linnie schreef:Flipje welke hardloop app gebruik je?
Ik moet nog beginnen hoor, maar ik had 'Slimrun' gedownload. Dat zag er wel goed uit. De stem is wel echt een of ander oud wijf hahaha. Klinkt een beetje als Loretta Schrijver. En de muziek is ook een beetje bizar: soms super oubollig, maar dan ineens weer wat nieuwere liedjes. Maar eigenlijk is het best grappig.
Maar het is dus zo'n app dat je opdrachten krijgt, bijvoorbeeld eerst een paar minuten rennen, dan weer een paar minuten wandelen en dan rustig steeds verder opbouwen. En tussendoor soms wat tips/aanmoediging. Voordeel is dat in deze app ook de muziek zit, dus het is al afgestemd op het juiste looptempo.
Je kunt invullen hoeveel je weegt en hoe zwaar je bent en hoe goed je conditie is, voor je startniveau. Ik zou kunnen beginnen op niveau 4: wel gezond gewicht maar geen conditie en dan duurt een 'les' 45 minuten met afwisselend dribbelen/joggen. Bij niveau 1 begint het met 15 minuten wandelen en sportief wandelen dus wat dat betreft is deze app denk ik echt geschikt voor iedereen.
Alleen kun je in de gratis app volgens mij alleen de eerste les van elk niveau openen. Je kunt eventueel een abonnement nemen (€4/mnd) of een heel niveau in een keer kopen (€10 of €20, afhankelijk van het aantal lessen in dat niveau). Maar ik ga het eerst eens proberen met die gratis les, want die kun je wel gewoon meerdere keren afspelen. Ik blijf een zuinige Hollander he....
Vlak bij mijn huis is een meertje waar ik omheen wil gaan rennen. Dat is 4,5 km dus net een mooie afstand. Het is mijn uiteindelijke doel om dat in 1 keer te kunnen rennen. Ik heb nu echt totaal geen conditie... Misschien morgen als het niet de hele dag regent!
Oh ja als iemand anders nog tips heeft voor hardlopen of apps hoor ik het graag! 😃