Ik ben zo zenuwachtig!!!
Pfff.....
Ga zo naar de gyn... duimen jullie voor mij dat alles goed is!
nienkeOud lidBerichten: 2.259Lid sinds: 1 januari 2005
Simoon schreef:@hier,
goed nieuws net gebeld door de VK en wat een geluk heb ik toch. Over precies 3 weken mag ik langskomen en dan krijg ik als nog een echo :-D. omdat mijn VK van mening is dat tussen de 10 en 12 weken pas echt goed te meten is wat de preciese termijn is... dus ik helemaal happy :-D.
Moet nog wel over 2 weken naar de gyn maar goed dat zie ik als bijzaak. Die wouden vooral weten of ik al een VK had gevonden en of het echt kon wat wel zo is maar alles moet tegenwoordig in overleg... Maar hoe dan ook ga ik de 18e zeker naar de VK want wil en zal die echo krijgen LOL.
Helaas kan VL niet mee dus ik ga vragen of mijn tante met mij mee wil.
Liefs Simoon
Simoon schreef:heb even mijn uitgerekende datum aangepast.
@nienke,
wat fijn dat het allemaal goed is tot nu toe. Wel spijtig dat er maar 1 goed is gegroeid en de ander niet. Maar toch krijg je (als alles goed gaat en daar gaan we vanuit) volgend jaar mei een super mooi kindje!
Heel veel liefs
Simoon
nienke schreef:hoi hoi,
wat leuk! en wat fijn dat je tante mee kan! ik was gister bij de gyn, was alleen mijn mannetje was bij ons zoontje thuis. zegt de gyn ben je maar alleen? ja klopt ben alleen.
naja, maakt mij ook niet uit, mijn mannetje gaat vast nog wel een keer mee, sowieso met de 20 weken echo, dat is alweer over 14 weken!!! hihi
Nic schreef:Ik zou er niet aan moeten denken bij de eerste echo om alleen te zijn. Veel te eng en vooral als t hartje niet klopt! Sowieso vermoed ik dat mijn vent geen echo voorbij laat gaan haha. En ik zou hem dan ook zo plannen dat hij altijd mee zou kunnen. Desnoods verzetten. Bij ons ook in de avonden dus dat is wel handig.
Gisteren heeft Vl. Al een onderonsje met de kleine gehad. Geen idee wat hij onder mijn shirt tegen mijn buik fluisterde mar wel schattig. Spoort alleen niet helemaal :-D
nienke schreef:Mijn mannetje is bij de eerste wel regelmatig mee geweest omdat we toen aan het dokteren waren.
Maar nu is het gewoon niet handig, moeten ook oppas regelen voor de kleine....
Nic schreef:Ja ieder zijn ding natuurlijk. Ben heel gauw van doe t wel ff alleen. Maar hierbij juist helemaal niet. Vind t echt iets om saampjes te doen. Misschién anders als je al een kindje hebt. Doe mij de bevalling maar alleen haha. Daar zou ik liever niemand bij hebben. Maat ja dat ik natuurlijk niet maken ...
Simoon schreef:@nienke,
je kunt altijd zeggen dat je een afspraak hebt bij de gyn (of weet niemand dat?) en dus vragen of iemand op wil passen omdat jullie een informatief gesprek krijgen. Niemand die dan gek op kijkt aangezien je bij de eerste ook bij de gyn liep en nu dus weer en dat je dan informatieve afspraken hebt over hoe en wat....
Weet niet of het een idee is maar zou ik denk ik doen.
Liefs Simoon
Saar80 schreef:Je kindje kun je best meenemen hoor!
Saar80 schreef:@Nienke, leg je m toch in de buggy? Of slaapt ie dan niet? Zou juist makkelijker zijn als ie lekker slaapt :-)
Saar80 schreef:@Nic, idd je wil toch geen enkel risico nemen denk ik dan? Mn nicht dacht alleen dat ze door te roken "een kleiner kindje" zou krijgen....GRRRRR daar kan ik echt boos over worden! Alsof dat níet erg is....vaak zijn afwijkingen pas op latere leeftijd bij kinderen te merken en vind dat zo'n domme opmerking!
Simoon schreef:ik moet helaas bekennen dat ik nog steeds rook... ben er echt niet trots op en weet ook dat het niet goed is...
En ook al ben ik gemotiveerd toch lukt het me steeds weer niet. Probeer het nu over een andere boeg te gooien.
Neem nu al geen sigaretten meer mee als ik boodschappen ga doen. Ook als ik naar de stad ga o.i.d. neem ik geen sigaretten meer mee maar een flesje water of sap...
En probeer zo min mogelijk te roken om toch uiteindelijk te kunnen stoppen...
Ook al wil ik heel graag ben ik ook te verslaafd dus mijn gevoel wil wel maar mijn hoofd roept dat het niet kan (terwijl het echt wel kan...)
Liefs Simoon
Simoon schreef:@nic,
dat dromen dat hoort er helaas bij. Je slaapt minder diep door de zwangerschap (waarom geen idee maar schijnt echt zo te zijn) dus je onthoud je dromen beter. Maar het is ook een manier om je dingen te verwerken. Dromen over bloed verlies hoeft niet te zeggen dat het ook gebeurt.
Had gisteren middag zo'n zelfde droom (dat ik een MK zou krijgen als ik een bepaald liedje zou horen, hoord ik dus dat liedje toen ik wakker werd juist ja. Maar geen bloed verlies en nog steeds het gevoel hartstikke zwanger te zijn hihi).
Het hoort erbij. Schrik niet als je straks een keer droomt dat je baby geboren is en dat je dan boodschappen gaat doen en je beseft dat je je baby bent vergeten. Dat is ook heel normaal als je daar over droomt. Je moet je angsten op een manier verwerken en dat doe je dus in je slaap.
Liefs Simoon
Saar80 schreef:@Nic, ik pb je wel even!
mikky schreef:hey allemaal,
@Namen, meisjesnaam hebben wij ook al een tijd maar ga nu ineens twijfelen... Jongensnamen vinden wij ook heel lastig. Gelukkig hebben we nog even de tijd!
@Simoon, ik was in mijn zomervakantie weer begonnen met roken, zo van ach een paar in de vakantie... Maar voor ik het wist weer gewoon aan het roken. Heb dus de eerste 4,5 week van de zwangerschap ook gerookt. Toen ik erachter kwam wilde ik meteen stoppen maar lukte ook niet, snap hoe je je voelt. Ik heb 5 dagen bewust zwanger gerookt en voelde me vooral heel schuldig. Het besef dat elke hijs ervoor zorgt dat je kind minder zuurstof krijgt hakte er bij mee in om echt te stoppen.
Eerste drie dagen waren zwaar, ook lichamelijk ('s nachts zweten en dromen e.d.) Maar daarna helemaal prima. Heb eerlijk gezegd nog steeds zin in een sigaret maar het is nu makkelijk genoeg om dat gevoel weg te wuiven. Wat voor mij ook hielp was 's avonds de laatste sigaret roken, volgende ochten werd ik wakker en dacht oh ben nu al 8 uur gestopt, haha zit allemaal tussen de oren maar werkte voor mij wel.
Heel veel succes donderdag, ik ga voor je duimen en je kunt het!!