Saar80 schreef:Iuno, begrijp ik hieruit dat je man het niet helemaal met je keuze eens is?? Of hoopt hij toch nog een leukere naam te vinden?? Weten jullie al of je uberhaupt een meisjesnaam moet gaan verzinnen of dat het zowiezo een jongensnaam zal gaan worden? ;-)
Mijn man de naam die ik - tot nu toe - heb uitgekozen idd niet mooi. Heb hem dus gezegd dat ik best open sta voor andere namen, maar daar moet hìj dan mee komen, want hìj is er niet tevreden mee. 😊
Komt hij voor de bevalling niet met een andere meisjesnaam (hij heeft zelf tot nu toe helemaal geen naam die hij ècht mooi vindt) die ik ook in orde vind en het is idd een meisje (we hebben ons niet laten zeggen wat het wordt 😉 ), heeft hij zogezegd pech en zal hij 'mijn' naam maar mooi moeten gaan vinden. :mrgreen:
Ergens bestaat wel de verleiding alsnog te laten zeggen wat het is, want als het dan een jongetje blijkt, hoeven we niet verder te zoeken, maar aan de andere kant: als het een meisje blijkt, komt er wel veel meer druk op, omdat het dan zeker is dat de meisjesnaam gebruikt zal gaan worden (als je me nog kunt volgen 8-) ).
Bovendien vinden we het ook wel leuk om bij de geboorte 'verrast' te worden met het geslacht. En als het deze keer weer een jongetje blijkt, hebben we iig genoeg meisjesnamen doorgespit om bij een evt. 3e makkelijker aan een meisjesnaam te komen. 😂
Mijn zoontje z'n 2e naam is overigens idd nìet zijn roepnaam.