Hier kun je alle leuke meiden en jongensnamen noteren, wie weet zit er 1 leuke tussen! Hieronder alvast een begin!
Meisjes
Evi / Evy
Sophie
Daphne
Jongens
Mika
Erwin
Menno
Arjen
ezzieOud lidBerichten: 590Lid sinds: 1 januari 2005
ezzie schreef:Er zitten leuke namen tussen! Moelijk te kiezen hè.. ;)
kaatje85 schreef:Wij hebben voor een jongen ook Daan, echt een stoere nederlandse naam!!
Amber wagner schreef:kaatje85 schreef:Wij hebben voor een jongen ook Daan, echt een stoere nederlandse naam!!
ja die naam vind ik ook leuk, maar anders krijgen we een senior en een junior he.....zo heet vaders namelijk al ;)
Murley schreef:Hallo,
Ik heb nou precies hetzelfde.
Wat zouden jullie doen?
Ik heb al jaren lang een lijstje waarop ik alle namen heb opgeschreven.
Daarop staat 1 meisjes naam die ik echt helemaal geweldig vind en mn vriend ook, zou die naam graag aan onze dochter geven (als het een meisje wordt haha)
Nu is een zus van een vriendin van ons een half jaar terug bevallen, en heeft haar dochter die naam gegeven. zouden jullie die naam dan nog gaan gebruiken voor je eigen dochter. (er nog even op op benadrukken dat het niet de makkelijkste mensen zijn.)
kaatje85 schreef:Wij hebben voor een jongen ook Daan, echt een stoere nederlandse naam!!
Verder hebben we voor een jongen:
Tom
Sven
Voor een meid hebben we:
Naomi
Iza
En ik vind Ami of Amy erg mooi, i.v.m. met mijn overleden broertje die Emiel heette, vernoemen dus!!
Murley schreef:Hallo,
Ik heb nou precies hetzelfde.
Wat zouden jullie doen?
Ik heb al jaren lang een lijstje waarop ik alle namen heb opgeschreven.
Daarop staat 1 meisjes naam die ik echt helemaal geweldig vind en mn vriend ook, zou die naam graag aan onze dochter geven (als het een meisje wordt haha)
Nu is een zus van een vriendin van ons een half jaar terug bevallen, en heeft haar dochter die naam gegeven. zouden jullie die naam dan nog gaan gebruiken voor je eigen dochter. (er nog even op op benadrukken dat het niet de makkelijkste mensen zijn.)
kaatje85 schreef:Wij hadden Naomi al een hele tijd in ons hoofd en toen beviel een meisje die ik nog kende van de basis school van een meisje en die gaf haar de naam NAOMI, ik was boos, stom natuurlijk maar goed.
Nu staat Naomi nog wel op het lijstje alleen zijn de andere 2 namen naar boven geschoven en is Naomi onderaan gekomen!!
Tuurlijk kunnen die personen het zien als compliment maar ik zou het niet zo snel meer doen, net of je geen andere naam kon bedenken, zo komt het bij mij over!!
kaatje85 schreef:Net zoals Jeroen, zo heet mijn man dan, vind ik een echt stoere naam, maar dan zou het junior en senior worden maar mijn broertje heet ook Jeroen, dus het is geen optie voor ons om dat te doen!!
Dan wordt het Jeroen Senior, Jeroen Junior en Ome Jeroen, :roll: :roll:
Nee doe maar niet, hihi!!
daisymakkink schreef:bij ons stond de jongens naam al vast.
die hadden we al toen ik zwanger raakte van onze dochter.
dus dit keer hoefde we ons alleen te richten op een meiden naam.
maar toen we met 26 weken wisten dat het een jongen is hoefde dat ook niet meer.
scheelde weer brainstormen.
nu is het afwachten wanneer onze kleine man zich aanbied.
mama is het ZATTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTT hihi
amy-baby schreef:Hey,
Oh namen altijd een leuk onderwerp. Wij waren over een jongensnaam heel snel uit. Maar....we krijgen een meisje, dus.... We zijn hier inmiddels ook uit, maar het lastige is wel dat mijn beste vriendin ook zwanger is, en inmiddels al 37 weken is. Zij weten nog niet wat ze krijgen, dus hopelijk niet dezelfde naam. Wij hebben wel gezegd dat we hoe dan ook ons meisje zo gaan noemen.
Heb best veel meegemaakt tijdens de zwangerschap en 2 keer in het ziekenhuis gelegen, daardoor noem je je kindje ook elke keer zo (helemaal bij de eerste opnamen, i.v.m. bloeding e.d.). Naar mijn gevoel kunnen we het niet maken om haar een andere naam te geven als ze geboren is. Maar ik denk dat het wel heel toevallig moet zijn dat zij en een meisje krijgen en het dan ook nog dezelfde naam geven,,....maar het kan wel....
Groetjes Amy
amy-baby schreef:Hey moi; ja wil ik op zich wel doen, alleen zij niet......en vind het niet leuk om het dan al verteld te hebben..
Volgens mij hebben wij dezelfde jongensnaam??? ik meen dat een keertje gelezen te hebben.....tenminste je hebt er toen meerdere opgeschreven.
Groetjes Amy
amy-baby schreef:hey moi; nee dan is het toch niet dezelfde als die van ons.... Ben heel benieuwd.
Mijn vriendin zat hier net en vertelde dat ze een jongens en een meisjesnaam hebben, en dat de ene een duitse naam is en de andere engels/iers......nou die van ons is hollands, dus dat zit wel goed.....
Kan me overigens niets voorstellen bij een duitse en een ierse naam....Suggesties....???
Groetjes Amy
amy-baby schreef:hey moi; nee dan is het toch niet dezelfde als die van ons.... Ben heel benieuwd.
Mijn vriendin zat hier net en vertelde dat ze een jongens en een meisjesnaam hebben, en dat de ene een duitse naam is en de andere engels/iers......nou die van ons is hollands, dus dat zit wel goed.....
Kan me overigens niets voorstellen bij een duitse en een ierse naam....Suggesties....???
Groetjes Amy
amy-baby schreef:Hey amber; hoe kwam je destijds op lisa? Ik vind je namen wel leuk hoor! is sophie de nummer 1?
Zo heet de dochter van een vriendin van mij ook die net bevallen is. Zo ken ik nog 2 meiden die bevallen zijn van een meisje:
Marit en Lotte....
Groetjes Amy
marsje124 schreef:namen pfff dat vind ik echt lastig vooral een leuke meisjes naam kan ik niet vinden. Ook vind ik dat je moet kijken of het met de achternaam klopt.
Mijn vriend heet dion dat vind ik een mooie naam maar als ik een zoon krijg en dan hem ook dion laat heten vind ik gek.
Wat vinden jullie daarvan??
verder vind ik deze jongens namen leuk
lucas
milan
dylan
meisjes namen heb ik alleen deze gevonden maar ben er nog niet helemaal zeker over
eleyna
Groetjes van mascha
Dakota schreef:amy-baby schreef:hey moi; nee dan is het toch niet dezelfde als die van ons.... Ben heel benieuwd.
Groetjes Amy
Ierse namen zijn prachtig 😊
Sinead
Maeve
Caelum
Leanah
Finbar
Ninnoc
Isle
enz.
en duits, tsja
Helmich
Heinz
Grettel
:P
amy-baby schreef:Hey amber; hoe kwam je destijds op lisa? Ik vind je namen wel leuk hoor! is sophie de nummer 1?
Zo heet de dochter van een vriendin van mij ook die net bevallen is. Zo ken ik nog 2 meiden die bevallen zijn van een meisje:
Marit en Lotte....
Groetjes Amy
Syl schreef:ik vind sophie een erg mooie naam! Emma en eva ook.
Jenta87 schreef:Ik ben nog geeneens zwanger maar over de namen zijn wij het al eens :D
meisje25 schreef:Bedankt Vicky
Anna zit ook al in de 'kring', maar misschien kan ik er Anne van maken :D
meisje25 schreef:Ik vind vernoemen ook echt leuk! Voor de stamboom 😉
We zoeken een meisjesnaam met 'an' erin... Sanne vinden we erg leuk, maar we hebben een kennisje die zo heet. Dus daar twijfelen we nog over 😉 Andere suggesties?
Meisje
Syl schreef:Van martijn zou je ook tijn kunnen maken...
Susanna schreef:Helemaal mee eens. Ik wil graag een naam met een bijzondere betekenis, maar mijn zegt: als je een naam geeft aan je kind, wordt ie (die naam) vanzelf bijzonder van betekenis. En ja, da's eigenlijk ook wel waar. :)
meisje25 schreef:Ik vind vernoemen ook echt leuk! Voor de stamboom 😉
We zoeken een meisjesnaam met 'an' erin... Sanne vinden we erg leuk, maar we hebben een kennisje die zo heet. Dus daar twijfelen we nog over 😉 Andere suggesties?
Meisje
Donna2 schreef:Okee nou Liv staat nog steeds vast, dat verandert ook niet meer. Maar nu twijfel ik weer aan Ian... Denk toch dat we daar iets anders voor moeten bedenken. Ik zit nu te denken aan Sil of Liam... 😃 Jongensnamen vind ik veel moeilijker!
Jenta87 schreef:Zoals ik al eerder schreef waren wij er helemaal uit voor de namen terwijl het nog geeneens zover is :oops: voor een meisje is het Nikki Leana en een jongen Noah Ryan.
Maarrrrrr, ik heb inmiddels een aardige waslijst opgebouwd met andere namen.
Meisje:
Moira
Sterre
Merel
Nikki
Kiani
Regan
Jongen:
Noah
Ryan
Lorcan
Nolyn
Daarnaast hebben wij nog een lastige kwestie. Mijn vriend is de enige kleinzoon die zijn achternaam kan voorzetten. Zijn 2e naam (Martijn) word al 4 generaties vernoemd. Nu heb ik alleen een zeer vervelend (netjes uitgedrukt) ex vriendje gehad met die naam. Terwijl ik zo graag de traditie zou willen voortzetten..
Owhja, en ik kwam op een site erachter dat Leana wilde koe betekend, ook niet echt charmant..
Susanna schreef:Wat dacht je van Milan? Heb ik altijd een mooie naam gevonden. En de betekenis: De voornaam Milan is afkomstig uit ex Tsjecho-Slowakije en Joegoslavië. Milan is de verkorting van de voornaam Miloslaw (milu en slav betekenen lief en roem. Maar als dat nog niet genoeg is, in het Hindi betekent Milan … feestje!
Er is al een Milan in mijn naaste omgeving, dus dat wil ik niet. Wel een leuke naam idd 😊
Monatoetjuh schreef:Meisjes namen Jongens namen
Bibi Aiden
Caitlin Barry
Donna Brandon
Feyona Bryan
Ghislaine Beau/Bo
Indyra Dani
Jadyra Dean
Jenisa Desmond
Jill Duncan
Jolijn Ferry
Kealyn Jari
Leanne Jordy
Luna Kian
Lynzie Levi
Mackenzie Luke/Luc
Milou Marat
Megan Maurice
Morgan Noah
Nykka Noud
Nurlaila Rafael
Nuraila Renzo
Xaviera Seth
Yinthe Sylvan
Thijn/Tijn
Tobias
bstipdonk schreef:monatoetjuh dacht al dat jullie allemaal dubbele namen hadden haha... maar vond het vreemd en jongens en een meisjesnaam achter elkaar