9,2 kg! Dat is een stevige tante, dan! Ik dacht dat Jade goed in het spek zat, maar ik verwacht niet dat ze al over de 9 kg is.
Liminous, wat fijn om te horen dat het zo lekker gaat bij jullie! Daar is ook wel wat tijd overheen gegaan, he? Werken de medicijnen tegen reflux goed?
Hier ook een heel vrolijk meisje! Maar ook nog steeds pittig. We zijn nog steeds zoekende naar een lekker ritme en ze is alleen tevreden als er iemand is om naar te kijken, dus alleen zijn wil ze niet. Ze lijkt ook al eenkennig te worden. Als iemand die ze minder goed kent contact met haar heeft en daarbij heel dichtbij komt, kan ze opeens heel hard gaan huilen. Wel vroeg, hoor! Ik heb het idee dat ze op sociaal-emotioneel gebied vrij vlot is, maar motorisch niet zo. Ze rolt nog niet. Ze ligt graag op haar buik, dus waarom zou ze zich dan omdraaien? De draai van rug naar buik lukte van de week bijna, alleen haar arm zat in de weg.
Ze heeft vandaag haar eerste worteltjes gehad! Ik probeer haar een beetje met de Rapley-methode te leren wennen aan vast voedsel, dus twee worteltjes gekookt, even in de lengte doorgesneden en: succes ermee! Het viel me mee (ik werd op het cb al gewaarschuwd dat het lastig kon worden, omdat ze de fles ook niet accepteerde), ze vond het volgens mij best lekker, maar er is niet veel naar binnen gegaan natuurlijk... Ook al geloof ik dat ze nu wel wat last van haar buik heeft, ze werd net huilend wakker, poepte haar broek vol en ligt nu nog te mopperen...
Hier ook wel (wéér) wat kriebels, hoor! Ik vind die periode van zwanger worden, zwanger zijn, bevallen zo leuk, zo'n leuke spanning, die nieuwsgierigheid! Ik zou dan de derde keer het liefst wel een baby van ongeveer een half jaar willen krijgen! (qua ontwikkeling, niet qua formaat! ;)) Ik vond de afgelopen periode met Jade best pittig! Maar toch zou ik nog wel graag een derde willen... 😊