Guusje, wat een fijn bericht! Gewoon dus toch nog te vroeg om iets te zien.
Gnd, wat jij had had ik anderhalve week terug, zwaar overgeven, misselijk, buikloop. Ook ik was bang dat ik er wekenlang mee zou zitten, niet heel handig met twee kleintjes en net een nieuwe baan, maar gelukkig bleek het toch een eendagsvirus.
Ik plas al twee en halve week voor mvm. Alle beetjes helpen en het is een kleine moeite.
Combinatietest doen wij wel, hebben we de vorige zwangerschap ook gedaan. Niet zozeer vanwege de kans op down, alswel het feit dat er ook op een tweetal andere, veel ernstiger afwijkingen getest wordt. En mocht het kindje downsyndroom (trisomie 21) hebben vind ik dat geen reden de zwangerschap te beëindigen, echter geldt dat wel voor trisomie 13 en 18. Een kindje met een van deze beide afwijkingen heeft geen overlevingskansen en de korte tijd die hem dan gegund is zal erg naar zijn, en dat wil ik kunnen voorkomen.
Dinnetje, hè wat naar zeg die onzekerheid. Hopelijk kan de gun je morgen gerust stellen.
Appel, fijn dat de nachtdienst is meegevallen. Klopt wel ja wat je zegt, ik merk ook dat het dit keer sneller gaat met het buikje.
Witchy, leuk zo'n onverwachte echo, klein cadeautje. En met ruim 7 weken moet het hartje idd wel te zien zijn hoor, was het bij mij beide keren ook. Naar het hartje luisteren doen ze meestal pas na een week of 12.
Roken tijdens de zwangerschap.. Tja, daar zal ik me maar niet over uitlaten, daar heb ik een nogal uitgesproken mening over.. Ik heb in te verleden trouwens ook gerookt hoor, maar ik ben gestopt op hetzelfde moment dat ik ben gestopt met de pil.
Hier veer weinig nieuws, de ergste vermoeidheid is wel geweken, misselijkheid is minimaal, dus eigenlijk weinig te klagen. Het enige jammere is dat het maagzuur nu al weer begint 😞 was de vorige keer zo ernstig dat ik vanaf 24 weken bijna rechtop moest slapen omdat ik zelfs flink last van reflex kreeg.. Ach, het is het waard 😊 allemaal.