Amsje schreef:Fijn dat je al wel werk hebt dan! Daar zit ik een beetje mee in m'n maag. Wel op sollicitatiegesprek vertellen of niet...
Nee joh niet vertellen! Nergens voor nodig. Dat je bezig bent met zwanger worden gaat echt niemand wat aan.
Weet jij veel, misschien duurt het nog een jaar of langer voordat het raak is (maar dat hoop ik niet natuurlijk!!).
Bovendien denk ik dat mensen vaak overschatten hoe een werkgever daar tegenaan kijkt.
Bij mijn laatste sollicitatiegesprek vroegen ze naar mijn thuissituatie. Ik heb toen verteld dat ik vorig jaar een huis heb gekocht en dat ik al een aantal jaar een stabiele relatie heb.
Ik ben 27 (bijna 28) jaar, en de functie is voor een periode van 4 jaar. Dan moeten ze toch wel begrijpen dat de kans groot is dat ik ergens in die 4 jaar zwanger zou kunnen/willen worden?
Toch werd ik uitgekozen! Bij een sollicitatie zijn je persoonlijke kwaliteiten veel belangrijker, kinderwens is bijzaak (en dat risico lopen ze ook bij alle andere jonge vrouwelijke kandidaten).