Hallo Lieve dames,
omdat de meeste van ons al zwanger zijn even verhuizen naar het forum gedeelte zwanger :D.
alle meiden welkom weer.
Liefs Simone
SimoonOud lidBerichten: 3.478Lid sinds: 26 maart 2009
Saar80 schreef:Leuk idee Nic!
Weet niet goed wie er in het vorige topic over begon maar wat betreft je "gevoel" over het kleine leeftijdsverschil....dat is gewoon heel persoonlijk! Als iemand ernaar vraagt kun je toch gewoon eerlijk aangeven dat je hier bewust voor kiest?? Ieder zn ding, mijn keuze zou het ook niet zijn...van de andere kant heb ik vriendinnen die maar 1 jaar of 1,5 jaar tussen de kids hebben zitten en ben ik heel happy voor ze. Is toch keuze van jezelf? Wat maakt een ander dat nou uit??? Er zullen ook genoeg mensen vinden dat het leeftijdsverschil van onze kindjes straks (3 jaar en 9 maanden) te groot is....who cares???
Saar80 schreef:2,5 jaar? Ehhh....mijn zoontje is straks 3 jaar en 9 maanden....?! 2,5 jaar is bij heel veel gezinnen heel standaard. Krijg soms het idee dat je vreemd bent als je er langer dan 2/2,5 jaar tussen hebt zitten....Ik weet ook dat ik het zelf echt niet aan zou kunnen om twee kindjes met maar een jaar/1,5 jaar leeftijdsverschil te hebben....komt vooral vanwege heftige eerste bevalling en het feit dat het bijna 2 jaar heeft geduurd voor ik weer lekker in mn vel zat....dus aan mij is het niet besteed. Scheel zelf wel maar 14 maanden met mn zus en ervaar dat als zeer prettig. Mn moeder heeft het wel zwaar gehad en zou het niet nog eens zo doen haha. Het is idd ook een aanslag op je lichaam...maar ja, ieder lichaam is ook weer anders....de een kan het beter aan als een ander...ach ja zo kun je van alles iets zeggen :-)
Nic schreef:Bespaar me nog even horrorverhalen hoor hihi. Over huilbabys en dramabevallingen...
nienke schreef:Dat is ook zo!
Ons mannetje en de baby schelen 1 jaar en 7 maanden (als mijn berekening klopt....)
Als je er zelf achter staat dan is het goed!
Het scheelt denk ik ook heel erg hoe de eerste bevalling is gegaan en hoe je eerste kindje is...
Ieder zijn eigen keuze! :-)
Nic schreef:Haha er zijn dieren die dat juist wel doen en ook hun jong alleen achterlaten :-D
Saar80 schreef:Of opeten 😊 :-) :-)
Nic schreef:Nou bij mij ook hoor. Merk t heel erg. Was juist afgevallen en weeg nog steeds 3 kilo lichter maar lijk juist aangekomen!
Probeer idd de klachten maar naast me neer te leggen. Hoop gewoon dat alles over twee weken goed is! Ga er gewoon van uit en anders doe je er ook niets aan.
Urine bleek in ieder geval helemaal schoon dus dat is mooi!
Simoon schreef:@bv,
ieder moet dit zelf weten, en doe wat goed voelt dan doe je het altijd goed. Vind wel dat je tot je het geprobeerd hebt er open voor "moet" staan... gewoon eens proberen en kijken wat voor gevoel je er bij hebt.
@slapen eigen kamer/ bij de ouders,
de eerste weken zal de kleine bij ons op de slaapkamer slapen. dat komt omdat zowel ik al VL een doof oor hebben en daardoor kans hebben dat we of slecht slapen omdat we niet willen dat we de kleine niet horen of dat we de kleine gewoon niet horen. Best lastig maar ja het is niet anders en ergens ook wel gezellig.
Maar tegen de tijd dat de kleine steeds harder gaat huilen gaat hij/zij wel richting eigen kamer... Sowieso hebben we een wiegje en die komt bij ons te staan en na een tijdje gewoon naar de eigen kamer. Daarna in een ledikantje lijkt me een fijne overgang voor de kleine.
@CB,
heb er zelf ook moeite mee gehad hoor. Zag gewoon dat Carmen veel honger had, toch mocht ik van het CB niet verhogen. Toen naar haar KA gegaan en daarvan moest ik zelfs gaan ophogen omdat ze zelfs wat ondervoed begon te worden... sindsdien heb ik op alles wat ze gezegd hebben ja gezegd. er thuis over na gedacht en gedaan wat mij het beste leek...
Liefs Simoon
Nic schreef:Mijn mannetje zegt net tegen met dat ik de laatste tijd zo vrolijk ben. Hij zegt dat ik helemaal straal en weer een twinkeling in mijn ogen heb. Echt lief van m. Maar denk ook echt dat het zo is. Onbewust leef ik al jaren naar dit moment toe. Ben in ieder geval dolgelukkig! Heb ook t idee dat men het aan mij ziet. Ze hoeven maar te vragen hoe is t en ik voel een brede grijns verschijnen. Het liefst zou ik t van de daken willen schreeuwen!
nienke schreef:Lief!
Wij hebben soms onze momentjes... dan weten we allebij wat we bedoelen dan hebben we het over de zwangerschap en lachen en knipogen we naar elkaar, zo leuk!!
Maar vind het soms wel moeilijk om het geheim te houden!! Het liefst vertel ik het nu al! Maar we willen nog even wachten!!
Ben zo benieuwd morgen!!!! Spannend!!!
Ga deze week uiteten met vriendinnen, heerlijk genieten!!! Nu al zin in!!
Maar ik zeg nog niks!!
Nic schreef:Ja precies! Wij hebben nog niet gehad dat we samen in gezelschap waren van anderen. Is wel speciaal om samen een geheimpje te hebben. Aan de ene kant wil ik dat zo lang mogelijk bewaren Maar aan de andere kant ook van de daken schreeuwen 😃
Voor jou morgen spannend nienke.misschien wel een kloppend hartje zelfs! Maar misschien nog net te vroeg. Hoe last moet je er zijn?
Saar80 schreef:Super Jane!! Hier nog een week en dan 20 weken echo....ben zo zenuwachtig!! Kan niet wachten!!
Saar80 schreef:@buikje, bij de eerste zag je het rond de 15/16 weken heel duidelijk maar wel al eerder darmen die opspeelde. Nu ook, zag dat ik aan het einde van de dag dikker was, ook al de eerste weken, heb het met 10 weken wereldkundig gemaakt en dat was maar goed ook want vanaf 12/13 weken is buik niet meer over het hoofd te zien. Vind mn buik nu oke en bij me passen, al maken veel mensen opmerkingen....hij is vooral "huge" wanneer ik zit haha.
@?? wie moest er vandaag nou naar het zh/gyn? Ben het ff kwijt! Succes iig!