meisje79 schreef:Bloempje misschien stomme vraag maar waarom kolf je af en geef je dat je zoon? Om te oefenen met een flesje of om te monitoren hoeveel voeding er in gaat? Ik hoefde dat nl niet maja mijn knul dronk ook als een Afrikaans hongerkindje, mijn melkproductie was meteen optimaal en Q had geen dip in zijn geboortegewicht. Ik weet niet hoe dat voor jouw zoon is. Ik kan mij nl voorstellen dat teveel kolven er juist voor zorgt dat je overproductie krijgt maar ik ben geen expert.
Ik had ook spuittieten (nog steeds heb ik regelmatig lekkage) en dat is heel vervelend maar na een week of 3 is vraag en aanbod een stuk beter op elkaar afgestemd.
Q dronk de eerste 2 weken regelmatig 30 min aan 1 borst en dan nog eens 15 min aan de andere. Nu drinkt Q ongeveer 10 min per borst. Ik liet Q zelf bepalen hoe lang hij wilde drinken aan 1 borst maar mocht van de kraamzorg hem niet langer laten drinken dan 30 min per borst ivm mijn tepels. Ik gebruik(te) geen tepelhoedjes dus ik weet niet of je met tepelhoedjes een max tijd hebt dat je kindje aan dezelfde borst mag. Als de melk op was dan liet Q anzelf los en dan bood ik hem de andere borst aan. Maar vaak was de melk niet op maar had hij genoeg en wilde hij gewoon graag even bij mama zijn. Dan ging hij tullen´ aan de borst. Als ik merkte dat hij niet meer slikte of in slaap viel dan haalde ik hem er zelf af.
Dankje voor je antwoord!!! Hier gaat het nu ongeveer hetzelfde als wat jij beschrijft over de eerste twee weken. Kraamzorg was ook zeer tevreden en hij lijkt het ineens onder de knie te hebben het aan de borst drinken. Ik gaf hem eerst afgekolfde melk met een fles omdat hij daar iets minder moeite voor hoeft te doen en gezien de toch vroege geboorte merkte je dat hij nog niet voldoende kracht had om goed aan te happen en dan uit de borst te drinken. Dus het was meer omdat ik toch echt borstvoeding wilde geven en hij nog niet sterk genoeg was om uit de borst te drinken.
Het gaat nu zo heerlijk hier!!! En ik vind de bv geven echt genieten! Kijk soms zelfs op de klok en baal dan dat het nog een tijd duurt. Hihi.
Helaas ben ik er achter gekomen dat ik striae heb gekregen.... Slik.... Maar wel raar want het is nooit rood geweest maar nu ineens wit... Of is dit normaal en zie je er later niets meer van??? Denk het niet, maar hoop het van harte.