas weer een berichtje.
Het gaat hier erg goed. Charlie heeft wel wat last van spruw en is onder behandeling en waarschijnlijk ook reflux (word morgen naar gekeken door het CB).
Verder doet het mannetje het prima hij is heel tevreden. Ook mijn herstel gaat voorspoedig.
@Nic,
de manier waarop jij je zinnen formuleert komt soms heel bot over.. als ik voor mezelf spreek is de mening niet kwetsend maar meer de manier hoe je ze neerzet... Kijk jij hebt een mening en die mag je best hebben hoor!!! maar soms kun je het ook net even anders formuleren.
Over het inleiden, ik kan je vertellen. Als ik niet ingeleid had hoeven worden dat ik het ook echt niet zou doen! Spontaan bevallen gaat veel geleidelijker zodat je lichaam meer tijd heeft om weeopwekkend hormoon en pijn stillend hormoon aan te maken. Je rolt er zeg maar in zoiets als een goed gecomponeerd klassiek muziek stuk. het begint rustig en word steeds heftiger en als de kleine er dan is word het weer rustiger.
bij inleiding dat is net een rollercoaster. ballonnetjes doen zeer heel veel zeer!!!! ze rekken de boel op.... de weeen zijn gelijk super heftig en je lichaam kan niet wennen.
de kans dat je een ruggenprik "nodig" hebt is ook vele malen groter. Is op zich niet zo'n probleem maar ook daar zitten risico's aan vast.... aan inleiden ook.
Meid laat de bevallingsdatum nou gewoon los laat het over je heen komen en geniet!!!! voor je het weet is het voorbij en ga je het echt missen!!!!
Omdat ik zo bewust zwanger ben geweest mis ik mijn buik veel minder dan na de bevalling van Carmen.
Ik mis in je berichtjes dat je geniet. Ok het leek af en toe bij mij ook dat ik niet genoot en veel klaagde. maar tussen de pijn en het verdriet door genoot ik met volle teugen....
Ik hoop dat je echt nog kan gaan genieten het is een ervaring die je misschien nooit meer meemaakt of nog maar 1 of 2 keer (ik weet niet hoe jou ideale gezin eruit ziet natuurlijk!).
@eavie,
als ze onrustig is van de krampjes kun je het beste in een omgeving gaan zitten met zo min mogelijk prikkels, en dan haar lekker bij je nemen en zachtjes tegen haar praten (dat werkt voor jezelf ook ontspannend) en over haar buikje wrijven in rondjes met de klok mee (is de natuurlijke gang van de darmen). Ik weet niet of je BV of KV geeft en of ze dus een speentje mag, maar als ze dat wel mag dan tussen de krampjes door haar het speentje aanbieden. Voeding geven is meestal niet de oplossing omdat daar de krampjes juist van verergeren.
Bij Charlie gaan de krampjes ongeveer na een half uur a driekwartier over en dan heeft hij wel echt honger. Dan krijgt hij zijn flesje en is hij weer een tevreden mannetje... Hoop dat je er wat mee kunt!
Nic schreef:@simoon: zou kunnen dat zo overkomt. Tja de een kan er tegen en de ander niet. Ga me hier echt niet anders voordoen daar bedank ik voor. Ik ben gewend dat mijn omgeving niet zo snel op de teentjes getrapt zijn en een stuk minder aan vrouwelijke hormonen bevatten dan hier t geval is. Hou zelf ook van duidelijk ipv mooi ingepakte zinnen die op hetzelfde neerkomen. Maar beloof dat ik voortaan gewoon braaf oehh en ahh waar wenselijk of t gewoon negeer.
Denk ook dat ik eerdaags afhaak in dit topic.
En ik geniet hoor. Met volle teugen. Zwanger zijn is in tegenstelling van wat ik veel hoor heel prettig. Denk dat ik nog t minst van iedereen zeur. Maar ga echt niet roze wolkerig erover doen. T is ook niet geweldig. T is net als normaal voor mij alleen dan net de bijzondere evaring van een bewegend kindje in je buik. Maar heb m er vele malen liever uit en in mijn handen. Maar dat geldt voor ons allemaal.
De datum laat ik wel los hoor. Vind de 15 e gewoon een grappige datum binnen onze familie. Maar neemt niet weg dat ie ook volgende week al nag komen of over 6 weken. Vermoed namelijk dat ik flink over tijd ga. Maar al die data's is iets om naar toe te leven.
Reflux is mooi klote. De dochter van mijn collega is nu 3 en heeft t nog steeds. Sinds ze 2,5 is de betere dosis medicatie wasrdoor ze nu nog maar 1x p nacht wakker wordt. De eerste 2,5 jaar was het wel 5x per nacht. Die leefden echt als zombies. Maar gelukkig groeien de meeste kindjes er wel overheen. Hoop dat t voor de jouwe ook geldt.
Straks naar de vk. Kijken of zw vergiftiging een feit is of dat er niets uitkomt. Verwacht t laatste maar je weet t nooit natuurlijk.zolang de kleine er maar goed uitkomt maakt t ook niet echt uit. Zelf kom ik er best wel bovenop. Mijn lichaam is eindelijk aan t voorbereiden op de bevalling. Steeds meer klachten. Vind t zelf erg fijn.
Nic schreef:Omdat t teveel topics zijn om Bij te houden en ik er steeds minder behoefte aan heb.
De andere topics trekken wat meer dan deze me doet.
Vk was zoals verwacht prima. Volgende week weer terug.
Foto; via tinypic kun je ze er op zetten.
mikky schreef:Hey dames, controle vandaag was weer goed. Nu iets meer dan 1 cm ontsluiting (schiet lekker op...) Voor as vrijdag afspraak gepland in het ziekenhuis voor een CTG en een gesprek met gynaecoloog over inleiden. Hopelijk is ze voor die tijd geboren!!