Tinkerbell79Oud lidBerichten: 5.329Lid sinds: 18 maart 2009
Brusje, ik zou zeggen "BEGIN TE SCHREEUWEN" 😉 maakt ons hier niet uit hoor......
Joyce2911 schreef:We hebben bij ons ook 'n Melle op de groep (jongen)
De nicht van mn vriend is bevallen van 'n zoon: Bjorn
Een collega heeft 3 meiden en die kids heten: Roos, Merel en Puck. Zijn niet echt mijn namen maar vind ze wel super leuk bij elkaar passen.
Onze meisjesnaam hoor je wel vaker, maar onze jongensnaam is pas aan 3 kids gegeven in 2007 en 1 in 2008 dus die is redelijk origineel :D
Jenta87 schreef:Zoals ik al eerder schreef waren wij er helemaal uit voor de namen terwijl het nog geeneens zover is :oops: voor een meisje is het Nikki Leana en een jongen Noah Ryan.
Maarrrrrr, ik heb inmiddels een aardige waslijst opgebouwd met andere namen.
Meisje:
Moira
Sterre
Merel
Nikki
Kiani
Regan
Jongen:
Noah
Ryan
Lorcan
Nolyn
Daarnaast hebben wij nog een lastige kwestie. Mijn vriend is de enige kleinzoon die zijn achternaam kan voorzetten. Zijn 2e naam (Martijn) word al 4 generaties vernoemd. Nu heb ik alleen een zeer vervelend (netjes uitgedrukt) ex vriendje gehad met die naam. Terwijl ik zo graag de traditie zou willen voortzetten..
Owhja, en ik kwam op een site erachter dat Leana wilde koe betekend, ook niet echt charmant..
mamasanne1 schreef:Saar80 schreef:Smaken verschillen natuurlijk maar moet eerlijk bekennen dat ik "Mackenzie" echt een vreselijke naam vindt.... Vind dat veel te Amerikaans...en kan me ook niet voorstellen dat er een achternaam is die daar fatsoenlijk bij past....sorry als ik iemand beledig!
:lol: Helemaal met je eens Saar (hoe kom je daar eigenlijk bij??). Zelf houd ik helemaal niet van die 'uitsloverige' namen. Lekker Hollands, kort en krachtig vind ik het leukst.
Jenta87 schreef:Bloemmie, waarom vind je man Indy geen mooie naam? Mijn vriend vond Ryan erg mooi maar ik kon er niet aanwennen, vond de uitspraak ook niet lekker. Ik was al ruim 28 weken zwanger toen wij het helemaal eens waren over de naam Liam! (spreek uit als Liejem)
draakje27 schreef:inderdaad heel grappig dit topic...hou ook van korte namen..hebben een stoere korte jongensnaam en 3 stoere meidennamen...dus als het een meid is krijgen we nog een probleem om de juiste naam te vinden.
hou ook totaal niet van die korte oerhollandse namen, ben wel een beetje van het buitenlandse
vind namen als keano, bradley shane en lindy, indy enzo wel erg leuk....
ons zoontje heet quinten...dus moet ook wel eennam zijn die er een beetje bij past...
Jamilah79 schreef:Lindy: t was ook een geintje...hihihi...
Ja je kan het idd ergens op internet bekijken hoe vaak een naam is gegeven en zelfs in welke provincie hij vaak voorkomt.
Ik weet zo snel niet meer de site naam, maar iemand anders wel misschien, en anders zal ik even goed nadenken, dan laat ik het je nog wel weten..
Iloontje2009 schreef:Hoi hoi,
Wat vinden jullie van Nila? (voor een meid).
finaly87 schreef:ja snap ik dat je t niet leuk vind. wil ook niet dat mn zoontje jay wordt genoemd.. vind jay-jay dan wel goed aangezien hij jayron jayce heet.. maar hij is nog niet afgekort.. wil dat er nu gewoon jayron wordt gezegd..
mooie betekenis! onze naam blijkt afgeleid van jason,. wat weer genezer betekend.. :)
kleinepukkie schreef:zo leuk om te lezen dat iedereen hier andere smaak heeft.
komt echt van alles voorbij hier....
@ Lindy leuk he die draak van prenatal... wij hebben er ook het een en ander van.
Maar weet je hoe dat ding eigenlijk heet??? Dirk ha ha ha ik lag in een deuk toen ik het las :D
Lindy schreef:Ik vind Julia wel heel leuk!!! Maar onze meisjesnaam nog leuker...
Voor jongensnamen vind ik het al gauw beetje gewoontjes, ben op zoek naar een iets apartere naam. We hebben nu de volgende opties:
Finn
Gijs
Pim
Iemand nog betere ideeën...?