@ Kimmetje en CL: ik zag inderdaad laatst ook de eerste berichten van dit forum. Ik vond het wel grappig dat Kimmetje per slot van rekening degene is die het forum geopend heeft. En nu dus ook als eerste bevallen 😊
@ Emi en Kimmetje: zo'n draagdoek heb ik ook, een lap stof die je op een bepaalde manier moet vouwen. Ik leen die van mijns schoonzus. Zij heeft er enorm veel plezier van gehad. Het voordeel van die doek is dat hij een beetje rekt, waardoor je eerst de doek om kunt doen en dan pas de baby er in. Je kunt dus ook de baby er even uit halen en er later weer in doen, zonder dat je de draagdoek helemaal af en weer om moet doen. Wij wonen driehoog zonder lift, dus wel handig denk ik! Als blijkt dat wij Blub heel veel gaan dragen in die doek, dan gaan we ook een draagzak kopen. Wist je trouwens dat je ook draagzakken kunt huren om uit te proberen? Qua heupjes is het heel belangrijk om het goede merk te kiezen. Zo moet je nooit een draagzak kopen waarin de baby mijn zijn rug naar jou toezit, die zijn niet goed voor de heupjes, bovendien kan je kindje zich dan niet afwenden van alle prikkels. Op deze website staan draagzakken die je heel goed kunt gebruiken omdat ze goed zijn voor de houding van je baby:
http://www.babybij.nl/draagzak@Rinsje: Gefeliciteerd met je verlof 😊 lijkt me ook wel raar om als één van de laatsten te zijn. Al zoveel aan het Bibben en jij moet maar wachten. Hou je dat een beetje vol? Leuk idee van dat ontbijtje! Wij zouden eigenlijk vannacht een nachtje wegzijn, maar door het ziekenhuisbezoek tussendoor is dat uitgesteld tot na de kraamtijd 😊
@JollyJo: wel laten testen hoor, die jeuk is niet normaal en kan wijzen op problemen! En als het niks is, dan heeft de vk ook nog wel wat tips en middeltjes tegen de jeuk. Ik heb bijvoorbeeld zo'n last van jeuk aan mijn striae 's nachts, dat de vk mij aanraadde om voor het slapen gaan een paracetemol te nemen. Schijnt te helpen!
@Kimmetje: heel goed dat je je hubby lekker voor je laat zorgen! En die luiers verschonen, dat zal hij nog heel veel moeten doen, dus fijn dat hij nu al meehelpt 😊
@CL: super spannend!!! Nog maar 3 dagen zeg... Geniet van het vieren van je verjaardag maar niet druk doen hè?!!
@Anna: nouja, liever dat je met een traantje zit dan dat het je helemaal niks doet toch??
Hier gisterenavond weer veel gerommel, harde buiken en krampen. Blijkbaar is dat een avond en nachtding, want nu is het weer over. Op zich wel logisch, omdat Blub 's nachts het meest actief is, en je baarmoeder 's avonds ook 'moe' is van de hele dag dragen. Ik had dus een slaappil meegekregen, die moest ik nemen zodra ik 's nachts wakker zou worden. Dat heb ik gedaan, om 03:00 uur vannacht. Hoopte dat ik dan een gat in de dag zou slapen, maar helaas was ik om 08:00 al weer wakker 😞 Nouja, in elk geval een keertje 5 uur achter elkaar doorgeslapen. Vannacht nog een pil en dan hopen dat mijn energiepeil weer wat omhoog gaat. Meestal heb ik daar een paar dagen voor nodig, dus Blub moet nog even blijven zitten.
@CL: ik heb inderdaad gevraagd of een ingeleide bevalling een mogelijkheid is, maar dat doen ze echt niet voor de 39/40 weken en zelfs dat is nog vroeg. Rustig aan doen dus en dan af en toe maar een slaappil. En als het niet lukt, dan toch maar zo'n nachtje slapen in het ziekenhuis. Wil wel genoeg energie hebben voor een goede bevalling!!